Svar: 33
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
interessant emne, meget interessant emne faktisk. jeg undrede mig nemlig over, da jeg for et par måneder tilbage gik montres-de-jour-la-strøget, ja pardon moi french, men jeg bemærkede såmend at samtlige ure i(en af lund´erne (intet med Føroyar at gøre), dem der forhandler PP, klarlund??) deres udstillingsvindue havde kronen i tidstillingsposition, både mekanisk og quartz. muligvis en sammenhæng?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
makita Skrev:jeg bemærkede såmend at samtlige ure i(en af lund´erne (intet med Føroyar at gøre), dem der forhandler PP, klarlund??) deres udstillingsvindue havde kronen i tidstillingsposition, både mekanisk og quartz. muligvis en sammenhæng?
Sikkert (bien sûre

), men næppe ud fra et ønske om at beskytte uret (mod støv eller slid) - men nok ud fra at så er det bare et klik og whupti, den går når vi kunderne lige vil se det - og ikke går i stå lige 2 min efter de har lagt uret på bordet, fordi automatikken ikke fik sving nok fra vindue til bord - med nye forklaringsbehov?
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg opbevarer mine ure i dertil indrettede kasser - 12 i hver.
Det er let at hente dem i boxen - og man åbener bare kasserne - så er urene udstillet.
Jeg har 2 windere, som jeg bruger til 2 ting:
Når jeg har købt et "nyt" automatisk ur eller fået et retur fra urmager skal det jo lige checkes - og da jeg ofte har flere - og hele tiden skifter placerer jeg dem i winderen ind imellem, så jeg kan holde dem gående i et par uger. Det betyder også at jeg kan afslutte med at måle gangreserven!
Den anden ting jeg bruger winder til er som "udstilling" - jeg synes det er flot med sådan en lakeret snurrebasse - og den bringer helt automatisk "novicer" ind på at snakken om mekaniske/automatiske ure.....
vh Baun
•