Svar: 8
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hejsa.
Jeg er på udkig efter et automatisk ur, som kan bruges til hverdag i mit job som dyrlæge.
De seneste par år har jeg haft en Victorinox Maverick som brugsur, men vil gerne over på et automatisk.
Stilen skal være et dykkerur, helst schweitzisk, og skal koste i omegnen af 5-7.000,-
Jeg er den heldige ejer at en Sea-dweller og en GMT-II, men de ryger altså mest på håndleddet ved festlige lejligheder.
Har I nogen forslag til hvad jeg kan kigge efter meget gerne vintage?
Hilsen Hestefest
•
Svar: 7,818
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,353 i 1,334 svar
Givet Likes: 1,824
Jeg havde kigget på Tissot Sea Star eller Certina DS,
købt brugt kan du få fantatisk value for money da begge mærker har pæn kantsten afskrivning.
Begge mærker kan findes næsten nye eller neo vintage alt efter hvad du mest er til.
Held og lykke med jagten det er en stor del af glæden
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 507
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130

Certina ds ph500m på en zulu lænke fra watchgecko . Et ur med en historisk baggrund. Måler 43,5mm men kun 48mm lug til lug, så en fin størrelse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak for gode svar!
Jeg hælder nok mest til Tissot og er faldet over deres PRS 516.
Vil det være et fornuftigt valg sammenlignet med de andre?
https://www.chrono24.dk/tissot/prs-516--...kNp&pos=33
•
Svar: 507
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130
Det kommer an på hvilken udgave af Powermatic 80 der ligger i Tissot’en. I de billigste udgaver er der plastik i værket, det samme i Certina , dog ikke den på fotoet
Åh så ikke lige på linket , så ingen plastik i værket fra den Tissot
•
Ok så er det også en mulighed.
Et andet mærke jeg har kigget på er Oris - særligt Oris Aquis.
Ud over prisen hvad er så forskellen på Tissot Seastar og Oris Aquis, og hvor får jeg mest for pengene?
•
Svar: 7,818
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,353 i 1,334 svar
Givet Likes: 1,824
DU går altid helt galt i byen hvis du i dette prisleje kigger på mærker som Tissot, Certina og Oris,
Jeg ville bare 100% købe brugt da de alle har en kantsten afskrivning der ud fra nyprisen er meget stor.
Nu da du selv bringer Oris ind i billedet så er der (for mig) lidt et nyt billede,
Oris er notorisk kendt for at være high value for money som brugt køb. (deres nypriser finder jeg urealistiske)
Men når nu du har besluttet hvilke prisleje/stilart uret skal ligge i hvilke er det primære,
Så ville jeg da bare sætte "søgemaskinen" igang uanset hvad du vælger får du fin kvalitet.
PRS-516 er også et fint ur og kan nemt findes brugt.
God vind
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 166
Tråde: 12
Modtaget Likes: 162 i 77 svar
Givet Likes: 209
Der er masser af den type dykkerure, personligt ville jeg kigge lidt på materialer og her vælge en titanium kasse og lænke da det er nemmeste at holde rent. Jeg tænker dit erhverv kan betyde en del "kontaminering" igennem dit arbejdsdag..
Jeg elsker mit Sinn U2 i titanium som dog er udenfor den prisramme du har oplyst, men nyder den lette måde det føles at bære på armen
•
Valget faldt på et Oris divers 65 med sort skive og mælkehvide visere (neovintage).
Nu går jagten på at finde et ur fra 1955, som kan garanteres at være fra det år. Det har vist sig lidt sværere end som så, men det er jo en del af sporten?
•