|
DSfirst´s nye klokker - Nu med den fedeste U-BÅD! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: DSfirst´s nye klokker - Nu med den fedeste U-BÅD! (/showthread.php?tid=71882) |
Re: DSfirst´s nye klokker - DSfirst - 16-07-2009 Joepete Skrev:Jeg har en Trondheim i sort Hej Joe OK Er den fed eller et flop. Ser nice ud på billedet. Er den nubuck på overfladen og hvad med spænden er den klasse. Kunne du smide et real foto Det der med nye remme er sgu som med ure. Man bliver afhængig af det Re: DSfirst´s nye klokker - Joepete - 16-07-2009 Min mening, dybt subjektivt + Flot børstet spænde Kraftig og alligevel blød Grove syninger God bærekomfort Struktureret overflade, som står godt til syningerne Pris - Remmen er nærmest presset sammen, og siderne er ikke limede. Remmen fnuldrer derfor lidt, ligesom snuden åbner sig En limklat som afslutning på den grove syning Hullerne til pins sidder meget langt ude, så remmen vil ikke slutte ret tæt på urkassen - med mindre uret har shroud Det skal lige nævnes, at jeg ikke har brugt remmen ret meget. Jeg kunne forestille mig, at den ved brug patinerer flot, men jeg er også lidt "bange" for, hvordan den "reagerer" i siderne, da den ikke er limet ... Personligt, så synes jeg, at man får mere for sine Meyhofer-penge i både Locarno og Jena modellerne - de er dog også begge usædvanligt gode køb ifht prisen, synes jeg. Trondheim modellen er dog - med afstand endda - den mest behagelige "tykke rem", som jeg endu har prøvet ![]()
Re: DSfirst´s nye klokker - DSfirst - 16-07-2009 Joepete Skrev:Min mening, dybt subjektivt Flot beskrivelse og vurdering Joepete Re: DSfirst´s nye klokker - DSfirst - 18-07-2009 Ligesom at få et nyt ur ![]() ![]() ![]() NB. Joepete, jeg har lånt konens gennemsigtige negllak og smurt kanterne så den ikke er så sart. Tror også at dette vil gøre den mere #waterproof#. Iøvrigt en rem i fornem kvalitet. Tykt, kraftigt læder og sidder som du siger perfekt på håndleddet. Spændet er bare guf Re: DSfirst´s nye klokker - nu med nyt læder - Joepete - 18-07-2009 Det er to modsætninger, som du sætter sammen der: Elegant PO og rå rem. Jeg synes det giver et anderledes og fedt udtryk, når de to dele forenes som de gør her. En klar "GO" fra mig Re: DSfirst´s nye klokker - nu med nyt læder - Fabritius - 19-07-2009 For mig at se er matchet ikke ramt helt perfekt. Synes remmen er for lys i forhold til urets farver. Re: DSfirst´s nye klokker - nu med nyt læder - DSfirst - 19-07-2009 Joepete Skrev:Det er to modsætninger, som du sætter sammen der: Elegant PO og rå rem. Jeg synes det giver et anderledes og fedt udtryk, når de to dele forenes som de gør her. En klar "GO" fra mig Hej Joepete Vil du sælge din sorte Trondheim ? Re: DSfirst´s nye klokker - nu med nyt læder - DSfirst - 19-07-2009 Fabritius Skrev:For mig at se er matchet ikke ramt helt perfekt. Synes remmen er for lys i forhold til urets farver. Smag & behag. Men min mening er at denne kombi er den flotteste så det hele ikke bare er sort i sort. Men derfor kan en sort Trondheim rem sagtens komme på tale. Remmen er i sig selv udført i en rigtig lækker kvalitet Re: DSfirst´s nye klokker - nu med nyt læder - DSfirst - 25-07-2009 Så er det monsters tur. En 22 mm trondheim glider fint på selvom monster kun er forberedt til 20mm. Synes resultatet er fedt. Remmen har nu fået lidt petina og har et flot udtryk. Efter oprindeligt at have købt Trondheim remmen til monster og også har prøvet den på PO, må jeg konkludere at monster er det rette ur til denne rem ![]() ![]() Læg mærke til hvor perfekt den slutter til urkassen ![]() Den er testet i SALTVAND OG KLOR og er gået igennem testen uden problemer. Den håndlavede kernelæder rem kan tåle mosten Re: DSfirst´s nye klokker - nu med nyt læder - Joepete - 27-07-2009 Super fin til Monster, synes jeg Du har også helt ret, hvad angår PO - den skal helst være på lænke |