Willy aka Rodney
#1
Kære medlemmer herinde. 

Jeg vil forsøge at gøre det ganske kort og uformelt. 

Måske at nogle har undret sig over Willys fravær, og det er med beklagelse at jeg må fortælle, at han tidligere på året efter kort tids sygdom, desværre gik bort. 

Jeg har været i tvivl om at skrive dette indlæg, men jeg ved også, hvor meget han holdt af dette lille hjørne af internettet, så jeg synes alligevel at det var på sin plads. 

Der er ingen tvivl om, at Rodney var en meningernes mand, og jeg ved at op til flere herinde gennem årene har krydset klinger med ham Icon_smil  Og meget kan man sige om ham, men en ting var han, og det var passioneret. Passioneret og entusiatisk. 

Hver gang Rodney fik et nyt ur, så kunne man vide sig sikker på, at alt der kunne læses om det, det var blevet læst. Nok 2 gange, og muligvis havde han endog pointeret de grammatiske fejl, og generelle fejlkonklusioner som f.eks Hodinkee havde formastet sig til. Og hvert eneste ur han købte sig, det var det bedste ur han nogensinde havde ejet. Det var ren og uforfalsket glæde når der sad et nyt ur på armen. 

Jeg har set en del til ham de sidste små 9 år qua mit job, men også talt en del med ham privat, da han altid var klar på en hjælpende hånd, et godt råd, og…nogle gange - tro det eller ej - så var han ude efter et godt råd og input i forhold til ur-drømmene. 

Alt i alt synes jeg godt at jeg kan være bekendt at at påstå, at Rodney var min ven. 

Og for det har jeg følt mig priviligeret. 
Keld
[-]
  • khbk, OleJ, pbr, PHO, Stensbjerg
Svar
#2
Hvil i fred, Willy !!

En trist besked - jeg har, da jeg var moderator herinde for år tilbage, haft mange meningsudvekslinger med og om Willy. Jeg mente dengang og den dag i dag, at han var misforstået og at visse folk herinde ofte lod sig unødigt provokere af hans direkte og af og til fyndige facon.

På trods af, at jeg dengang blev nødt til (læs = presset til) at ekskludere ham for at holde sammen på forum, så formåede han og jeg til stadighed at have et respektfuldt forhold.

Jeg har desværre aldrig mødt Rodney personligt, men jeg har fra flere sider fået fortalt, at han in persona var flink og elskværdig og meget langt fra sit "alter ego", Willy, herinde på forum.

Jeg er ked af, at han ikke er mere og jeg vil savne hans indlæg, samt hans stærke og fyndige holdninger.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • keldw, khbk, Stensbjerg
Svar
#3
Det gør mig så utrolig trist at høre, jeg fik den glæde at lære Rodney at kende privat, og jeg kan 100% tilslutte mig det keldw skriver,
han var et utroligt rart menneske, som havde en stor viden om mange ting og ting der interesseret ham gik han virkelig i dybden med.

På samme tid altid var han interesseret i hvordan man og ens familie havde det, og han glemte aldrig at spørge når vi talte sammen,
derfor talte vi også om mange andre ting end lige ure, den sidste tid talte vi desværre ikke sammen af forskellige årsager.

Jeg er som pbr nævner enig i at han generelt blev misforstået, Rodney skrev bla. som han gjorde pga. det (hårde) liv han havde ført,
på samme tid havde det gjort at han stod ved sine meninger og ikke altid forstod hvorfor folk stillede spørgsmålstegn til det han skrev,
for som keldw skriver Rodney vidste hvad han skrev om og han var meget nidkær omkring ærlighed, så han havde kant og var ikke altid nem forstå.

Vi talte om det flere gange og vi ringede ofte sammen når der rigtigt var "røg" på forummet Icon_blink
Så fik jeg altid som det første hans dejlige grin i røret, for han var udstyret med en utrolig fin humor og tog aldrig urene for mere end de er, en død ting.

Hvil i fred oldtimer.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • doxa300, keldw, pbr
Svar
#4
Øv hvor trist!

Ja, Rodney var i sandhed super fin in persona og trist at vi har tabt ham!
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • doxa300
Svar
#5
Rodney var en, der havde sine meninger og stod ved dem, og har var god til at skære gennem bullshit. Han fik sikkert nogle fjender på den konto, men jeg havde meget respekt for ham. Jeg nåede at møde ham et par gange, og han er faktisk den direkte årsag til, at jeg i dag har en Yacht Master i min samling.

Han var meget lidt aktiv herinde de senere år, men han vil blive savnet.

Æret være hans minde.

/Bjørn.
[-]
  • keldw, pbr, Stensbjerg
Svar
#6
“ Hver gang Rodney fik et nyt ur, så kunne man vide sig sikker på, at alt der kunne læses om det, det var blevet læst. Nok 2 gange, og muligvis havde han endog pointeret de grammatiske fejl, og generelle fejlkonklusioner som f.eks Hodinkee havde formastet sig til. Og hvert eneste ur han købte sig, det var det bedste ur han nogensinde havde ejet. Det var ren og uforfalsket glæde når der sad et nyt ur på armen”

Præcist som jeg husker ham og han har på den måde direkte inspireret mig i faktisk en del ur køb. Jeg kommer til at savne hans indlæg her!

Morten
[-]
  • aammat, Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: