Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg har skrevet til arrangører af en livsstilsmesse på Valdamarslot 10 - 12 maj 2008
[url]"http://www.chpevent.dk/">http://www.chpevent.dk/[/url]
Det er faktisk ikke nødvendigvis så forfærdelig dyrt - en stand starter ved 3 K - og arrangørene syntes det kunne være interessant at få os med.
Jeg skrev:
Vi er en gruppe ur entusiaster som samler på Vintage ure og andre fine ure.
Vi vil gerne udbrede viden om og interesse for de finere ure og undersøger muligheden for at deltage på forskellige udstillinger/messer og lignende.
vi har selvfølgelig ret begrænsede penge til rådighed og derfor er der 2 indledende spørgsmål:
1. kan vi som private være på sådan en messe?
2. hvad koster en stand?
og jeg fik et svar:
Hej Per.
Det lyder meget spændende det i har som interesse - jeg vil sige alt kan lade sig gøre
Lige netop jeres interesse syntes jeg kunne være meget spændende at have med på messen! Vi bliver omkring 150 udstiller med alt inden for livsstil!
Nu skriver du i har begrænsede penge til rådighed – her koster en stand fra 3000.- hertil kommer leje af et lille telt hvis man ønsker at være udendørs, jeg som arrangør er dog meget åben for dialog med jer omkring deltagelse!
Har i ikke mulighed for at ringe mig op så kan vi få en dialog omkring dette!
Som også Mads skriver i et tidligere indlæg vil han godt være med, men ikke sætte penge i foretagenet!
Jeg har en lidt anden opfattelse... kunne vi blive en 5-10 stykker ville jeg godt splejse om standen.
Er der flere med på vognen - jeg mener også at der kan være plads til både Vintageure.dk, Mølbak, Krognos, Halse og My-Watch på sådan en stand - så længe vi holder os til brugte samlerure.
Jeg ringer til kontaktpersonen og snakker lidt med ham om muligheder og vilkår.
Er der interesse?
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg kunne stadig være interesseret. Men lidt prof sponsorer ville da være super. Nu skal vi jo også passe på ikke at blive overrepræsenteret og er standen lille er 2-3 mand vel nok. Så mon ikke prof folket bør komme i første række frem for os hobby samlere...
Men tag en snak med dem Per og så kan du jo være "anfører" for teamet. Jeg stiller gerne op med lidt "sjove" ure. Og alt er til salg hvis bare prisen er den rigtige
/Mads
•
Jeg har ikke noget jeg kan udstille, men skal nok komme forbi og hilse på.....
•
Svar: 452
Tråde: 30
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Det lyder spændende. Jeg har nok heller ikke så meget at bidrage med - udover nybegynderens entusiasme.
Men jeg vil helt sikkert komme forbi og sige hej.
Mvh.
Jakob
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Det lyder interessant, og hvis der bliver brug for nogle af mine ure, kan det også lade sig gøre (om jeg er med eller ej).
En stand behøver ikke være specielt stor. Så 2-3 personer på standen bør være nok. Med en vagtplan over X timer (så folk kan komme rundt og se på andre ting) vil der være behov for 7-10 personer.
Standens indretning, inkl. montre og display, skal der også tænkes over, så eventuelt langfingrede personer ikke har direkte angang.
Om de professionelle så har tid til at stå på standen er mindre vigtigt. Vi kan sikkert godt overtale nogle af dem til minimale sponsorater, hvis vi så reklamerer for dem. Ellers må vi selv til lommerne. Der skal ikke sælges mange ure, før standprisen er tjent ind.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 588
Tråde: 108
Jeg mener, at det lyder som et rigtig godt iniativ. Det ville være en glimrende mulighed for os at udbrede hvor hobby.
Som Mads skriver vil det nok være at fortrække, at det prof mennesker der repræsenterer os. Dette kunne ex. være Jørgen Peter, Bo måske Morgan - Ja, det var bare lige et par hurtige navne - der er masser af andre, som kunne være et emne.
Jeg selv vil meget gerne hjælpe - evt. med det praktiske.
