Sælge eller bytte ved næste ur køb
Så skete det som jeg nok havde regnet ud på forhånd.

Mit Girard Perregaux Laureato, får uanmindeligt lidt arm-tid.

Spørgsmålet er så om jeg bør sælge nu eller beholde det og så tage det med som en del af et bytte i et evt. næste ur handel? 
( men det vides jo ikke, hvornår der kommer et ur, som jeg falder for ).

Ved salg kommer der jo et ordentligt hug i prisen, i forhold til prisen jeg købte den til.
Svar
Imho bedre at tage afskrivningen med det samme og sælge uret, mens det er nyt og står rent og med garanti - at finde en sælger af et ur du efterspørger, der tilfældigvis også ønsker sig et Laureato (der jo er et relativt ualmindeligt ur) vil være at finde den berømte nål i en høstak. I realiteten risikerer du at din afskrivning på uret bliver større end ved et rent salg, hvor du kan vente på den rigtige køber.

Just my two cents  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • keldw
Svar
(27-05-2024, 09:06 PM)pbr Skrev: Imho bedre at tage afskrivningen med det samme og sælge uret, mens det er nyt og står rent og med garanti - at finde en sælger af et ur du efterspørger, der tilfældigvis også ønsker sig et Laureato (der jo er et relativt ualmindeligt ur) vil være at finde den berømte nål i en høstak. I realiteten risikerer du at din afskrivning på uret bliver større end ved et rent salg, hvor du kan vente på den rigtige køber.

Just my two cents  Icon_smil

Ah, ja ved "bytte" så skulle det naturligvis være ved en ur butik, ellers er det jo meget lidt sandsynligt som du selv siger.
[-]
  • pbr
Svar
Hvis jeg må give en urhandlers take på det, så ville jeg forsøge at sælge nu, og tage afskrivningen up-front.

1. Det kan blive svært at finde en sælger, der har lige det ur som du vil have, som samtidigt er på jagt efter et som dit.

2. Du vil have pengene klar til at slå til, hvis og når, du finder det ur du gerne vil have.

3. Det er altid nemmere at forhandle en pris, hvis du kommer med hele beløbet til dit kommende ur, fremfor at et delbeløb skal komme fra et indbytte.

Det er heller ikke sikkert - alt afhængigt af hvilket ur du ønsker at bytte dig til - at en forhandler vil tage dit GP i indbytte.

“Ved salg kommer der jo et ordentligt hug i prisen, i forhold til prisen jeg købte den til”

En indbytningspris vil givetvis være lavere, end det du kan få for det ved et rent salg. På et ur som GP vil en forhandler - hvis de vil tage det i bytte - ligge en relativ stor sikkerhedsmarginal ind, så det enten kan sælges godt under aktuel markedsværdi, og /eller så det ikke gør noget med en længere liggetid.

Bare mine 5 cent

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
Svar
(28-05-2024, 07:52 AM)keldw Skrev: Bare mine 5 cent

Beats my 2 cents !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Men jeg er meget enig !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hvis du kan "leve" med den store kantstens afskrivning som vi alle ved der vil ligge i den manøvre,
så ville jeg også klart sælge det nu, og sætte dig i vente position til et ur du søger dukker op,
så kan du også tilbyde sælger en "ren handel" hvilke forstærker din position yderligere, især hvis det er et mærke/model der ikke flyver over disken.

Men jeg syntes der er et stort men her som man også lige skal vende,
Fordi går man ud fra at dit ur som min. er lidt svært at sælge ja så skal der altså et ordenligt hug til før det står stærkt i markedet = dem der søger dette ur henvender sig,
det tab svækker dig så også når du skal ud og finde et andet ur, da du nu har mistet købekraft og evt. skal pumpe mere frisk kapital ind i projektet.

En tredje mulighed kunne være at genopdage glæden ved uret som gjorde du købte det i første omgang ved at bruge det mere?
netop disse dilemmaer, gjorde at jeg ændre min taktik for år tilbage, for at sikre at jeg ikke ved hver handel gik yderligere og yderligere i minus samlet set.

Det er nemt at sige sælg men det kommer altså med en pris, så den er svær.

Held og lykke uanset hvad du vælger.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(28-05-2024, 01:24 PM)Stensbjerg Skrev: Hvis du kan "leve" med den store kantstens afskrivning som vi alle ved der vil ligge i den manøvre,
så ville jeg også klart sælge det nu, og sætte dig i vente position til et ur du søger dukker op,
så kan du også tilbyde sælger en "ren handel" hvilke forstærker din position yderligere, især hvis det er et mærke/model der ikke flyver over disken.

Men jeg syntes der er et stort men her som man også lige skal vende,
Fordi går man ud fra at dit ur som min. er lidt svært at sælge ja så skal der altså et ordenligt hug til før det står stærkt i markedet = dem der søger dette ur henvender sig,
det tab svækker dig så også når du skal ud og finde et andet ur, da du nu har mistet købekraft og evt. skal pumpe mere frisk kapital ind i projektet.

En tredje mulighed kunne være at genopdage glæden ved uret som gjorde du købte det i første omgang ved at bruge det mere?
netop disse dilemmaer, gjorde at jeg ændre min taktik for år tilbage, for at sikre at jeg ikke ved hver handel gik yderligere og yderligere i minus samlet set.

Det er nemt at sige sælg men det kommer altså med en pris, så den er svær.

Held og lykke uanset hvad du vælger.
Ja det kommer også an på, hvad de vil give for uret.
For ja så kan man måske lige så godt bruge det.

Men jeg kan selvfølgelig starte med, at finde ud af hvad de vil give for uret.

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Hvad med at prøve på chrono24 og “føle” dig frem? Tror GP er noget mere interessant i udlandet.
Hvad går andre for, hvad er dine forventninger og være åben for rimelige bud.
Den første afskrivelsen er altid den billigste, men for pokker det er da ærgerligt

Pøj pøj med beslutningen, hold os gerne opdateret med hvad du beslutter.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • pbr
Svar
Der er et temmelig stort spænd i pris på Chrono24, kan jeg se.
Men det er svært at bruge til noget, for man skulle jo tro, at de billigste så var solgt.

Nu ser jeg hvad den nærmeste fremtid bringer.

Jeg kan selvfølgelig også beholde den på ubestemt tid.
Det er bare et lidt dyrt "beater" Icon_e_biggrin1
Svar
(28-05-2024, 06:01 PM)Michael F Skrev: Der er et temmelig stort spænd i pris på Chrono24, kan jeg se.
Men det er svært at bruge til noget, for man skulle jo tro, at de billigste så var solgt.

Nu ser jeg hvad den nærmeste fremtid bringer.

Jeg kan selvfølgelig også beholde den på ubestemt tid.
Det er bare et lidt dyrt "beater" Icon_e_biggrin1

Kommer nok an på hvor de billigste befinder sig i verden i forhold til en mulig køber.
Jeg tror at jeg ville sætte det til salg der, til en - for dig - fair pris og se om der evt. kommer nogle prisforslag som du måske kan leve med.
Imens ville jeg tænke over om det evt. skal beholdes, byttes ind for et andet ur eller….
Men pokkers at du ikke kan finde armtid til det, GP er desværre også et noget overset urmærke i DK, hvor vi “altid” går med det sikre (Rolex, Omega, Panerai ol.)
Men jeg har været der flere gange før, men det ændre ikke at jeg forsætter at købe med hjertet

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)