Svar: 5
Tråde: 3
Modtaget Likes: 16 i 2 svar
Givet Likes: 0
Jeg har ønske om at erhverve mig et Patek Philippe Calatrava ur.
Flere af modellerne er virkelig smukke, enkle og underspillede - lige noget, der falder i min smag.
Jeg er dog i tvivl om, hvilke fordele der er, når uret købes som nyt ved en autoriseret forhandler - er der nogen af jer, som kan bidrage med lidt viden om det?
Det skal naturligvis ses i forhold til, at secondhand umiddelbart er betydeligt billigere (og her tænker jeg stadig på ure i rigtig god stand, med boks, papirer mv.).
•
Svar: 7,818
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,353 i 1,334 svar
Givet Likes: 1,824
Jeg ser det som et personligt spørgsmål, som du er inde på du kan sagtes finde/købe det fine ur på brugt markedet,
hos forhandlere som giver en handel du kan være helt tryg ved.
At købe fra nyt handler for mig mere om følelser her kobler jeg købmanden fra og lægger bla. vægt på ting som , at være første (evt. eneste ejer)
jeg har købt 2 ure fra nyt af alle dem jeg har ejet, og har stadigvæk det ene i dag, det er et ur som har meget stor betydning for mig, og hele indkøbs processen er en stor del af den glæde uret giver mig den dag i dag (5 år senere)
Så jeg ser det mere som hvad du lægger mest vægt på, for der er ingen tvivl om at hvis købmanden skal have mest indflydelse omkring købet så skal du købe brugt,
men hvis du har mulighed og der er nogle "bløde mål" der også skal opfyldes, ja så kunne det være lige så oplagt at købe fra nyt.
Stod jeg i dine sko, købte jeg modellen brugt, uanset hvilke vej du går får du et lækkert ur
god vind med projektet husk meget gerne billeder herinde når det er landet.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 499
Tråde: 43
Modtaget Likes: 632 i 250 svar
Givet Likes: 1,663
Jeg købte sidste år et JLC Reverso. Jeg købte den ny i en ur butik, og det er jeg rigtig godt tilfreds med.
Det havde været mit "realistiske" drømmeur i flere år. Så det var hele oplevelsen med, at skulle rundt og kigge, finde den rette model osv.
Og så er det kun mig som har ejet uret. Nu er det dog allerede godt "brugt" da det er mit foretrukne hverdags ur.
Økonomisk havde det været fornuftigt, at købe uret let brugt. Men sådan de "bøde mål" som Stensbjerg skriver, så er jeg nu glad for at jeg købte den ny, da det var økonomisk muligt.
Jeg er nu i gang med at skaffe endnu et ur.
Ur referencen kan så ikke købes fra ny længere, så jeg har valgt en urbutik som har fundet en brugt udgave til mig.
Men kunne den købes fra ny havde jeg gjort det, men jeg kan se på priserne at fra ny havde det været en del over mit budget,
så jeg var jo endt med brugt alligevel, af ren økonomiske grunde.
Men det kommer nok mest an på, hvordan du har det med dine penge.
Kan du godt lide at bruge penge, eller ser du gerne at der ikke bruge for meget / spares hvor der kan spares.
Jeg ved ikke meget om at købe dyre brugte ure, så jeg har som skrevet ovenover fået en urbutik til at skaffe den til mig.
De tager sig selvfølgelig godt betalt for dette, men så er jeg sikker på at jeg ikke snydes ved selv at købe direkte ved en sælger på nettet / ude i verden.
Urbutikken giver så 2 års garanti, og da den er til service ved mærket, så tjekkes det jo at alt indeni er originalt.
•
Svar: 2,143
Tråde: 220
Modtaget Likes: 3,650 i 1,096 svar
Givet Likes: 6,284
Klassisk dilemma.
Argument _for_ at købe hos forhandler er dels oplevelsen, at du er urets første ejer OG muligheden for at bygge en relation, der kan skaffe dig invitationer til arrangementer og endda rejser. Det har jeg prøvet en del gange - det er ‘ekstraprisen” værd i mine øjne.
At købe lettere brugt har jeg også gjort mange gange. Lidt mindre frihed i udvalget og så udfordringen i at finde en sælger du er tryg ved. Jeg ville kigge ét sted, hvis jeg var dig, chrono.dk. Ikke alene som regel et godt udvalg, men også noget af den bedste service. Totalt i øjenhøjde, hvilket man ikke altid oplever hos forhandlerne (ingen nævnt, ingen glemt)
Er du lidt mere modig så er det klart chrono24 pgra udvalget. Men så er du også på egen hånd. De har en fin proces (sim jeg heldigvis ikke gåhar måttet bruge) hvis uret ikke svarer til forventningerne, men det er klart mere krævende end at gå ind i den rigtige butik.
Skriv endelig med spørgsmål. Det er en spændende proces. Og ja, der er fede Calatravaer…og en del overpyntet skrammel (i mine øjne).
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
•
Svar: 7,818
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,353 i 1,334 svar
Givet Likes: 1,824
Jeg har købt flere ure på C24 både nye og brugte, har også haft et hvor alt ikke var som beskrevet,
Og det har været super service hver gang hvor alt er blevet løst i godt samarbejde med dem uden problemer.
Man skal bare over første gang hvor man overføre penge
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
|