Gode kopiure
Det siger noget om moralen. Det ville koste dem ganske få kroner, at lave en aftale med en urmager, der kunne komme forbi to timer et par gange om ugen.

Men de er hamrende ligeglade. Desværre er der ikke belæg i lovgivningen til at forfælge dem for "medvirken til...", selvom de er professionelle erhvervsdrivende.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Det siger noget om moralen. Det ville koste dem ganske få kroner, at lave en aftale med en urmager, der kunne komme forbi to timer et par gange om ugen.

Men de er hamrende ligeglade. Desværre er der ikke belæg i lovgivningen til at forfælge dem for "medvirken til...", selvom de er professionelle erhvervsdrivende.

Men - lige nu er det nok ikke så fedt at lægge sit urmager navn til lauritz.com.
Var det ikke guldsmedene der blev kontaktet af lauritz om et samarbejde. Deres branche-forening frarådede.
Svar
Jeg er nu af den holdning at de fleste fakes sjældent leverer varen og som regel kan spottes. Specielt når bagkassen ryger af og man kan se værket.

Lauritz kunne for ganske få midler sikre sig at deres ure var både ægte og korrekt vurderet. Desuden skulle de i mine øjne holde sig fra div. Kina ure som er af så dårlig kvalitet at ingen urmagere med respekt for sig selv ville sælge dem. Men det er Lauritz.coms eget valg og det må man jo så tage til efterretning. Desværre er det lidt sørgeligt at de er så uprofessionelle at deres "eksperter" end ikke kan fange en kopi som flere af os her på siden kan spotte som fake på baggrund af billeder alene Icon_cry

Iøvrigt lige et link til den seneste gang "spot en fake" her på forumet. Det kan være svært...:
[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3395&highlight=spot+fake">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic. ... =spot+fake[/url]

/Mads
Svar
GTwatch Skrev:Men det, spørgsmålet går på, er, hvis jeg forstår det rigtigt, om der er kopier, der er så gode, at man ikke kan kende forskel (har jeg ret?).

Jeps Icon_e_biggrin

Vi hører jo mest om billige 10-dollar kopier med kvartsværk, men det kunne være interessant hvis nogen havde konkret viden om fake-ure i den dyrere ende, dvs med rigtigt urværk. Et standard "hylde" ETA værk koster jo ikke alverden og ser også ganske flot og imponerende ud (for det ukyndige øje). Jeg er bestemt ikke potentiel køber, men synes alligevel at det er interessant at vide lidt om de forskellige svindelnumre.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)