Det evige spørgsmål - lænke eller rem (og hvilken) ??
Det er næsten et eksistentielt spørgsmål - lænke eller rem ..... og i givet fald hvilken ??

Jeg skal have fundet en løsning til mit King Seiko 4502-7001 - er generelt mest til lænker ud fra et komfort-spøgsmål. Men ikke alle ure gør sig lige godt på det ene eller det andet. Og de originale King Seiko lænker er mega svære (og dyre) at få fat på, især i en længde, der kan passe mit 20cm håndled !! 

Her kommer en række muligheder - jeg hælder mest til den sidste, som er Jubilee-lænken !!

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • doxa300
Svar
Hej Peter
Som jeg skrev i den anden tråd så synes jeg faktisk at den første læder rem er et super godt valg. Hvis lænke så helt klar jubilee som du også selv hælder til.
Men nogle ur er bare bedst på rem og det synes jeg dette er et godt eksempel på. Livet er fuld af dilemmaer Icon_e_biggrin1 dette er et godt et. Spændende hvad du vælger.
MVH
Kim
[-]
  • pbr
Svar
Helt sikkert den sidste lænke, selvom endeleddet er lidt “ulogisk”.
Meget dejligt ur!
/
Kristen

Hvis jeg let kunne vedhæfte billeder, ville jeg skrive lidt oftere…
[-]
  • pbr
Svar
(24-07-2025, 09:02 PM)khbk Skrev: Helt sikkert den sidste lænke, selvom endeleddet er lidt “ulogisk”.
Meget dejligt ur!
/
Kristen

Hvis jeg let kunne vedhæfte billeder, ville jeg skrive lidt oftere…

Yep, endeleddet er fra en anden Jubilee lænke, der har lidt andre polerede flader, men som er af dårlig kvalitet. Desværre havde jeg kun disse endlinks, der passede. Jeg håbede blot på, at ingen ville bemærke det !  Icon_e_biggrin1 Selve lænken er med massive led og fra Uncle Straps, så den er i rigtig god kvalitet. 

Jeg er lidt på jagt efter en BOR lænke, med endlinks der passer til uret - urkassen er lidt speciel, så det er lidt en udfordring. De originale vintage lænker er 2-4K og er sjældent lange nok til mit håndled. 

Enig mht. at uploade billeder - det er lidt træls. Kan dog ikke laves bedre uden en betydelig investering, både økonomisk og tidsmæssig i andet software osv., og det er vi nok ikke helt parat til på dette tidspunkt, hvor vi egentlig blot ville sikre forummets overlevelse.

Jeg bruger Tapatalk til at uploade billeder - skal jeg skrive længere indlæg, så skriver jeg dem på computeren, uploader og derefter redigerer jeg indlægget i Tapatalk og lægger billederne ind dér :-) Lidt besværligt, men det virker.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • khbk
Svar
Har du tjekket yobokeis? (Seikoboy stavet bagfra)
Harold er en rigtig fin gut. Han har hjulpet mig med mine Doxa Sub’er og hans BOR lænke er rigtig lækker. Måske han kan hjælpe med end links til king Seiko også.
Tyske expandro lavede BOR lænkerne til Doxa Sub og de kan findes i 18mm og 19mm på eBay ved lidt tålmodig søgning.

Yobokies!!!
[-]
  • pbr
Svar
Det ur skriger bare efter en cognacfarvet læderrem som på det første billede,
det er (for mig) 100% harmoni.

Jeg køre lidt samme stil på mit Dornbluth, jeg har også en mørkere men bruger den reelt aldrig,
for mig spiller brunt i de toner bare max op imod sølv/hvidt, og så med helt elegante diskrete syninger Icon_Up

Fedt ur. Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • doxa300
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)