Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ?
Hej!

Jeg har lige hentet mit fars Speedmaster Pro som har ligget i årevis i en skuffe (fik ham overbevist om den ville få det bedre hos mig Icon_e_biggrin ). Han har haft den i omkring 20 år og han arvede den af en ven. Vennen brugte den som tidstager i forbindelse med han kørte motorsport, dette gjorde han i 60'erne og 70'erne, men vi ved ikke præcist hvornår uret er fra. Jeg har prøvet at tage et par billeder, måske nogen kan give en ide om alder. Glasset er ridset, er det dyrt at skifte og hvad skal jeg forvente en rensning skal koste og hvem kan anbefales (bor i Århus området).

På forhånd tak.
Mvh
Thomas.
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hej Thomas.
Det ser flot ud dit fars ur og ser ud til at være passet godt på.
Den har et kaliber 321 værk og har referencen 145.012.
Den er givetvis fra perioden 1967-69.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Ja det ser fint ud - en super speedmaster pre moon - med det eftertragtede caliber 321 i 100% original stand. Det er super.

Hvis jeg var dig ville jeg tage det ned til Peter og Poul Halse i Horsens til et check. Nyt plexiglas er ikke så dyrt ifbm. en service - 300 kr. Tal med Peter om hvad der skal laves, så bliver det hverken for lidt eller for meget. Butikken ligger på gågaden - og Halse anoncerer her på siden. Der er du i gode hænder.

vh Baun
Svar
Din fars Speedmaster ser flot og velholdt ud. Det er en eftertragtet klassiker, som du har talt ud af hånden på din far Icon_cool

Prøv at kontakte Peter og Poul Halse i Horsens ([url]"http://www.poulhalse.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.poulhalse.dk[/url]) De er autoriseret Omega forhandler, og er i tilgift dygtige urmagere. En af d´herrer Halse kan sandsynligvis ret hurtigt give dig et estimat over både serviceomfang og -pris. Jeg synes helt klart, at du skal vælge at få sat uret i stand. Du har fundet en eftertragtet Omega Speedmaster, som oven i købet har en sjov historie - dét ses ikke hver dag Icon_e_wink Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
KlausM Skrev:Hej Thomas.
Det ser flot ud dit fars ur og ser ud til at være passet godt på.
Den har et kaliber 321 værk og har referencen 145.012.
Den er givetvis fra perioden 1967-69.
Mvh
Klaus

Tak for svaret.
Ejerskabet er nu mit Icon_e_smile (arvet før tid)
Hvordan ser du at det er det værk og referencen og årgangen?
Værdimæssigt er det så bedre med det gamle 321 værk end afløseren.
Har hørt det er dyrt at få renset pga. værket er mere komplekst end de nyere.
Findes der er godt sted at læse historien om uret.

På forhånd tak.
Mvh
Thomas
Svar
Hej Thomas.
Skiven afslører det hele. Det forudsætter naturligvis at skiven er den originale. På værket er der et nummer som vil bekræfte en ca. årgang. Ligeledes vil der på indersiden af bagkassen stå referencenummer og årgang. Dette med årgang er lidt med forbehold men dit ur er fra slut 60'erne. Meget information kan findes på linket øverst på dette forum (Omega) pt. lige over din tråd her.
Værket er klart mere eftertragtet men også mere skrøbeligt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Omega link centralen er et glimrende sted at finde info på:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=7480" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=7480</a><!-- l -->

Tak, Torben Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Fandt lige en der ligner. Min har også kæde 1039 men den viste har rød viser i modsætning til min (er det en variant? Omega Speedmaster model 145.012-67SP)

Synes ikke kæden er så behagelig at have på, måske skulle jeg købe en rem i stedet. Er der nogen der kan anbefales? findes der originale evt. link.

På forhånd tak
Mvh
Thomas
Svar
TDN Skrev:Fandt lige en der ligner. Min har også kæde 1039 men den viste har rød viser i modsætning til min (er det en variant?):

[url]"http://www...dk/index.php?id=43&searchQuery=%20AND%20ads.addcat%20%3D%20%220%22%20AND%20category_ref%20%3D%20%2228%22%20order%20by%20uid%20desc&queryLimit=0&details=8650" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www...dk/index.php?id=43&searchQ ... tails=8650[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes ikke kæden er så behagelig at have på, måske skulle jeg købe en rem i stedet. Er der nogen der kan anbefales? findes der originale evt. link.

Er det nogenlunde værdien hvis den er ny renset og nyt glas?

På forhånd tak
Mvh
Thomas
Din er korrekt uden den røde - og din sekundviser bagside som er lidt spids siger sammen med skiven 145.012 og ja prismæssigt er 321 maskinen mere værd end den nyere, som kolonehjuls kronograf og den oprindelige. Dit link er sygt, men prisen ligger mellem 18.000 og 25.000 afhængig af stand, bare for at give dig et hint, din ser umiddelbart ud til at ligge i den bedre ende på mange punkter.

Bor du i nærheden af Horsens er Halse rigtigt godt forslag, i København Krognos (JP ure Frederiksberg alle) eller Bo Mølbak til en service
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
TDN Skrev:Fandt lige en der ligner. Min har også kæde 1039 men den viste har rød viser i modsætning til min (er det en variant?):

Thomas
Din er korrekt uden den røde - og din sekundviser bagside som er lidt spids siger sammen med skiven 145.012 og ja prismæssigt er 321 maskinen mere værd end den nyere, som kolonehjuls kronograf og den oprindelige. Dit link er sygt, men prisen ligger mellem 18.000 og 25.000 afhængig af stand, bare for at give dig et hint.

Bor du i nærheden af Horsens er Halse rigtigt godt forslag, i København Krognos (JP ure Frederiksberg alle) eller Bo Mølbak til en service
vh

Hej!

Hvordan får jeg en url på. Uanset hvad jeg gør ændrer den url'en.

Mvh
Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)