Urdebatten / Urforum
Sinn kan da godt være sig selv bekendt - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Sinn kan da godt være sig selv bekendt (/showthread.php?tid=75626)

Sider: 1 2 3

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - Joepete - 12-04-2011

Et værk, som det viste i Sinn 103´eren, har en rigtig pæn finish i forhold til den nypris, som uret har. Det er min mening. Hvordan finishen så er lavet, det er for mig en anden snak. Det er klart, at jo mere erfaren urtosse man er, desto mere har man set og desto mere vil man måske også kræve af de enkelte producenter, før man klapper i sine hænder af begejstring. Det er fair nok Icon_e_wink Tilbage står dog, at der her er tale om et ur til lige under 12000 DKK, og det skal med i vore betragtninger, synes jeg, når vi "vurderer" finish. Det er trods alt ikke alle mennesker, som har råd til at betale kassen for højkvalitets håndlavet finish. Har man ikke det, så skal man da ikke nødvendigvis blot "nøjes", om jeg må være så fri, og da slet ikke, når Sinn kan lave det så pænt som tilfældet er i dette eksempel. Vi skal passe på, at vi ikke blander hele pærevællingen sammen i én diskussion, for der vil trods alt være en ret betragtelig prisforskel på det vi kalder dekorationer og DEKORATIONER Icon_e_smile

I øvrigt, Mads, så kunne det da være super interessant at sammenligne lidt på tværs, som du foreslår. Jeg rykkede gerne bagkassen af min CA, men "skidtet" kræver en mere speciel bagkasseåbner end jeg har i huset ... Icon_e_confusedMeeen, mon ikke du allerede kender værkerne godt nok til at kunne komme med en forhåndsudtalelse omkring de enkeltes niveau i forhold til hinanden ? - det tror jeg Icon_e_wink Icon_e_smile

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - Fumle - 12-04-2011

Mit skal en tur til Peter i Halse efter datteren legede kastebold med det..Sjovt nok kunne det og vores klinkegulv ikke ENES...

Så hvis der er en der kan tage billeder ved Hasle kan dette da arrangeres hos der, men mit er jo "bare" en slider så tror ikke der er lavet meget på det.

Men som sagt det står til rådighed.

Såvidt jeg lige ved, så er det ikke alle Sinns værker, som har lige god finish. Det var bl.a. en af grundene til, at jeg kiggede en ekstra gang, da jeg så 103 Ti finishen.

Jeg har kontaktat ham, der har taget det første billede, for at høre om han vil sende mig lidt flere. Så må vi se, om andre ligger inde med billeder af Omega, Breitling etc. 7750 finisherede værker Icon_e_smile

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - Fumle - 12-04-2011

Ok kvalitet på denne optagelse på tuben.

http://www.youtube.com/watch?v=5cUjJvuAaHY&feature=related

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - AndersC - 12-04-2011

Jeg synes ikke mange producenter kan matche Sinn, når vi taler en kombination af pris og kvalitet.
Det er klart vigtigt at huske på, hvad prisniveau de ligger i.
Siden Lothar Schmidt i 1994 overtog Sinn, er der kommet en del spændende fra den kant.
F.eks Hydro, Ar-Trockenhaltetecnik, Diapal, Tegiment og U-Boot Stahl.
Sidst nævnte er stål fra ThyssenKrupp i Tyskland, som bygger U-både. Det er da lidt sejt Icon_cool
Hvis man ser i de gamle prislister, er der også sket en kraftig prisforhøjelse siden.
Om det berettiger de prisstigninger, er op til den enkelte!
Jeg synes stadig pris og kvalitet matcher.
Sinn har en ganske spændende historie og især Sinn 103, 144, og 142 har rødder langt tilbage.
Mit 142 med Lemania 5100 værk er bestemt ingen horologisk skønhed.
Det har heller aldrig været meninge, da det er et tool ur.
Det pudsige er at Lemania 5100 så småt er ved at blive kult, i hvertfald visse steder i Tyskland Icon_e_wink

Der er i dag iøvrigt (efter 1994) en del depoter i Tyskland, hvor man kan se de fleste Sinn ure og selvfølgelig købe der også.

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - ibrene - 12-04-2011

Hej Derude.

Jeg har mit Sinn nummer 2, jeg lagde ud med en U1´er som jeg købte for ca. 1 1/2 år siden, og syntes er et yderst fint ur, "den har været savnet", da jeg valgte at sælge.
İmage
For ca. 3 mdr siden rendte jeg ind i en Sinn 757 Duo Chronograph, som jeg har haft lidt start problemer med, det har ikke fået så meget armtid som ønsket, men efter denne tråd giver jeg det en chance mere, da jeg syntes det har fortjent det, og så er jeg af samme mening som mange af jer mht. urets kvalitet, "det er smæk for skillingen" Icon_e_biggrin
İmage
Mvh Peter...

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - hannover_dk - 12-04-2011

Bare for at være enig i, at Sinn virker til meget kvalitet for pengene, og også I at den finish der vises på den 7750'er som ser flot ud - jeg synes bare man ser ganske mange ure med en "flot finish" idag, også kinesiske venus 170 med glasbagside, uden det er ret meget mere end stafage - men ja - flot sinn og ja givet megen kvalitet for pengene
vh

John, kunne du lige uddybe ?

Jeg læser dig lidt derhen, at Sinn´en nærmest er at sammenligne med et "sminket kinaværk" ... Icon_e_surprised ... men det er måske ikke det du mener ? Icon_e_smile

Seiko har altid været søde til at svare mig på henvendelser, så måske jeg også skulle prøve hos Sinn ? Det kunne jo være, at de kunne fortælle lidt mere om, hvordan værket er finisheret. Tror jeg prøver Icon_e_wink Icon_razz

Så har jeg forespurgt hos Sinn, hvordan finishen på værket er foretaget, maskinelt eller i hånden, og jeg har ligeledes spurgt til de blånede skruers fremstillingsmateriale og -form. Så må vi se hvad der svares Icon_e_smile

Re: Sinn kan da godt være sig selv bekendt - hannover_dk - 13-04-2011

Joepete Skrev:John, kunne du lige uddybe ?

Jeg læser dig lidt derhen, at Sinn´en nærmest er at sammenligne med et "sminket kinaværk" ... Icon_e_surprised ... men det er måske ikke det du mener ? Icon_e_smile
nej overhovedet ikke. Jeg skriver netop at jeg mener Sinn er noget der giver meget god værdi for pengene, men finish for øjet er blevet meget almindeligt, og JA du kan finde kinesiske Venus værker (bygget efter Venus 100% men ikke lige samme materiale) som for øjet er vidunderlige at se - sådan lige gennem en bagkasse.

Jeg er nok for fin på den, men synes, at skal man tale finish, skal det være rigtig, noget håndarbejde og rigtige blåede skruer, det andet er fint for øjet men ikke mere. Sinn er sikkert pæne 7750 værker, sikkert med noget ekstra, jeg ved det ikke, og det er absolut pengene værd.

Faktisk ved jeg ikke om Kinas Venus værker i de pæne versioner ikke også kan være ret gode idag, jeg ville være ude i gæt uden nogen form for tests.
De er så tilmed jo kolonnehjuls kronografer - skidt billede stjålet fra nettet - men det ser vel også ret OK ud med kolonnen:
İmage
Pris 440 $ skræmmer jo ikke heller når der skal sammenlignes. Holdbarhed - MIG ukendt
vh