Seamaster caliber 1110 og guldbaggrund ?
Fået beskrevet dette ur som "mint". Automatic 21 jewels.

Originalt, at et Omega Seamaster med silverdial har guldbaggrund på datovisningen ?

İmage

Hører caliber 1110 hjemme i dette Seamaster, som efter oplysningerne skulle være fra 60´erne ?

İmage

Hvad siger I til det ?
De venligste hilsner, John
Svar
Det hurtige svar er nej og nej

Nej Omega har ikke guld baggrund i datokransen på et hvidskivet ur. Godt nok har de mange variationer gennem tiderne, så jeg kan vel ikke være 100% sikker, men NIX den tror jeg ikke spor på
Baun ved måske nok bedre?

Kaliber 1110 kom omkring 1993 og er ETA baseret og sidder jo absolut ikke i et Omega ur fra 60erne
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Virker som noget frankenwatch fis!
Svar
Er hoppet fra købet. Glad for at jeg stillede spørgsmålet herinde, og at I meldte så hurtigt tilbage - tak for det !
Svar
Klogt. Helt uden for nummer kan man lige lægge til at rotoren på det værk som ikke skulle være i det ur, har tydelige skrabespor hele vejen langs dens "højeste punkt" - hvilket også kan være grund til - selv om uret en anden gang skule være ægte.

Man ser den formentlig har skrabet på indersiden af bagkassen - skæv/knækket skrue eller andet.
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Sælger, stantheman (UK), har lige oplyst, at alt på uret er 100% originalt ...
Svar
Tjae, 100% originalt Omega måske, men som ikke passer sammen i ét ur Icon_e_wink
Svar
Joepete Skrev:Sælger, stantheman (UK), har lige oplyst, at alt på uret er 100% originalt ...
Det siger vi så -
original Seamaster skive -
original kasse fra Omega tror jeg - men ikke nødvendigvis samme som skiven -
Original datokrans fra et andet enten Omega eller hvilket som helst andet ur der passer med en ETA 2824/92
Originalt værk - ganske vist fra et helt andet ur og meget senere end beskrivelsen som du angav som 60erne, men naturligvis isoleret set originalt

Enten er sælger en bøf, eller også er han selv blevet bøffet og ved ikke bedre
Beskrivelsen taget i betragtning + selve sammensætningen gør at det ikke kan holde
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)