Unboxing Nyt ur
Det var ikke lige i mine 2025 planer, men lige pludselig så fik jeg “lysten” til at justere lidt i samlingen.
Et ur som kunne bruges dagligt og skal bruges dagligt som supplement til mit Dornblüth som bruges som et lidt finere ur.
Så nogle ure blev sat til salg, men ingen solgt.
Jeg har tidligere stået på “venteliste/ønskeliste” hos Klarlund, men bad for ca. 1 1/2 år siden at blive fjernet igen.
Så med det i tankerne var der ikke de store forhåbninger om snart at få et Rolex…
Jeg har solgt/købt/fået fixet et par ure for ca. 2 år siden og fået en super behandling af dem, så der sker jo ikke noget ved at spørge hvor lang ventetid der er på er SUB No Date nu.
Sendte mailen onsdag i sidste uge og hørte ikke noget før torsdag eftermiddag - at han tænkte ikke at ventilen var så lang når jeg var en god kunde - var det til en speciel lejlighed?
Det gav jo ikke noget tid, men da det var min fødselsdag om søndagen så det kunne jo være den eller kunne det være vores bryllupsdag i maj som kunne være anledningen.
Han skrev tilbage torsdag aften kl. 22 at jeg ville blive ringet op dagen efter.
Vente, vente og vente. Fredag eftermiddag ringede de tilbage og JA det havde et Sub No Date til mig - hvornår ønskede jeg at hente. Vi blev enige om onsdag…… SÅ

Vel ankommet til Klarlund fik jeg plads med bordet med kaffe, vand og chokolade:
İmage
İmage

Så kom uret og vi gennemgik det og fik tilpasset lænken og klaret betalingen.
İmage

Der er nu noget specielt ved at handle i butik, jeg er stor fan af god kundeservice og det fik jeg her.
Jeg havde mit Dornblüth på som både sælger og urmager var meget interesseret i

Og så en lidt omvendt unboxing:
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Nu skal uret ud i dagligdagen og verdenen - have noget historie som det kan give videre til en af mine drenge når den tid kommer - OM mange år

God dag.

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Tillykke! En klassiker. 

Og helt enig i din holdning til køb i butik. Det er en særlig oplevelse. 

Claus

Svar
Tillykke med klokken! 

Fedt at høre at det rent faktisk kan lade sig gøre at købe et Rolex
uden at give afkald på en nyre eller den første fødte!  Icon_cool

Icon_smilleJ
Svar
Jamen Henrik, husker jeg helt galt, at du ikke lige var så meget til Rolex? Var det ikke, JLC, der var "dit" mærke?

Men anyway - til lykke med den nye!

/Bjørn.
[-]
  • cfnissen
Svar
(11-03-2025, 11:50 AM)bjorn_e58 Skrev: Jamen Henrik, husker jeg helt galt, at du ikke lige var så meget til Rolex? Var det ikke, JLC, der var "dit" mærke?

Men anyway - til lykke med den nye!

/Bjørn.

Hej Bjørn

Jeg havde i min spæde ur interesse tid flere forskellige Rolex ure bl.a. et SUB date, flere udgaver af GMT og så et SD 16660 - et super ur.
Jeg blev ansat i et firma hvor et Rolex ikke var velset tror - hvilket nok også påvirkede….
Så kom perioden med JLC. Jeg havde en god kontakt, grey market dealer, i NYC og han anbefalede mig JLC, hvis jeg ville have et ur som gik langt under radaren og kun kender kendte. Så ham købte jeg de fleste af.
Men af forskellige årsager, blev JLC skiftet ud med Omega og lign.
Da jeg arvede lidt efter min far for en del år siden, var ønsket et Rolex GMT, men du var vi kommet i en tid, hvor lange ventelister og især overpriser på grey marked og privat personer, der havde stået på en venteliste, købte det får så at sælge det med 20-25% fortjeneste - det syntes jeg er usmageligt. Men et SUB no date har altid ligget i baghovedet og nu kom muligheden så, den rigtige mulighed, nemlig at købe ved forhandler, med den service og “oplevelse” der følger med, og så til listepris. Nu skal det have en del oplevelser og når jeg så en gang er væk kan ungerne slås om det og mit Dornblüth ;-)

Og for at runde JLC af.
Da handlen ved Klarlund var afsluttet, spurgte sælger - hvis du vinder i lotto, hvad er så dit ultimative drømme ur?
Sjovt for det var jeg slet ikke forberedt på, men svaret kom alligevel prompte - nok noget JLC - bestemt ikke PP eller AP, måske VC men min første tanke er helt klart et JLC - måske et Duometer - men realistisk nok mere et Master Eight eller et Master Compressor
:-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)