Hvad skete der i 2025?
Altid en interessant tråd. Lad os se hvad der skete hos jer!

For mit vedkommende, ‘kun’ to tilføjelser.

Det første var et IWC. Jeg havde længe kigget på et klassisk Mark XII, men så dukkede er en lidt mindre klassisk version op. Se mere her

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=84008

Det andet - og sidste - var lidt en overraskelse. Et billede af en nyere Reverso model havde sat sig fast i mit hovede…og det viste sig at Ole Mathiesen havde et ex. liggende. Ups. Se mere her.

http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=84020

Så dagen efter vågnede jeg med 4 Reversoer (Reversi?) i samlingen

Det var mit 2025 på urfronten.

Claus

İmage

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • MTF, PHO
Svar
På forhånd undskyld, for halv dårlige billeder i måske tilfældig rækkefølge igennem Tapatalk.

2025:
Engang sidste år overvejede jeg, om jeg måske skulle få mig et guld ur. Dette blev sat i gang her i sommers. Valget faldt på et A. Lange & Söhne 1815 up down.
Meget lang proces, men nu er den vist og forhåbentligt tilbage hos Ole Mathiesen, som forhåbentligt kontakter mig i starten af det nye år.
( utrolig så dårligt et billede en telefon kan tage, af et ellers flot ur ).

Mit GP Laureato solgte jeg, fordi at jeg ikke brugte den, og pengene skulle så bruges til ovennævnte.

Mit Reverso er det ur, som jeg går med næsten hele tiden, så den må man sige, at jeg er blevet glad for. Det er faktisk meget rart at gå med et ( dyrt ur ), som kun ur kendere kan genkende.

Til sidst kunne jeg godt ønske, at jeg gik mere med mit Longines Heritage Conquest, da jeg synes at den er utrolig flot.

İmage

İmage

İmage

İmage
[-]
  • cfnissen, PHO
Svar
Jeg har ikke købt ure i et stykke tid nu, tror nok det er 4 år siden jeg sidst købte et ur. Til gengæld har jeg købt remme og andet ur tilbehør. Har lige fået mit Certina President til at køre igen og tænker også jeg vil få lavet andre vintage ur, som jeg har liggende.İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, MTF
Svar
(28-12-2025, 10:21 PM)jazzman Skrev: Jeg har ikke købt ure i et stykke tid nu, tror nok det er 4 år siden jeg sidst købte et ur. Til gengæld har jeg købt remme og andet ur tilbehør. Har lige fået mit Certina President til at køre igen og tænker også jeg vil få lavet andre vintage ur, som jeg har liggende.

Ja, remme er en god måde at få genoplivet sine ure på. Bruger det tit!

Vintageure er også ret fede. Har nogle stykker, der får mig til at smile. 

Claua

(28-12-2025, 07:45 PM)Michael F Skrev: På forhånd undskyld, for halv dårlige billeder i måske tilfældig rækkefølge igennem Tapatalk.

2025:
Engang sidste år overvejede jeg, om jeg måske skulle få mig et guld ur. Dette blev sat i gang her i sommers. Valget faldt på et A. Lange & Söhne 1815 up down.
Meget lang proces, men nu er den vist og forhåbentligt tilbage hos Ole Mathiesen, som forhåbentligt kontakter mig i starten af det nye år.
( utrolig så dårligt et billede en telefon kan tage, af et ellers flot ur ).

Mit GP Laureato solgte jeg, fordi at jeg ikke brugte den, og pengene skulle så bruges til ovennævnte.

Mit Reverso er det ur, som jeg går med næsten hele tiden, så den må man sige, at jeg er blevet glad for. Det er faktisk meget rart at gå med et ( dyrt ur ), som kun ur kendere kan genkende.

Til sidst kunne jeg godt ønske, at jeg gik mere med mit Longines Heritage Conquest, da jeg synes at den er utrolig flot.

Den ultimative test er netop om man går med et ur. Hvis ikke, så ruger det ud hos mig. 

Dejlig ‘opgradering’. Det Up/Down er en lækker variant af den klassiske 1815. De kan deres kram. 

Og ja, Reverso er et specielt ur. Det får altid mig til at smile. Og når jeg ser en anden person have et på, så tænker jeg )dér er en, der har taget et bevidst valg’

Claus

[-]
  • MTF
Svar
I år har jeg fundet stor glæde ved at finde forskellige vintage ure, nogle i meget dårlig stand og få dem sat i stand. Er især meget glad for universal Genève og Tissot.

Som i kan se har jeg en svaghed for brunt læder .
Har på fornemmelsen jeg fortsætter med vintage til næste år.

Godt nytår
Jacob

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
İmage
[-]
  • cfnissen, doxa300, MTF
Svar
(29-12-2025, 04:21 PM)julle Skrev: I år har jeg fundet stor glæde ved at finde forskellige vintage ure, nogle i meget dårlig stand og få dem sat i stand. Er især meget glad for universal Genève og Tissot.

Som i kan se har jeg en svaghed for brunt læder .
Har på fornemmelsen jeg fortsætter med vintage til næste år.

Godt nytår
Jacob

Så cool. Nogle smukke eksemplarer. Og hvem har ikke en svaghed for brunt læder?

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)