|
Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! (/showthread.php?tid=72816) Sider:
1
2
|
Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - S.nissen_phpbb3_import15764 - 01-11-2009 Har gået rundt med denne for nogen måske dumme ide et par uger ! Købte for en månede siden dette fantastiske Omega broad arrow ![]() Men kunne godt tænke mig den sorte tachymeter lynette der sidder på den klassiske speedmaster ! Er der nogen der ved om den er til at skifte ? Hved den vejl. koster i dk ? Hvor lang tid det tager en urmager et skifte ? Er det en besværlig operation ?' Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - Mads Gjødesen - 02-11-2009 Det burde nok kunne lade sig gøre, men der kan måske være lidt problemer mht. plexi/safir forskellen på modellerne. Ring til Peter Halse. Mener ikke den koster alverden. Et forsigtigt gæt er 1.000-1.500 kr. Derimod er den blanke BA lynettet mere pebret. Den koster ca. 3 k. Så pas på den du piller af. /Mads Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - columbo - 02-11-2009 Jeg kan ikke huske om de passer men jeg kan huske at man kan få en stål lynette til Prof udgaven hvis man bestiller til 1957 Replica udgaven hvis det hjælper. Prøv at spørg Magnum. Han er en nørd der burde vide det. Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - S.nissen_phpbb3_import15764 - 02-11-2009 Jeg kan se på nettet at de fåes fra omkring 100$ og op til 250$! Og at det virker som om at de "Bare" skal skubbes af, altså der er ikke gevind på. Så er spørgsmålet bare om alle urmagere har værktøjet og mode nok til at udføre arbejdet Så i min søgen på nettet i dag et sort speedmaster legend med sort lynette ! Det så nu helt cool ud ! Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - Speedy - 03-11-2009 s.nissen Skrev:Citat:Så er spørgsmålet bare om alle urmagere har værktøjet og mode nok til at udføre arbejdet Det har de, så du behøver ikke køre over 3 broer for at få foretaget den lille operation, forudsat at lynetten passer selvfølgelig Fra Vanløse til Østerbro eller Frederiksberg så er den fikset på få minutter, når du har fundet en passende lynette. Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - Magnum - 03-11-2009 Lynetterne passer indbyrdes, har set en der havde gjort det du ønsker. Kontakt din nærmeste urmager (evt. omega forhandler), og forhør hvad de kan tilbyde dig. Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - columbo - 03-11-2009 Det kræver en god kniv og bagkasse lukker. Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - S.nissen_phpbb3_import15764 - 05-11-2009 Speedy Skrev:s.nissen Skrev:Citat:Så er spørgsmålet bare om alle urmagere har værktøjet og mode nok til at udføre arbejdet Ja Ja ! Snakkede med urmageren, godt nok fra GULDSMED Dirks, hun sagde at hun aldrig havde udført jobbet og var desuden ret meget i tvivl, om det kunne lade sig gøre Grunde til at hun ringede til mig, var en forspørgelse fra i weekenden om hvad en ny lynette kostede ! og når det blev Dirks var det fordi vi alligevel var i rødovre centeret for at købe vinter støvler til Columbus ! Men 1000 tak for svarene ! Er blevet klogere, tror dog ikke jeg vil forsøge mig med kniv endnu! Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - Peter - 06-11-2009 Hej Jeg er autoriseret Omega forhandler, og det kan sagtens lade sig gøre, men du skal bestille lynetten fra modellen med safirglas på begge sider, for så er du sikker på at lynetten passer, vi kan ihvertfald sagtens lave operationen, men det kan Bo mølbak også, hvis det skal være på Sjælland. MVH Peter Re: Skift af Tachymeter bezel/lynette på broad arrow! - S.nissen_phpbb3_import15764 - 07-11-2009 Hej peter Snakker vi om ref. 3573.50.00. Ved du også hvad den vejl. pris er ? |