Urdebatten / Urforum
Ploprof - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Ploprof (/showthread.php?tid=74294)

Sider: 1 2

Ploprof - hannover_dk - 17-07-2010

OK som nogen vil ha set under dagens ur, så har jeg nappet en ploprof. I bytte for min Rolex LV. Det har ikke de store økonomiske baggrunde - altså om LV eller Ploprof vil stige mest. Jeg tror nok mest på LV egentlig, men jeg gik aldrig med den og fik en aldrig gået Ploprof tilbudt i bytte, uden at skulle forlade huset. Magelighed kan man kalde det, og et rigtigt hyggeligt bytte.
Kvaliteten på alt - kasse - lynette med safirglas beskyttelse - lænke osv. ligger tårnhøjt. Justeringen af lænken - co-axial inhouse - dobbeltfjeder = 60 timers gangreserve - ny inhlouse - og meget andet - ligger tårnhøjt - LV var flot og kunne stige i pris, men manglede at tale til mig.

Den er tung - himmel Baun - en constelation ville være en velsignelse - men den er SJOV og den ER godt lavet så jeg bliver kigget på lidt for meget af mange, hvilket jeg ikke ønsker - men, nu får vi se. Den var god i havet Icon_e_biggrin
İmage
vh

Re: Ploprof - Geodoc - 17-07-2010

@Hannover - DET er da godt nok et ur, og i en helt anden boldgade end hvor du plejer "at boltre dig". - Tillykke!

Da jeg så den i tråden "dit nye ur", tænkte jeg, at det nok var en fra vor ungdommelige diver "club" - men de er åbenbart ikke modige nok til sådant et ur Icon_e_wink

Flot beskrivelse, og kvaliteten er også sådan som jeg har opfattet, når jeg har prøvet uret - og min slunkne tegnebog har tvunget den tilbage til forhandlerens udstilling - Suk.

Et andet Omega, med et tilsvarende markant (buldrende?) design er Flightmaster. - Faktisk det eneste ur med trinløs indstilling af GMT viser.
Du har på et tidspunkt skrevet om ophold i en tidszone med, +½ times forskydning. Det holder Flighty let styr på, foruden AM/PM, 24h, lokal tid og nok en tidszone.
Har du mod på det, eller brug for det, er der hermed håndslag på et udlån. - Men husk; i forhold til Ploprof er Flighty en "splint". Icon_cool

Endnu engang tillykke med den store dykker, med lige så stor personlighed og udstråling.

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Ploprof - hannover_dk - 17-07-2010

jeg vil stadigt gerne ha en flightmaster som køb - jeg tror ikke lån - pænt som det er - giver mig mere - jeg vil gerne ha en

Den der Ploprof er tung - men den var skøn at ha på ud i Kattegat til let snorkling kan jeg love dig - Jeg ved jeg lige- uden flaske - havde den pænt nede med simpel snorkel - og nåede lige at se på den ( og det er teknisk helt ligegyldig men alt for svært i dag at overhovedet at komme ned til de kendte punkter -og føle sig OK) - men det var sjovt at ha den med
vh

Re: Ploprof - Joepete - 17-07-2010

John, vi skal da have nogle flere billeder af uret. Jeg er særligt vil med lumen, da tallene på lynetten også lyser - fed detalje, synes jeg Icon_cool

Re: Ploprof - alion - 17-07-2010

Tillykke Hannover

Jeg kan efter nu nogle dages konstant brug af Ploproffen kun tilslutte mig din vurdering af uret - gennemført forrygende kvalitet! En ren fornøjelse.
Og ja, jeg syntes også at det initielt var tungt men jeg synes at det hurtigt føles helt naturligt og faktisk enormt behageligt at bære.

I øvrigt, jeg er helt af den holdning at et ur skal bruges, og det vil sige i ploproffens tilfælde også til dykning/snorkling, men er det ikke alligevel lidt underligt at have et så dyrt ur med sig i dybet Icon_e_wink ?

mvh

Re: Ploprof - alsendk - 17-07-2010

Tillykke med dette meget specielle, og spændende ur, skabt til at skulle bruges, hvad jeg synes alle ure skal.
Kan det passe at jeg synes at ha`set en klods - nogenlunde som dit ur, spændt på en fransk havforsker engang, som lavede nogle tv udsendelser, for snart meget længe siden....Jackues Costeau...eller lignende ?
Kan du ikke give nogle historiske facts og andet omkring dette ur Hannover...jeg er helt betaget af dets udseende, og robusthed.
Endnu engang tillykke.

Re: Ploprof - hannover_dk - 17-07-2010

alion Skrev:I øvrigt, jeg er helt af den holdning at et ur skal bruges, og det vil sige i ploproffens tilfælde også til dykning/snorkling, men er det ikke alligevel lidt underligt at have et så dyrt ur med sig i dybet Icon_e_wink ?

mvh
Både og - JO fordi jeg altid har haft et billigt Tauchmater eller lignende - ur på armen når jeg svømmede og dykkede, nej fordi jeg aldrig har haft lyst til ure i min samling, som jeg ikke brugte. Mine unger har sagt, at jeg, som nu er 60 år, og som svømmer og smådykker hver dag hvis sommeren viser lidt sol og havet er gennemsigtigt (de har lagt et hav 20 meter foran mit sommerhus), burde ha et ordentligt dykkerur, og da jeg så fik tilbudt det i bytte for en LV jeg aldrig brugte (ville vel ikke/turde vel ikke slide på den), så blev det sådan.

