Så røg der en rotte mere I fælden.
Citat:Med så mange forskellige, og så alligevel eens Navitimers, er jeg sikker på at Kurt Brøndum har en Navitimer beater eller to at gå med,og sikkert også flere andre kategorier af ure.

Jeg har faktisk kun 2 andre ure, et Citizen Eco-Drive som jeg går med til hverdag, og et JLC Diving Chronograph til alt det andet.

Citat:Hvad jeg ville sige er, at en sådan samling ure, så unikke,...og samtidig en samling der sikkert ikke findes mage til i hele verden, den kan da så absolut nydes i sin perfektion og helhed, uden at skulle bæres på armen.
Du har mere ret end du aner......!!!

Citat:jeg har mere og mere fået indtryk af, at dyre, og specielle ure er lig med en sikker investering over lang tid,
og en fuldendt samling ure er sikkert meget mere tilfredsstillende at kigge på, og røre ved, end en lille bunke værdipapirer....eller stor bunke for den sags skyld, selv med en evt. afkastning i hård valuta,- over tid in mente Icon_e_smile[/

Spot on Icon_idea
Svar
Så lækkert, så lækkert Kurt.
Utroligt at du bliver ved med at finde disse perler - men der der søger finder Icon_cool

Jeg ved ikke hvad jeg ville i forhold til, at gå med det eller ikke.
På den ene side, ville jeg gå med det - nyde det MEN også passe på det.
På den anden side, er dine ure helt UNIKKE så jeg forstår godt din holdning og respektere den til fulde.

jeg håber en dag at kunne købe et af dem.
Jeg prøvede Sørens, og jeg har aldrig haft en følelse med et ur på armen - IKKE engang med JLC Icon_rolleyes

Tillykke med det Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Citat:jeg håber en dag at kunne købe et af dem.
Jeg prøvede Sørens, og jeg har aldrig haft en følelse med et ur på armen - IKKE engang med JLC

Du ved hvor du kan finde mig Icon_e_wink

/ Kurt B
Svar
Søren Ingvardsen Skrev:Jeg vil også godt sige tillykke og ellers kun tilslutte mig det allerede skrevne!

Der hvor min komentar ligger er i forhold til det at gå med ure i den kaliber. Som de fleste sikkert er klar over har jeg en rigtig fin Navitimer som nogen sikker vil sige er samler værdig men jeg bruger den ret meget. Som de fleste også ved sidder jeg i kørestol og det gør (desværre) at de ure jeg bruger er en del mere udsat end normalt hvilket bestemt også kan ses!

Men hvorfor så gøre det? Fordi jeg synes det er et rigtigt behageligt ur at gå med! Jeg synes det er let, en fin størrelse og ikke minst selvfølgelig glæden ved at gå med et ur i den kvalitet og udseende (skønhed). Jeg kan tydeligt huske da jeg købte det (af Kurt selvføgelig) snakkede vi om det med at bruge et sådan ur. Jeg var af den mening at nu måtte jeg lige se tiden an fordi det kunne gå i stykker, blive risset osv osv. Men som Kurt sagde - BRUG det for det kan holde til det og det kan det! Icon_cool

En anden ting er at det tit er med til at starte en ursnak. Jeg arbejder på en højskole og der skal en del til at imponerer unge mennesker i dag. Der har Navitimeren tit været indgangen til en snak om ure og glæden ved at gå med et ur der bare ikke er til pynt når de står der med deres fake Rolex der ikke engang går fordi batteriet er brugt op på en guld Daytona.

Og en sidste ting - det tikker. Som engang i biografen hvor min kammerat bludselig hviskede "Prøv at hør - man kan høre et ur i filmen!" Nej - det var min Navitimer! Icon_e_smile

Vh Søren

Søren,

Du kan ikke umiddelbart sammenligne de 2 ure.

Det ur du købte af mig var jo ”gået til”, og så er det bare at bruge videre.

Det er i øvrigt til dags dato et af de smukkest patinerede sorte AOPA Navitimere jeg nogensinde har solgt, og ja – det kan holde til det.

Vidunderlig biograf historie i øvrigt Icon_e_wink

/ Kurt B
Svar
Kurt Brøndum Skrev:
Citat:jeg håber en dag at kunne købe et af dem.
Jeg prøvede Sørens, og jeg har aldrig haft en følelse med et ur på armen - IKKE engang med JLC

Du ved hvor du kan finde mig Icon_e_wink

/ Kurt B

I know Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)