|
This or That - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: This or That (/showthread.php?tid=76399) Sider:
1
2
|
Re: This or That - KimT - 02-10-2011 En anden faktor er priserne (i hvert fald for mig) Hvis du køber brugt er der jo også en væsentlig forskel. Pam 233 kan findes til omkring 55k i fin stand. JLC EWC kan findes til omkring 40k AP...der skal du op omkring 80k Hvilket betyder at et Pam OG et JLC kunne evt. være en attraktiv mulighed Jeg ved godt der er forskel på kvalitet og kvantitet, men jeg mener ikke at man går på kompromis med kvaliteten, ved at vælge Pam og JLC. Ingen tvivl om at jeg også synes at AP´erne er et tak over (læs. personlig mening) JLC og Panerai, hvis vi skal klassificere dem. Men de er dog stadig fantastiske ure, som man ikke ser hver dag. Jeg har under alle omstændigheder fundet ud af at et super lækkert ur, ikke var det rigtige for mig. Så hellere 2 super lækre ure, der måske nok rangere lavere, men som stadig er rigtig fine Re: This or That - feilersen - 03-10-2011 Christian Bentzen Skrev:AP ROO Diver AP ROO Diver ser super fed ud og ville være mit valg. Kan se på nettet at diameteren er på 42mm. Virker den stor på armen (har tidligere prøvet flere ROO Chrono modeller og de var for store til mig) Kan man også købe læderremme til ROO Diver (på trods af det er en diver)? Re: This or That - Mads Gjødesen - 03-10-2011 feilersen Skrev:Christian Bentzen Skrev:AP ROO Diver Diver har samme størrelse som ROO Chrono. Det samme gælder remmene så alle remme fra ROO Chrono passer også på Diver. /Mads Re: This or That - Mr. Tick - 06-10-2011 Umiddelbart ville jeg enten gå efter et PAM 233 eller JLC fra Master Compressor-serien. I min vurdering er der kælet for detajlerne i begge ure. Desuden har begge ure et meget distinkt look, som adskiller dem fra mange andre gode mærker. It's a tough decision but either way - you're going to love it. AP ROO vil jeg klart udelukke pga. værket, mens jeg vil udelukke AP Diver pga. der findes sjovere ure i den prisklasse. Re: This or That - Ild - 08-10-2011 Hej Jeg syntes klart der er mest "value for money" ved JLC'en, men ville dog overveje JLC Master Compressor Extreme World - Alarm versionen i stedet pga. "Memovox" funktionen - med den karakteristisk alarm klokke lyd "Jeager LeCoultre" er kendt for (i øvrigt syntes jeg også designet er federe på den version - men jeg er jo nok "farvet"). ...jeg tror i øvrigt nok det ville blive svært at finde en JLC MC EWC til 40K som angivet andetsteds - tror du i givet fald skal regne med 8-12K mere afhængig af stand, rem/lænke tilbehør mv. mvh. Jesper Re: This or That - Christian Bentzen - 09-10-2011 Guys Tak for alle de gode konstruktive tilbagemeldinger. Jeg har vurderet og tænkt og må erkende, at valget er endt på 233'eren. 233'eren er valgt på baggrund af dens alsidighed og pris. Jagten er gået - og jeg vender tilbage med billeder, når den er fundet Re: This or That - KimT - 10-10-2011 Godt valg og held og lykke med jagten |