Uret til "Det hele"
Jeg synes jeg har nydeure som kan klare den type arbejde jeg udfører. Jeg bygger ikke så mange storebæltsbroer, men havearbejde,bilvask, samling af møbler osv, det får mine ure helt generelt lov til at deltage i. Selvfølgeligt skifter jeg mellem dress og ikke dress, men ikke dress er med på alt andet.

Jeg har kun et klart område de ikke får lov at være med i, heller ikke hvis de hedder IWC 3636 -2 og er certificerede til 2000 meter under havet eller Rolex ub LV osv. Badning, smådyking osv, det har jeg badeure af den billige slags til (i mit fald Tauchmaster x 3 stk auto - 600 meter til 400 kr til mig selv og de voksne sønner)

Jeg ved godt at en sub eller en IWC 3536 sagtens tåler vand, men dykning, risiko for at ridse mod sten under vandet når en fisk følges, og sand mellem krans og ur - nix - badeur til det formål.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Baun Skrev:
Seamus Skrev:Jeg tænker bare at hvis du havde en superflot og nær nos 321 speedy, ville du så bruge den til havearbejde?
.

Thomas

Et fint samlerur i Mint eller sågar NOS stand ville jeg jo ikke betragte som egnet til have arbejde... men det er uanset om det koster 3 K eller 23 K!

Det er mere ideen om at et ur man bruger i haven og til at dykke med ol. ikke må være "for dyrt" jeg finder forkert. jeg siger heller ikke at det skal være dyrt, måske mere at prisen er lidt underordnet - egnetheden er det væsentlige!

At det jeg siger skulle være "selvmodsigende" Magnum - forstår jeg vist slet ikke. Det må du forklare mig.

vh Baun

Nææh Baun den går ikke, du taler udenom Icon_e_biggrin

Du skrev selv at du havde brugt din speedmaster i haven fordi det var et toolur og at det passede det udemærket til, en 321 speedmaster i nos er vel stadig et toolur som skal bruges eller hvad?

Thomas
Svar
Jeg kan godt følge Baun i betragtningen om "egnethed", det må jeg sige. Dog skal begrebet "egnethed" nok kædes meget sammen med "personlig præference" også, for at give fuldstændig mening, synes jeg: Alle mine Seiko ure er i bund og grund "ure til det hele", men ikke alle ure bruges til alt ! I bund og grund, så kunne jeg nøjes med to ure: SBDD001 "til det hele" og Heli Reymond NOS 1965 til pæn ... Icon_e_surprised

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Ligesom Hannover, bygger jeg meget få Storbæltsbroer, jeg hader havearbejde og hyrer altid en anden at ordne det men jeg forstår godt idéen...
Går man for det meste med en 14060 er problemet vist løst / har aldrig opstået... Icon_e_biggrin
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg fatter ikke hvis man ikke vil tage en diver på armen når man skal i vandet,også selvom det koster lidt mønter.

jeg har ALTID mit ORIS på når jeg bader klor eller salt det spiller ingen rolle
uret er bygget til det,og er i sit rette element.

Måske det bare er mig men jeg skal bare ikke som urtosse blivet taget med en
mærkelig diver på armen af en anden urgal,og så sige min "rigtige" diver ligger derhjemme så kunne man misse en god ursnak. Icon_e_confused

Det svarer til at sætte en racerbil på museum og aldrig bruge den til hvad den var skabt
til,den er smukkest på en racerbane Icon_cool
Svar
Citat:Det svarer til at sætte en racerbil på museum og aldrig bruge den til hvad den var skabt
til,den er smukkest på en racerbane
Det mener jeg osse... men som den Store Rorgænger Mao Tse Dong så rammende sagde; "La´ tusinder blomster at blomstre" Icon_e_biggrin
Nyd dagen !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg havde det lidt som John Hanover fra starten.

Jeg havde et Certina DS til det beskidte - en Casio til jagt og et par Seikør til det våde....

Jeg måtte bare konstatere, at de ikke gav mig tilstrækkelig gælde at gå med. Jeg nød dem ikke!

Og lidt som Jacob Jensen siger: "Skulle jeg som Omega tosse" gå med en Casio på jagt - nej det havde jeg ikke lyst til!

Og det er jo let at finde et Omega til hvad som helst!

Men jeg kan godt se problemet, hvis man er til meget dyre nye ure med in house værk.... så kan det være fornuftigt, at have en enkelt lidt billigere sag, til det grove. Det skulle så være noget man gerne vil gå med g som måske noget der perspektiverer den samling man iøvrigt har - fx. et Seiko (med in house værk) til det grove. Det giver mening. Helt sikkert!

Når det er sagt, har mange af os jo selvfølgelige ure som vi passer særligt på. For mig er det i høj grad standen der afgør sagen. Jeg tager ikke et Vintage NOS ur af nogen art på, hvis jeg skal lave noget, der kan give skader på uret - uanset om det ellers ville have været egnet til opgaven!

Det var heller ikke det der var pointen.

Pointen er ,at hvert sekundt man er vågen skal udnyttes til at have et ur på man nyder at have på og bruge. Mit dilemma nu om dage er, at jeg somme tider får købt flere ure samtidig - og de derfor faktisk ikke får den attention hver for sig, som de faktisk fortjener!

og her er uret jeg aldrig har båret - endnu, men det kommer, helt sikkert. Jeg venter stadig på det helt rette lejlighed!
İmage

İmage

vh Baun

vh Baun
Svar
Baun Skrev:İmage

WAUW! Icon_cool
Svar
Jeg bruger en alm blå Seamaster 300 med cal 1120. til det hele..
Det er til alt mellem vandet, skrue bil, haven, etc..
Der imod bruger jeg kun min PO Chronograph til ting som ikke giver for mange ridser..
Det er selfølgelig rart med PO'en på armen, men er sgu glad for den blå 300 som jeg føler gå fint i tråd med den anden + det næste ur jeg drømmer om (noget vintage omega fra 1971) som er mit føde år Icon_e_smile
Omega Seamaster 300m Professional Ref. 2531.80.00.
Omega Seamaster Planet Ocean Chronograph Ref. 2210.50.00.
Svar
Jeg bruger kun mine Omega´er når jeg har weekend eller, hvis jeg er fint i byen. Og jeg tager dem af hvis jeg ved der er fare for ridser.....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)