Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Ok vi dropper ideen.
Personligt synes jeg at snakken om sikkerhed er ret overdreven - som jeg siger risikoen for at miste livet på motorvejen er større og det afholder os ikke!
Loppemarked bliver uden mig - jeg vil gerne trække fine Vintage Omegaer opad i folks bevisthed ikke ned på loppetorves niveau. Jeg ved selvfølgelig at der handles enddog ganske fine ure på lop - og det er ok, men ikke min kop te!
I sidste ende tror jeg det handler om forskellige intentioner med at deltage. jeg ville gøre det for at promovere selve det at samle på og interessere sig for kvalitetsure - især Vintageure, ikke for at sælge.
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Som jeg ser det er der to interessegrupper som nok ikke kan mixes/forenes på én stand.
Bauns gruppe der vil deltage for at promovere ure-interessen og for at udbrede vores passion og lidenskab for ure, og hvor salg IKKE er den elementære trækkraft. Og så den prof. side (Bjarne, Peter, Morgan) som ønsker at sælge ure, med fokus på profit.
Jeg kan sagtens se det fra prof. siden og her tænker man at der skal være kr. (på den korte bane) i at deltage. Og det er der nok desværre ikke.
Så Baun din ide er nu ikke så tosset alligevel, men mon ikke du skal flytte fokus fra "salg" til "fremvisning". Dermed ryger sponsorerne nok fra den prof side, men hvis 10 samlere vil smide 300-500 kr. efter at udbrede interessen og snakker ure med gud og hver man, er det jo bare sådan den skal skæres.
Jeg ligger som sagt i gråzonen, hvor jeg egentlig gerne vil deltage for at udbrede interessen for ure, men omvendt vil jeg heller ikke bruge for mange kr. på at snakke ure med alle mulige. Jeg får så rigeligt henvendelser fra alle mulige, som skal have gode råd, og det er ok, så længe det ikke koster mig andet end tid. Men jeg er sikker på at andre har et andet syn på sagen og mon ikke det er muligt at samle 10 "amatører" som syntes det kunne være sjovt trods lidt deltagerbetaling.
/Mads
•