Ur fra 1955 - hvilket mærke?
Hej.
Jeg vil købe mig et ur fra 1955, og det viser sig at være en udfordring at være sikker på årstallet, da der ikke helt er sikkerhed mellem produktionåret og serienumret hos mange fabrikanter. 
Har I nogen bud på hvilke mærker jeg skal gå efter, for at være helt sikker på, at uret er produceret i 1955?

Venlig hilsen
Svar
Mit bud ville være omega da jeg mener de gennem tiden har registreret deres produktion grundigt (her må nogen gerne rette mig hvis jeg tager fejl)

Her er 3 af mine fra 1950 (Jomboen) 1971 (Genève) og 1972 og mit fødeår (Constellation)

VH
Jacob

İmage
İmage
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
İmage
Svar
Tak for svar!
Problemet lige netop med Omega er (i følge min lokale urmager) at de ikke har registreret noget i 1955.
Jeg ved bare ikke hvilke mærker jeg kan gå efter, for at være sikker på årstallet.
Svar
Hvis 1956 kan bruges så har jeg et Omega til salg, så er vi da så tæt på :-) men ja, forstår udemærket godt din søgen og at det skal være fra 55 ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Omega er nok det oplagte.
Et andet der her sprang i tanke her er et Vulcain cricket (president watch)

Svar
LONGINES er også et bud. På deres hjemmeside er det muligt at få “extract from archives” som fortæller om et urs produktionsår samt hvor det er solgt første gang.

Longines watches produced in 1955 generally have serial numbers in the 9,500,000 to 9,800,000 range.
Roy & Sacha Davidoff SA
Roy & Sacha Davidoff SA
+2
Key 1955 Serial Number Information:
Approximate Starting Serial: ~9,521,000
Approximate Ending Serial: ~9,859,000
Placement: The serial number is usually engraved on the movement itself (inside), rather than on the outside of the caseback.
Example: A recorded 1955 watch has the serial number 9,662,995

VH
Jacob

Jacob
İmage
Svar
Tak for mange gode svar.
Rolex kunne måske også være en mulighed.
Jeg har læst, at de også har været gode til at holde styr på produktioner og årstal.
Jeg leder videre.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)