|
Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? (/showthread.php?tid=72998) |
Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - hannover_dk - 06-12-2009 TDN Skrev:Det burde virke fint - du kopierer URL ind, og markerer linjen op og trykker så URLhannover_dk Skrev:TDN Skrev:Fandt lige en der ligner. Min har også kæde 1039 men den viste har rød viser i modsætning til min (er det en variant?):Din er korrekt uden den røde - og din sekundviser bagside som er lidt spids siger sammen med skiven 145.012 og ja prismæssigt er 321 maskinen mere værd end den nyere, som kolonehjuls kronograf og den oprindelige. Dit link er sygt, men prisen ligger mellem 18.000 og 25.000 afhængig af stand, bare for at give dig et hint. Alternativt nøjes med at kopiere den og så lad være med at gå ind og rette i tråden (for så kommer der en ekstra tekst med på URL, som dog ikke påvirker, bare URL er sat korrekt) så kan vi vel kopiere over i browseren om du vil vh Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - baun - 07-12-2009 Jeg er enig med John Hanover i prisvurderingen - forudsat at uret har været forbi urmageren og er i orden. Jeg anbefalede Horsens fordi du efterspurgte nogen i Århus. Så jeg gik udfra at det i hvert fald skulle være øst for storebælt. 321 er et finere værk end de værk der ligger i Speedmaster efter ca 68. Det ur du har er sidste model med dette værk, så vidt jeg ved. 321 er finere fordi det er et kolonnehjulskonograf - i modsætning til 861, (som er i de nyere) som er en knaststyret chronograf. Men derudover regnes 321 også for mere "rigtig" eller oprindelig i en Speedmaster. Man må også gå udfra at det er sådan en maskine der lå i de speedmastere der var med på månen. Lænken du har er også rigtig til uret og hvis du hellere vil bruge en læderrem (hvad jeg også selv foretrækker på en Speedy) så gem endelig lænken, den er bestemt værdifuld sammen med uret. vh baun Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - TDN - 07-12-2009 Baun Skrev:Jeg er enig med John Hanover i prisvurderingen - forudsat at uret har været forbi urmageren og er i orden. Takker for jeres svar. Jeg vil kontakte Halse i Horsens for rens og glas. Mvh. Thomas Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - Bro - 08-12-2009 Hej Thomas Først tillykke. Du har erhvervet verdens måske mest kendt ur med det originale værk cal. 321. Prøv at læs på linkcentralen (Læsning til mange timer) og du vil bare blive gladere og gladere for dit ur. Et service koster i København 1500 kr. Pas godt på lænken. Den kan fint sælges. Jeg køber gerne til min speedmaster Jeg er også imponeret over Hannover og KlausM. Hvordan kan I med blot disse to billeder sige, at det netop er en 145.012. Vi kan jo prøve igen - Hvad er min? (Gerne med begrundet svar) (Thomas, som du kan set af billedet af mit skal du være glad for din stand) Glæder mig til at høre svaret. Jeg kender selvfølgeligt selv referencenummeret, men kan ikke forstå, at I kan se det uden at åbne uret. Hilsen Bro ![]()
Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - KlausM - 08-12-2009 105.012 Tip: I dette tilfælde skal begge billeder bruges i modsætning til Thomas 145.012 hvor kun billedet af skiven er nødvendig. Mvh Klaus Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - KlausM - 08-12-2009 Skal du også have en årgang står der sikkert '65 eller '66. Mvh Klaus Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - hannover_dk - 08-12-2009 Helt enig - mest sandsynligt 65, men det er udelukkende fordi jeg synes der er flest 65'er serienummeret. Har man kun forsiden og ikke bagside, så bliver det skive + sekundviser + små¨kronebeskyttere og så bliver 145.012 fordi den er langt mest almindelig af den model, din er jo mindre almindelig, men bagsiden afslører den - den er med knæk som gamle 105.003 men proffesionel på skiven som 145.012 og ligger jo så også lige mellem 105.012 og 145.012. Tillykke med den vh Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - KlausM - 08-12-2009 Skiven alene siger 105.012 og kan ikke være 145.012. Bagkassen bekræfter, dog kan jeg ikke se knækket. Mvh Klaus Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - hannover_dk - 08-12-2009 KlausM Skrev:Skiven alene siger 105.012 og kan ikke være 145.012.Der får du mig (men sidder også i udlandet uden noter - men i hovedet - du får mig Jeg mener jeg kan se knækket på bagsiden, men er ikke 100% - synes dog det første knæk indikerer den facon. Hvad er skive forskellen, har du evt et link der også viser det? Det sidste ville være herligt Jeg mente den var identisk med 145.012 selv om nogen mener der er lavet tidlige versioner uden proffesional på skiven vh Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - KlausM - 08-12-2009 "T SWISS MADE T" [url]"http://chronomaddox.com/speedy_dial_details.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://chronomaddox.com/speedy_dial_details.html[/url] Mvh Klaus |