Urkrise?
Lækkert ur. Hvis I falder over et ur fra ((9.) juni) 1974, så smid gerne en PB til mig Icon_mrgreen
Svar
Hej

At finde et sådant eksemplar, er næsten som at vinde i et lotteri. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Det gør 'folk' jo også... fra tid til anden... Icon_e_smile
Svar
Jeg er desværre gået lidt fra at hjælpe folk med at finde ure Icon_e_sad Man bruger en masse tid på det og når der pludselig dukker noget spændende op til den rigtige pris skal de altid have en masse ekstra billeder plus mailfnidder frem og tilbage samt vende det hele med konen, hunden og banken Icon_rolleyes Så er alle de gode tilbud væk inden folk får fingeren ud... Så det kommer ikke kun an på held, men forstand, research og en hurtige beslutninger Icon_cool

Det er det jeg syntes der er fedt ved at samle vintage Rolex. Det er et giftigt område og det kræver lidt mere kendskab og hurtige beslutninger end at samle på så meget andet. Det er der ikke så mange der magter det der med at fyre 50-100 k af med 5-10 min betænkningstid Icon_e_wink

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er desværre gået lidt fra at hjælpe folk med at finde ure Icon_e_sad Man bruger en masse tid på det og når der pludselig dukker noget spændende op til den rigtige pris skal de altid have en masse ekstra billeder plus mailfnidder frem og tilbage samt vende det hele med konen, hunden og banken Icon_rolleyes Så er alle de gode tilbud væk inden folk får fingeren ud... Så det kommer ikke kun an på held, men forstand, research og en hurtige beslutninger Icon_cool

Det er det jeg syntes der er fedt ved at samle vintage Rolex. Det er et giftigt område og det kræver lidt mere kendskab og hurtige beslutninger end at samle på så meget andet. Det er der ikke så mange der magter det der med at fyre 50-100 k af med 5-10 min betænkningstid Icon_e_wink

/Mads

Og så er det faktisk ikke så forskelligt fra at købe en Vintage Omega til 5-10 K - overvejelserne og research og billeder og eftertanke... Det er blot et spørgsmål om hvor mange penge, man ligesom er vant til at bruge!

Men jeg har samme oplevelse - når der er et godt tilbud skal man være ret hurtig - og tage en kalkuleret risiko!

Jeg må så også indrømme, at jeg nogen gange fornemmer at jeg skal "tage folks risiko" ved at købe billigt på en auktion væk.... så de kan købe en Omega 1000,00 kr billigere end hos mig! Det kan jeg naturligvis ikke! Der er altid en større risiko ved at købe på auktion end ved at købe hos en "god sælger", men der kan være penge at spare!

vh Baun
Svar
Hej

Jeg havde engang en oplevelse, med Mads hvor han skulle træffe en beslutning på et par minutter, og vi taler i størrelsesordnen 30000 kroner uden nogensinde at have set et billede af uret, og i de tilfælde er der kun to svar og det er ja eller nej, for bliver der sagt nej går man bare til den næste i køen, for sådan er det sommetider med de gode tilbud indenfor vintage Rolex, for siger du nej første gang får du som regel ikke det næste tilbud. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)