To ure på vej
Har gået og købt lidt billige ure på auktioner som jeg vidste skulle have service og måske repareres.
Nu har jeg været hos min urmager med et par stykker og glæder mig til de kan afhentes i næste uge. Begge er med manuelt optræk og, tror jeg, fra 60-70’erne.
Så skal der bare findes nogle passene remme.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
İmage
Svar
Dejligt at se! Datoåbningen på det første ur er bare smuk. 

Elsker reminders om at ‘urglæde’ kan findes i mange former. Der er så mange fede vintage ure. 

I sidste uge snublede jeg fx. over Gruen  Airflight som har en vild funktion. Kl. 13 akifter tallene på skiven. Så cool. 

https://revolutionwatch.com/gruen-airfli...ping-dial/

Claus

Svar
Skønhed kommer i mange former. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
(15-09-2025, 07:17 AM)cfnissen Skrev: Dejligt at se! Datoåbningen på det første ur er bare smuk. 

Elsker reminders om at ‘urglæde’ kan findes i mange former. Der er så mange fede vintage ure. 

I sidste uge snublede jeg fx. over Gruen  Airflight som har en vild funktion. Kl. 13 akifter tallene på skiven. Så cool. 

https://revolutionwatch.com/gruen-airfli...ping-dial/

Claus

Det var bl.a. datovinduet som jeg faldt for. Det var som skrevet lidt af et sats og uret var i betydeligt dårligere stand end beskrevet, men det er nok bare et vilkår med auktioner. Heldigvis ser det ud til urmageren har gjort et godt arbejde.
Gruen har jeg aldrig stødt på men et meget flot og ja fed/speciel løsning på 24 timersvisning.

(15-09-2025, 03:08 PM)Stensbjerg Skrev: Skønhed kommer i mange former. Icon_Up

Er først lige begyndt med vintage ure, blev lidt ramt efter jeg arvede min fars omega Genève. Så jeg famler mig bare lidt frem og byder lidt hvis det “taler” til mig

Jacob
İmage
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
Så kom der to ny servicerede ure.
Jeg er vældig tilfreds med begge som kører som de skal.
Lige et par hurtige “wristshots”

İmage
İmage

Jacob
İmage
[-]
  • cfnissen, OleJ
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)