Urdebatten / Urforum
Independent watchmakers. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Independent watchmakers. (/showthread.php?tid=80191)

Sider: 1 2

Independent watchmakers. - Truyen - 22-07-2015

Er der andre herinde som er vilde med de nye mærker eller er man mere til de gamle kendte mærker som Rolex, IWC, Breguet osv.? Her et gruppebillede af min samling fra Independent Watchmakers.
Upload gerne billeder hvis du har et mærke vi skal høre lidt mere om.

İmage

RE: Independent watchmakers. - Claus_K - 22-07-2015

F'ck en duck, en samling...der er sket lidt siden jeg så den sidst!!! Icon_not

İmage

Jeg vil tro at min Retrolateur kvalificerer sig, selvom det ikke ligefrem er i samme prisleje Icon_Up

İmage

RE: Independent watchmakers. - Miwes - 22-07-2015

Jeg er klart til de anderledes konstruktioner og design der tør bevæge sig væk fra det klassiske. I forhold til de ure du har i din samling bevæger jeg mig på et noget lavere niveau, men er vild med de ure du viser frem.

Tænk på at man laver en tidsangivning med væske der styres af små pumper eller tid sat på remtræk, det er da og tænke ud af boksen Icon_Up

RE: Independent watchmakers. - KimT - 22-07-2015

Jeg har kun "kedelige" ure fra de kendte mærker, men kunne sagtens se mig selv med ure fra de mere spændende uafhængige urmagere hvis pengene ikke var et issue Icon_blink

RE: Independent watchmakers. - gmt-geek - 23-07-2015

Jeg har også lidt af hvert som min signatur viser men ikke så meget fra de ikke så udbredte mærker....

Dog har jeg jo resultatet af mit Dornbluth projekt som jeg ventede på i 500+ dage.

Jeg har iøvrigt  iværksat endnu et projekt med levering sommeren 2016 og jeg overvejer faktisk et helt tredje projekt også, men den tid den glæde...  Icon_blink

Vh. Jon

İmage
İmage

Independent watchmakers. - jacobzimmer - 23-07-2015

Synes vi har set alt for lidt til det lækre ur her på forum ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Independent watchmakers. - pbr - 23-07-2015

(23-07-2015, 07:46 AM)gmt-geek Skrev: İmage

Det Dornbluth er noget af det flotteste og mest stilrene, jeg nogensinde har set !!  Icon_hjerte

Det er en fornøjelse, hver gang du viser billeder af det !

RE: Independent watchmakers. - Stensbjerg - 23-07-2015

Har set det IRL og billederne giver på ingen måde det ur fuld retfærdighed,
Det er bare for vildt. Icon_drunken Icon_not

Jeg har pt kun selvstændige urmagere i min lille beskedent folk,
Nemlig Seiko og Citizen.  Icon_blink

De nye planer lyder spændene Jon,
Dem glæder jeg mig til at høre mere om  Icon_Up

RE: Independent watchmakers. - gmt-geek - 23-07-2015

Jeg takker gutter!  Icon_Up

Og ja - jeg kunne nok godt være lidt mindre nærig og lægge billeder op lidt oftere - jeg skal prøve om ikke jeg magter det...  Icon_blink

(23-07-2015, 08:49 AM)pbr Skrev: Det Dornbluth er noget af det flotteste og mest stilrene, jeg nogensinde har set !!  Icon_hjerte

Det er en fornøjelse, hver gang du viser billeder af det !

@Peter - Jeg ved jo at du har haft en del ure ml. hænderne så det tager jeg som en stor kompliment!
Du er velkommen til at sende mig en pb hvis du en dag er i kbh. og skal have slået en time ihjel et sted så napper vi en kaffe eller en øl!

vh. Jon

(23-07-2015, 10:38 AM)Stensbjerg Skrev: Har set det IRL og billederne giver på ingen måde det ur fuld retfærdighed,
Det er bare for vildt. Icon_drunken Icon_not

Jeg har pt kun selvstændige urmagere i min lille beskedent folk,
Nemlig Seiko og Citizen.  Icon_blink

De nye planer lyder spændene Jon,
Dem glæder jeg mig til at høre mere om  Icon_Up

Ja jo - det bliver i hvert fald ikke grimmere eller mindre lækkert in real - men jeg er jo også ret farvet med min mening der...  Icon_blink

Og jo - jeg havde allerede et projekt i tankerne inden jeg modtog dette ur og ugen efter at jeg havde modtaget blev vi(Dirk og jeg) enige om hvordan det skulle udføres!
- Så er der kun ventetiden tilbage!  Icon_sign

Denne ventetid overvejer jeg så lidt at komme lidt i forkøbet ved at søsætte projekt nummer 3 som jeg har i tankerne....

Vh. Jon

RE: Independent watchmakers. - pbr - 23-07-2015

(23-07-2015, 11:40 AM)gmt-geek Skrev: @Peter - Jeg ved jo at du har haft en del ure ml. hænderne så det tager jeg som en stor kompliment!
Du er velkommen til at sende mig en pb hvis du en dag er i kbh. og skal have slået en time ihjel et sted så napper vi en kaffe eller en øl!

vh. Jon

Jeg er ikke haft ure ml. hænderne, der når op på siden af dit Dornbluth, Jon !  Icon_smil

Men det er en invitation, jeg meget gerne tager imod, når jeg er i Kbh en dag - kunne være både hyggeligt og interessant !  Icon_Up