|
Uret til "Det hele" - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Uret til "Det hele" (/showthread.php?tid=71621) Sider:
1
2
|
Uret til "Det hele" - baun - 22-04-2009 Jeg var lige en tur forbi siden med "Good guys" - og faldt over denne formulering Citat:Jeg købte et Seiko ur af John (Joepete) i går og han er bestemt en good guy. Efterfølgende var der lidt debat, men det primære var "enighed".... Jeg vil så (selvfølgelig) være lidt polemisk uenig! Altså, hvis man holder af gode ure, fine ure, Vintage ure og spændende ure.... skal man så nøjes med mindre, når man går i haven, på jagt, dykker eller hvad man nu gør? Nu kan en en dejlig Seiko jo nemt være det ur man vil nyde til dette brug - forudsat at at man kan lide sådan en. Men hvis man ne er mere til fx. Vintage Omegaer kan man jo sagtens finde et godt Vintage Omega der kan "tåle mosten" Det samme gælder hvis man er til nyere Omegaer... en helt almindelig Seamaster 300 kunne nemt klare opgaven. Er man til Rolex, Certina, Heuer, Breitling eller... næsten hvad som helst... kan et passende ur vel findes.... tror jeg. Livet er for kort til ikke at have et "nydeur" på hele tiden! vh Baun Re: Uret til "Det hele" - Seamus_phpbb3_import15747 - 22-04-2009 Jeg tror pointen er at man gerne vil have et ur man kan trashe lidt når man roder i haven med bilen osv. uden at være bange for ridser og lign. Et Seiko ur kan sagtens være et nydeur selv om det er billigt. Tag nu f.eks. din dyreste omega i samlingen, den ville du vel ikke udsætte for havearbejde eller lign. Thomas Re: Uret til "Det hele" - baun - 22-04-2009 Seamus Skrev:Jeg tror pointen er at man gerne vil have et ur man kan trashe lidt når man roder i haven med bilen osv. uden at være bange for ridser og lign. Min pointe er at "jo det ville jeg nok" - hvis den iøvrigt er egnet til det. Jeg har en del ure til 2-4 K som jeg ikke ville bruge i haven eller på jagt fx. men jeg har da brugt mit Speedmaster både i haven ogf på jagt. Det passer det fint til - toolur - det skal bruges! Jeg har naturligvis også en del fine dress guldure til 5-20 K som jeg ikke bruger i haven eller på jagt, men det er mere fordi de ikke er egnede. Jeg har også indtryk af, at for mange Seamaster 300 og Rolex sub. brugere handler det om at have et ur der kan nydes "til det hele"! Men fuldstændig rigtigt - et Seiko kan også være et "NYDEUR" ingen tvivl om det. vh Baun Re: Uret til "Det hele" - Seamus_phpbb3_import15747 - 22-04-2009 Jeg tænker bare at hvis du havde en superflot og nær nos 321 speedy, ville du så bruge den til havearbejde? Det ville jeg ikke gøre og det gør jeg heller ikke med min sub f.eks. Jeg ser sådan på det at Casio har opfundet et dejligt g-shock til lige nøjagtigt det brug, så for mig handler det lige så meget om at uret passer til lejligheden. Thomas Re: Uret til "Det hele" - jacob jensen - 22-04-2009 Er det ikke derfor man har mere end et ur jeg ville ALDRIG bruge mit JLC til vandet,skoven eller haven selvom det passede til lejligheden. Mit arbejdsur er et SEIKO her er jeg total kold over for rideser eller andet,mit ORIS bruger jeg til alm. hverdag og lejligheder og jeg godt vil have et lækkert/godt ur på Mit JLC bliver mest brugt når jeg skal pænt i byen eller andre lejligheder hvor jeg ved der er lille risiko for "skader" på uret Re: Uret til "Det hele" - Magnum - 22-04-2009 Baun Skrev:Jeg har en del ure til 2-4 K som jeg ikke ville bruge i haven eller på jagt fx. men jeg har da brugt mit Speedmaster både i haven ogf på jagt. Det passer det fint til - toolur - det skal bruges! Hvis man kun er til dress-ure, så behøver man da ikke købe et godt og dyrt tool-ur. Jeg er typen der bruger mine ure, men jeg har også flere forskellige typer at vælge imellem. Jeg synes et billigt arbejdsur er fornuftigt, har set rigtigt mange ure der er blevet smadret af forkert brug. Så fornyligt et flot gammelt JLC ur, der var smadret i skive og værk pga forkert brug. Re: Uret til "Det hele" - jacob jensen - 22-04-2009 Jeg fangede heller ikke lige ideen,men med kun tre ur så er det selvfølgelig også nemmere at vælge Re: Uret til "Det hele" - baun - 22-04-2009 Seamus Skrev:Jeg tænker bare at hvis du havde en superflot og nær nos 321 speedy, ville du så bruge den til havearbejde? Et fint samlerur i Mint eller sågar NOS stand ville jeg jo ikke betragte som egnet til have arbejde... men det er uanset om det koster 3 K eller 23 K! Det er mere ideen om at et ur man bruger i haven og til at dykke med ol. ikke må være "for dyrt" jeg finder forkert. jeg siger heller ikke at det skal være dyrt, måske mere at prisen er lidt underordnet - egnetheden er det væsentlige! At det jeg siger skulle være "selvmodsigende" Magnum - forstår jeg vist slet ikke. Det må du forklare mig. vh Baun Re: Uret til "Det hele" - Tukjær - 22-04-2009 Baun Skrev:Livet er for kort til ikke at have et "nydeur" på hele tiden! Nemlig.... Jeg bruger ALDRIG mit Seiko Black Monster (burde nok sælge det....) Re: Uret til "Det hele" - Danbs - 22-04-2009 Ja mit var også et "fejlkøb" det er vist blevet brugt 2 gange |