Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg faldt lige over en Sinn 103 i en eller anden afart, og min første tanke var, at Sinn da godt kan være være den forarbejdning bekendt  Jeg er klar over, at 7750 værket ikke i sig selv er nogen horologisk skønhed, men dekorationerne er da i orden, når man betænker, at uret koster lige under 12K fra nyt. Eller er jeg blot lidt for positiv på denne smukke mandag ?
Tak til "nustyu" for billedet !
De venligste hilsner, John
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
i den grad !

Sinn 857 til godt 1300 Euro - robust arbejdsur - hærdet overflade på kasse, krans & bagkasse
kommer med en ok siliconestrap - men jeg sværger til natostraps, så - - -
•
Svar: 348
Tråde: 28
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jo det er da bestemt ganske udemærket. Og til prisen kan man vist ikke klage
Nu vi er i ebauche-genren så vil jeg da lige benytte lejligheden til at vise mit Limes Principio. Det ur jeg betragter som mit første rigtige mekaniske kvalitets-ur.
Det gav jeg 990 DM for i 2001 - noget i retning af 3800 DKK.

Et ETA 2824-2, men af den bedre slags med Nivarox-I og Glucydur-balance.
Så selvom prisen nok er steget på et tilsvarende i dag, så ingen tvivl om at man kan få et udemærket lækkert ur til menneskepenge og hvor der også er en smule lækkert at kigge på.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Sinn kan i høj grad være sig selv bekendt IMHO
Sinn 103 har aner tilbage til de første pilot ure, Sinn 101 med Val.72 værk.
Selvom tyskerne de seneste år har pivet over prisstigninger hos Sinn, synes jeg stadig de leverer spændende ure til en ok pris.
De har 50 års jubi. i år og har en spændende historie med sig.
Den gamle Helmut Sinn lever stadig i bedste velgående i en alder af 94 år.
Sinn 142 i selskab med Sumo.
•
Svar: 383
Tråde: 44
Jeg har haft utallige Sinn ure og må sige at jeg ALTID vender tilbage til dem, når jeg skal bruge et skrald bang ur, der kan klare nogle tæsk.
Jeg står med hænderne i køleanlæg, varmepumper med køle middel, olier og deslige til hverdag og de klare det hele faktisk uden de helt store ridser eller noget og så holder den faktisk også tiden ret nøjagtigt.
Korrekt at motoren ikke er noget horologisk vidunder, men hvad den mangler der, henter den på prisen og holdbarhed..
Har dette lige nu og det er SUPER
Model: 657 med lænke 41 mm / 12 mm højt
•
Svar: 383
Tråde: 44
Glemte lige...
Deres model 902 jeg kan ikke rigtig få den ud af tankerne, der er et eller andet "gammelt dags" over den på en eller anden hmmmm må eje måde.
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Jeg har faktisk sådan et i Audi dress.
Uret er bygget af Sinn.
Jeg elsker det, når man skal have noget andet på end dykker dress
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg vil starte med at være helt enig i, at Sinn generelt kan være sig selv bekendt, og flot gået af Helmuth S
Når det er sagt vil jeg være forsigtig med at gå bagover på grund af dekorationer. Uden helt at kende de pågældende, så ud fra prisen tror jeg man skal tænke på, at der er dekorationer - og dekorationer. De kan se ret ens ud, men er det ikke.
Masser af speciel slibinger - geneve i bedste form - men også mange andre - herunder bare almindelige kanter, tager laaaaang tid. Andre klarer en maskine hurtigere end Baun kan sige Omega - lidt roterende slibning og et par striber - og det ligner en halv million.
Tag så og farv skruerne flot blå, så er der ikke et øje tørt - men rigtigt blåede - med varme, mod at kunne korridere - er de jo ofte ikke.
Det kan lyde snobbet (nå ja er det vel lidt) - men jeg synes da det er helt OK at kunne se ind til - også et almindeligt 2892 eller som her 7750 og så kan de da ligeså godt dekorere det der er råd til, så jeg egentlig ikke spor uforstående - ville bare ha med - at der er dekorationer - og så DEKORATIONER.
vh
•
Svar: 348
Tråde: 28
hannover_dk Skrev:ville bare ha med - at der er dekorationer - og så DEKORATIONER.
Uden at være total kender. Men mere så alle kan forstå det. Er det ikke mere sigende at der er dekorationer og så er der finish/kvalitet? Omend det ikke er det samme så er det da rigtigt, at det til en hvis gad følges ad.
Skruerne er jo helt klart et eksempel på kvalitet vs. dekorationer. Er de malet blå for at se flotte ud (dekoration) eller er de blåanløbne (kvalitet der har den bieffekt at det ser flot og dekorativt ud).
Og jo, der er da helt rigtigt at man med meget små midler kan få selv ud ydmygt 2824-2 til at se ganske præsentabelt ud. Men så prøv at gå i detaljer. Tag f.eks. et kig på anker og ganghjul. Det er på 2824-2'eren funktionel, ikke noget vildt at udsætte her, men absolut heller ingen skønhed på højere niveau. Se så et af de (langt) dyrere. Se hvordan kanterne på ankeret er pænt slebne med facetter, runde hjøerne etc. Dybest set total irrelevant for funktion og umiddelbare udssende, men samlet med til at gøre værket til noget særligt, der er kælet for selv den mindste ubetydelige detalje. [ Find her selv på din yndlingsanalogi ]
Edit: Apropo skruerne... Kunne det ikke tænkes at de i dag er forniklet eller måske ligefrem i rustfrit? Kunne det ikke tænkes at de er sværere at ruste end de gamle blåanløbne?
Jojo, det er da milevidt fra de gamle dyder, det benægter jeg ikke, og er at give det hele et skud moderne teknologi, men kunne da ikke lige lade være med at tænke lidt over det.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg er stor fan af Sinn og de giver masser af smæk for skillingerne. At man overhovedet har nogen former for finish på et værk i den prisklasse er flot. Det har TH, Certina, Tissot, Fortis, you name it i samme prisklasse ikke. Når det så er sagt giver jeg John ret. Dekorering er mange ting og hvis håndværket bag ikke er i orden, er det total spild i mine øjne. Vel ca. 90-95 % af alt finisharbejde er dekoration. Sagt med andre ord: Det tjener ikke til noget funktionelt formål. Så skal der lirres skal det også være lækkert  Skal det være lækkert koster håndværket kassen, hvilket der sjældent er luft i budgettet til hvis uret koster under 20 k. Nu kører Sinn så den politik at de sælger uden retailers, hvilket vel barberer ca. 30-40 % af en reel butikspris, så det giver lidt luft.
Det kunne være fedt at se en række close-ups af Sinn værket og sammenligne med feks. Breitling eller Omega 7750´eren. Nogen der ligger inde med sådanne shots?
/Mads
•
|