Nu siger ungerne jeg skal lave en masse slidmærker i det, og bare overlade det til dem når jeg en gang går til de evige et-eller-andet marker - og gensalg er dermed ikke særligt aktuelt - og så føles det ikke tosset at ha det på.
Det er iøvrigt herligt letlæst under vand med den store orange-kransede minutviser.

Skal vi lige tage et par andre gode ting og kendsgerninger
• Vægt med de antal links jeg behøver og haj tygge sikker lænke, ca 260 g
• Ja det er tykt: 17.7mm - men det er ikke som f.eks IWC 3536 top tungt, og sidder fint fast uden at prøve at glide rundt
• Afstand fra horn til horn: 48mm
• Bredde - og det giver for dette ur kun mening inkl. krone og beskytter: 55mm
• Krans diameter: 44.5mm
• Lænkebredde ved uret: 24mm
• Lænkebredde ved låsen: 20mm
• Låsens bredde: 23.5mm
• Låsens længde: 49.3mm
• Låsens mikrojustering: 18 hak som giver 24,5 mm i samlet - super let justering af lænke eller strap længde
• Super flot finish på skive og visere - top lumen - og safirglas på kransen som beskytter denne mod ridser
• Omegas nyt co-axial 8500 værk
• To fjederhuse med 60 timers power reserve - tovejs auto optræk
• 39 juveler og 202 dele (uden krono - ganske mange)
• Naturligvis COSC - og på tre dage inden for 2 sek +
• Stort og tungt hvilket er negativt, men som jeg ved fra tidl. jeg klarer
• Skaber mere opsigt end noget andet ur jeg kan tænke mig. Helt uegnet under en jakke eller til middagsselskab - super i havet - absolut ikke så egnet til dagligdagsbrug som DS, men jeg HAR ure til hverdagen Icon_e_smile

Og til Alsendk: Jo Jacques Costeau og hans mandskab havde skam i høj grad, blandt flere andre ure, men nok tidsmæssigt, oftest en Ploprof på (Plo står for Plongeur Fransk for dykker og prof naturligvis bare professionel). Det var i 600 versionen, som også idag er dy.
Den er naturligvis mere autentisk, og jeg bytter gerne for en godt bevaret 600 - men Omegas nye version, som nok ikke er lavet i mere end 2-4000 stk (Omega vil ikke ud med tallet), og som ingen ved, om den bliver genproduceret, er kvalitetsmæssigt lysår fra den gamle 600, i den nye 1200 version.
vh

Re: Ploprof - baun - 17-07-2010

Respekt - det er super. Tyllykke.

Livet er for kort til ikke at bruge et ur man virkelig nyder hver eneste dag. Så også beatere og dykkere, må være noget man virkelig nyder.

Dit valg kunne ikke være bedre til formålet og Jeg mener også du kan bære et så kraftigt og maskulint ur.

Den får garenteret meget armtid her i sommer. Et ur der må være svært at lægge fra sig i ret lang tid af gangen.

Jeg var meget tæt på at købe en Vintage version af uret, men afholdt mig, da mange mener at værket (1002 tror jeg) ikke er stabilt nok ifbm. den specielle kronefunktion på Ploprof - og jeg syntes så ikke lige at jeg ville bruge +30K på noget som jeg fik bøvl med.

Så overvejede jeg en helt ny, men det blev ved overvejelserne..... og pengene endte i en Rolex Sub.

Så morsomt nok kan man vel sige jeg gik modsat dig! Icon_e_surprised fra Omega til Rolex.

Det er da godt at nogle af os gamle tør sprænge rammerne lidt en gang imellem og prøve "noget helt andet".

vh Baun

Re: Ploprof - Geodoc - 17-07-2010

alsendk Skrev:Forkortet/ ...... Kan du ikke give nogle historiske facts og andet omkring dette ur Hannover...jeg er helt betaget af dets udseende, og robusthed.
... ikke at jeg vil forklejne Hannovers ur-viden; men OMEGA LINK CENTRALEN er nok så godt med om PloProf. Hermed et aftryk:
............... Ploprof:
Omega presse: ” The return of a mythical diver”
Ploprof, Seamaster 120 chrono, Seamaster f300 og andre dykkerure
FR Well illustrated Ploprof page (recommended)
Ploprof bruger vejledning
Ploprof 600 m sammenlignet med 1200 m (oprindelig & reedition)
Review af PloProf reedition <> oprindelig Ploprof 600 m
Flotte foto detaljer af Ploprof1200m (reedition) TZ
(foto) sammenligning af Ploprof med Rolex Deep Sea

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: Ploprof - Stenbukken - 17-07-2010

Respekt!

Tillykke med det nye ur Icon_e_smile