Mht. det økonomiske mener jeg også, at det lyder som en ide at finde en eller flere sponsorer.
Lige en hurtig tanke - hvad med sikkerheden?
Med venlig hilsen
Christian
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg havde i efteråret en stand på en forbrugsmesse i Horsens som jeg havde fået i overskud efter salg af en køkkenforretning, og havde virkeligt seriøse overvejelser omkring at lave en urstand.
Men følgende overvejelser fik mig fra ideen.
1. For meget focus på egen person, og dermed en risiko for at tiltrække sig uønskede elementer.
2. Sikkerheden ved urene på standen.
3. sikkerhed til og fra stand, samt opbevarelse af større mængde ure i eget hjem i den weekend hvor messe var.
Måske tog jeg fejl, men umiddelbart er jeg ikke interesseret i at stå og snakke med folk som skal fortælle mig at "deres ur har de købt i Bilka for 100 kr." eller "jeg arvede et batteri seiko fra min onkel fra 70erne, er det noget værd?" - "man er da tosset hvis man ofre så mange penge på et ur"
Jeg har stået på masser af messer siden 80erne, og min erfaring er at der er utroligt mange osere og meget få seriøse, og ikke mindst på forbrugsmesser hvor krystalhealing, underlige støvsugere og aloa vera er nogen af de bærende elementer.
Jeg håber ikke indlægget lyder for negativt, men jeg prøver at forholde mig realistisk hertil, også fordi jeg mener at have gennemtænkt det løbende.
Men ellers held og lykke til dem der tør binde an hermed.
Ps. for en god ordens skyld skal jeg lige tilføje at jeg selvfølgeligt ikke kender deltagerlisten på netop denne messe, men den mulighed der er for at den er mere seriøs som livsstilsmesse.
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Mht. sikkerhed, så det umiddelbart ud til at den var ikke eksisterende i Hamborg i søndags.
Der var en billetsælger og overhovedet ingen der så ud til at være vagter. Og der var immervæk ure for rigtig rigtig mange mio.
Var det ikke en ide at prøve med en stand på KB Hallens loppemarked? Det kunne da være en føler, der kommer ihvertfald en masse folk der er interesseret i vintage og prisen for en stand er vel til at overskue!
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Speedy Skrev:Mht. sikkerhed, så det umiddelbart ud til at den var ikke eksisterende i Hamborg i søndags.
Der var en billetsælger og overhovedet ingen der så ud til at være vagter. Og der var immervæk ure for rigtig rigtig mange mio.
Var det ikke en ide at prøve med en stand på KB Hallens loppemarked? Det kunne da være en føler, der kommer ihvertfald en masse folk der er interesseret i vintage og prisen for en stand er vel til at overskue!
Det lyder som en god ide, som en lille "trial run"...
Og med henhold til sikkerhed, så har jeg hjulpet svigerfamilien med bryllupsmessestande (svigermor sælger brudekjoler) og der er heller aldrig noget der kunne ligne skyggen af sikkerhed. Men den del af messer jeg nu har været på, som "stand indehaver", har altid været ude tyveri, og med meget lav sikkerhed. Hvilket gang på gang overrasker mig!!  (Nu er jeg nok ikke god troende om folk, men jeg er jo snart flasket op fra medier og urmageren jeg er hos, at man ikke kan stole på folk)
Men jeg er selv lidt utryg ved at lade så mange ure ligge fremme.
Jeg mener at det største problem ligger i opbevaring, i messe perioden, men efter at messen er lukket. Man kan nemt få en rutine ind, hvor at man undgår tyveri på selve standen, mens vi er der. Men transport til og fra, og overnight opbevaring er nok et mindre problem. Måske kan man leje en lokal bankbox for perioden, og så transportere urene i store grupper personer, men så skulle man jo betale for bankbox osv... Der er mange muligheder, og sådan en stand er absolut mulig!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Jeg
Vil gætte på at det rent økonomisk er en dødsejler, det skal kun være for at vise os frem, og jeg tvivler på at, feks Jan Kirk vil være sponsor, for at promovere vintageure.dk.
MVH Peter
•
|