Store ure - hvorfor?
Store ure over 44 mm anser jeg lidt som modeure. Vel fandtes der store tool watches tilbage i 50-70´erne men deres størrelse skyldtes 100 % at de var tool watches og størrelsen enten skulle fremme brugbarheden eller fordi de ikke kunne laves mindre rent fysisk. I min verden er standarden i dag 40-44 mm.

De første store ure over 40 mm kom i kølvandet på AP ROO. Det kom i 1993 og var meget banebrydende med sine 44 mm og større end alt andet på det tidspunkt hvor 36-40 mm var standard. Panerai holdt også ved størrelsen med deres 44 mm men blev først kommucielle i sen 90´erne. Siden har resten fuldt med og nu har "moden" så stået på i ca. 15 år Icon_e_wink

Jeg tvivler på at vi kommer tilbage til 36-38 mm. Historisk set er størrelsen aldrig gået baglæns. Om urene om 100 år så er 50-55 mm tør jeg ikke spå om. Heldigvis er mit håndled ikke så kraftigt, så jeg kan bære alt fra 38-45 mm. Ville være ked af hvis det skulle være over 42 mm, for så var der godt nok ikke meget tilbage jeg brød mig om ud over AP og Panerai Icon_e_sad

Går lige pt. blandt andet med et Graham Chronofighter som trods størrelsen ikke er værre end ROO og PAMs. Så vil give Morgan ret i at visse store ure er ukomfortable og andre er ikke.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)