Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Baun Skrev:Snittet får jeg til 7,7 - men jeg synes at spredningen er meget står - på noget så faktuelt, men vi får se med den næste!
vh baun
Jeps, jeg tænkte nok at det ville munde ud i noget lignende  Sørgeligt i mine øjne, men ganske forudsigeligt, desværre. Baun jeg betragter din skala uden numerisk værdi, og forsøger at karaktergive ud fra de titler du har tillagt de enkelte karakterer. For dens sags skyld, og sikkert også bedre, så folk ikke pludseligt står og tænker at en tur med grovfilen så er buren-værket jeg købte hos markendiseren forvandlet til et 50k PP værk, så sig at karakeren 6 er en rose, 8 er en kaktus, 9 en tulipan osv.
Og hvad er så gennemsnittet af en kaktus og en rose???
Et kedeligt standard etaværk, felsaværk, asværk, kinaværk eller andet ville sikkert koste fra 0-0,5k. Et bedre standardværk(Buren)/eta2892 o.a. sikkert 0,5-2,0k, og slutteligt et PP til 40-50k. Det passer også rimeligt godt med springet i kvalitet for burenværket for nå op/ned til de to andre!!
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
makita Skrev:Baun Skrev:Snittet får jeg til 7,7 - men jeg synes at spredningen er meget står - på noget så faktuelt, men vi får se med den næste!
vh baun
Jeps, jeg tænkte nok at det ville munde ud i noget lignende Sørgeligt i mine øjne, men ganske forudsigeligt, desværre. Baun jeg betragter din skala uden numerisk værdi, og forsøger at karaktergive ud fra de titler du har tillagt de enkelte karakterer. For dens sags skyld, og sikkert også bedre, så folk ikke pludseligt står og tænker at en tur med grovfilen så er buren-værket jeg købte hos markendiseren forvandlet til et 50k PP værk, så sig at karakeren 6 er en rose, 8 er en kaktus, 9 en tulipan osv.
Og hvad er så gennemsnittet af en kaktus og en rose???
Et kedeligt standard etaværk, felsaværk, asværk, kinaværk eller andet ville sikkert koste fra 0-0,5k. Et bedre standardværk(Buren)/eta2892 o.a. sikkert 0,5-2,0k, og slutteligt et PP til 40-50k. Det passer også rimeligt godt med springet i kvalitet for burenværket for nå op/ned til de to andre!!
Jeg kan sagtens følge dig, Men kvalitet er svært. Pris alene gør det heller ikke - en godt finisheret let modificeret 2892 til måske 2 k og en PP til 50 k - Ja finish, detaljer osv (går ud fra vi taler uden komplikationer i de priser) er langt overlegent på PP, men holdbarhed - let tilgængelig og betalelig service, trækker jo op for 2892 så PP i sådan helt samlet kvalitet er jo ikke 25 gange (50/2) over den finisherede og let modificerede 2992 i mine (lægmands) øjne
Taler vi kun finish detaljer, horologisk lækkerhed (skønhed) ja så er den nok de 25 gange over, men kvalitet indeholder mere, som gør disse spørgsmål svære at kvantificere (ok prøver jo selv)
Måske lægger vi alle lidt forskelligt i "kvalitet" - det bliver kun en leg og de fleste af os her er lægmænd når det kommer til at vurdere værker helt på den måde
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Makita, jeg synes du her gør det sværere end det er.
At give et værk en karekter, på en kendt skala, for Finish og kvalitet - er vel ikke vanskeligere end al anden karektergivning. Du er jo velkommen til at lave en bedre skale og afstemning, hvis du vil det.
Jeg mener også, at især de begrundelser der kommer er med til at gøre os alle klogere på hvad og hvordan der vurderes.
Resultatet er at der er mere ensartede vurderinger i de efterfølgende eksempler.
vh Baun
•
Svar: 256
Tråde: 11
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Rigtig rigtig godt, at det blev lidt dybere end; "give en karakter - slut"...
Jeg er både enig med Baun og med Makita.
Makita for hans rigtig gode "udpensling" af de øverste "led" i skalaen, som mangler dybde for at dække flere værker. Og en helt ny skala, hvis det skulle laves over et f.eks. Grand Complication, men der er alle vel nok enige om at karakteren 00 - 9 burde sløjfes fra starten...
og med Baun fordi der selvfølgelig er tale om en "snæver" vurdering af værket, forstået på den måde, at man aldrig - på en 10-trins skala - kan lave en samlet, eller komplet om du vil, skala over den enorme mængde urværker der findes i alle deres fantastiske afskygninger!
god debat, og lad os endelig få flere folk på banen med et par makro-gætterier!
VH
Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Men hvorfor er der en der har givet karakteren 00.
MVH Peter
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
peter Skrev:Hej
Men hvorfor er der en der har givet karakteren 00.
MVH Peter
det er vel blot en fejl - eller en dårlig joke.... en eller anden som synes ideen er tosset!
vh Baun
•
|