Svar: 7
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 6
Hej drenge
Det er nok et emne der er blevet snakket om en milliard gange, så beklager at bringe det op igen.
Er det stort set ligegyldigt hvilket materiale man opbevarer sine ure i? Jeg tænker at købe en urboks af en art, og vil bare vælge ud fra hvad der er billigst, men det vigtigste er selvfølgelig at samtlige materialer er sunde/godt for uret. Er det derfor ligegyldigt - udover fra et æstetisk synspunkt - om jeg vælger en urboks med læder, imiteret læder, imiteret carbon, stof eller noget helt andet? Er det hele okay?
Derudover, hvad skal den daglige/regulære vedligeholdelse af uret bestå af? Jeg har hørt folk sige man bare kan smide uret i en balje med vand og lidt sæbe hvis det er vandtæt, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke er en mere "ordentlig" fremgangsmåde. Bruger man nogen gange de pudseklude der følger med uret eller hjælper det ikke så meget?
Tak!
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Hejsa
Det har helt sikkert været oppe før men derfor kan du sagtens stille spørgsmålet igen - der kan være nye der ser med og “gamle” som har gjort deres egne erfaringer.
Når man kigger på urproducenterne, så bruger de mange forskellige materialer til selve yder boksen - nok mest et æstetisk valg fra deres side af.
Det eneste jeg ikke selv ville vælge er en lufttæt kasse, da jeg tænker at fugten fra urremmen/lænken skal kunne komme af med “lugten”
Fælles for dem alle, mere eller mindre, er at uret sidder på en pude med en blød overflade for at undgå at ridse uret.
Jeg har 2 kasser, en med puder af imiteret læder og en med noget blødt stof.
Kasserne er valgt ud fra designet
Vedligeholdelse der rengøre jeg dem ca. 1 gang pr. måned med lunkent vand og meget lidt sulfo i.
Ure der er vandtætte fra + 150m ligger jeg i vandet i nogle minutter og rengøre med en blød tandbørste og efterskylder med rindende vand og tørre af med en blød klud.
Ure under 150m rengøre jeg med den bløde tandbørste - med urets krone nedad og igen tørre af med en blød klud.
Men der findes helt sikkert andre der gør det på en anden måde
God søndag
/HG
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
De fleste lufttætte er nogle som flight cases eller pelican cases, men det er meget sjældent at de kommer som standard med et ur.
Stort set alle urbokse (kasser) kommer der luft ind. De lukker ikke tæt da der ikke er en gummipakning.
Du må gerne linke til en side - det som vi ikke tolererer er snak, og links, om fakes - omgåelse af told/moms ol.
Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
(01-06-2025, 04:22 PM)HG Skrev: De fleste lufttætte er nogle som flight cases eller pelican cases, men det er meget sjældent at de kommer som standard med et ur.
Stort set alle urbokse (kasser) kommer der luft ind. De lukker ikke tæt da der ikke er en gummipakning.
Du må gerne linke til en side - det som vi ikke tolererer er snak, og links, om fakes - omgåelse af told/moms ol.
Ok, tak!
Det er feks en af disse her jeg har kig på:
https://www.ditur.dk/ditur-urboks-12-ure...dit0000240
https://www.ditur.dk/ditur-urboks-12-ure...dit0000238
•
Så fine bokse, køb den du bedst syntes om
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
(01-06-2025, 04:30 PM)HG Skrev: Så fine bokse, køb den du bedst syntes om 
Jamen så siger jeg mange tak for hjælpen HG! Dejligt at blive taget så godt imod.
•
(01-06-2025, 04:31 PM)Telmomark Skrev: (01-06-2025, 04:30 PM)HG Skrev: Så fine bokse, køb den du bedst syntes om 
Jamen så siger jeg mange tak for hjælpen HG! Dejligt at blive taget så godt imod.
Og velkommen til , det glemte jeg i min iver efter at svare
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Svar: 498
Tråde: 43
Modtaget Likes: 631 i 249 svar
Givet Likes: 1,660
Måske lidt et sidespring
Hvis I er væk hjemmefra i længere tid, hvordan opbevarer I så jeres ure?
Altså i banken i en værdiboks, eller en boks derhjemme under gulvet
Jeg fik at vide i min bank, at de havde værdi bokse, men det var min egen forsikring som skulle dække mine ure.
(01-06-2025, 04:28 PM)Telmomark Skrev: Det er feks en af disse her jeg har kig på:
https://www.ditur.dk/ditur-urboks-12-ure...dit0000240
https://www.ditur.dk/ditur-urboks-12-ure...dit0000238
Jeg har købt noget lignende bare til 5 ure, men med glas låg ligesom dem du linker til, så jeg kan se mine ure.
•
Svar: 7,817
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,353 i 1,334 svar
Givet Likes: 1,822
|