Mark XII - with a twist
En genudsendelse af et indlæg fra ‘Dagens Ur’, som egentlig endte med at ligne et generelt opslag. Derfor ‘genudsendelsen’. Gætter på at der er andre IWC fans her på forum. Del endelig billeder!

Jeg har meget, meget længe kigget med våde øjne på IWC Mark XII. Historien bag og det ultraenkle design, for ikke at nævne JLC 889 værket indeni, har altid trukket i mig.

Så jeg har læst alt hvad jeg kunne komme i nærheden af, inkl denne artikel. I bunden af den er der en liste af special editions, nogle mere kendte end andre.

https://monochrome-watches.com/collector...rs-corner/

I sidste uge landede en af disse hos mig i anledning af en rund fødselsdag, der er ved at snige sig ind på mig.

Det er en Mark XII, men med nogle specielle ting: Kasse i titanium, mørkeblå urskive med grå markeringer, i stedet for ‘Mark XII’ står der GL, og sidst, men ikke mindst et godt ETA værk i stedet for den normale motor fra JLC, Cal. 889.

Den er lavet i 100ex. i slutningen af 90erne. Det er en hyldest til en af de to daværende ejere af IWC distributionen i Italen,Giorgio Latuada, deraf GL.

Hans kompagnon, Emilio Fontana, fik også sin egen serie på 100 ex. Samme karakteristika, bare med EF på skive og ingen dato.

Anyway, her er dyret.

İmage
İmage
İmage
İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • longbear, PHO, Stensbjerg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)