Lidt omrokeringer i samlingen part 3
Dette ur bliver aldrig solgt! Åh gud det har han sagt før, så nu igen…….

Så kom dagen var jeg kunne hente mit længe ventede D.Dornblüth aka Dorny.
Sluttede lidt før på jobbet i går og så var det afsted.
Overnatning i Wittenburg, så var der kun 2 timer til Kalbe dagen efter.

İmage

Turen fra Wittenburg til Kalbe er mest på landevej og man køre/krydser ved den tidligere grænse mellem vest- og Østtyskland. Af og til ser man de gamle vagttårne, lidt skræmmende at på den ene side er det 80-90 år siden den gale mand H satte verden i brand og så tænke på at en gal mand P prøver i Ukraine, utroligt at vi ikke har lært ved historien…

Ankommet til Dornblüth “fabrikken” stor griner - den huset syner ikke af meget, gult hus - her er ikke meget pral, som de store ur huse i Schweiz eller vinslotte i Bordeaux. Lidt, meget, meget diskret.

- syntes at jeg tog et billede af huset….. så det bliver et billede af byskiltet
İmage

Jana tog imod mig og vise mig ind i deres showroom, hvor uret lå parat.

İmage

Og andre lækre ure

İmage
İmage

Jeg fik en kop kaffe og hun hentede Dirk, sønnen i firmaet.
Utrolig behagelig mand. Vi gennemgik kort uret og han fortalte lidt historie og spurgte så om jeg ville se hvor uret er blevet til. Yes please..
İmage

Her så jeg tydeligt at det “bare” var et gammelt hus der var brugt og hvor alle rum var blevet udnyttet. Ingen steder var der meget plads - tror at Klarlunds værksted er større.
İmage
İmage
İmage

İmage

Ældgamle maskiner, men som Dirk sagde så rigtigt: if it’s broken we can fix it by ourselves.
Alt virker gennemtænkt, F.eks. laver de svanehalse til et år ad gangen, så spare man tid og frigøre maskinen til andre formål.

Testing af værket - 48 timers test, jeg troede faktisk at det var mere.
İmage

Det var så hyggeligt at snakke sammen og snakken faldt kort på mit Omega AT Spectre. Han var noget vild med skiven. Jeg fortalte at det var en gave fra min mor og kone og som James Bond fan måtte jeg eje det. Han var selv Bond fan så gik snakken på det også., blandt andet om hvem den bedste Bond var.
İmage

Inden jeg tog afsted nævnte jeg at jeg skulle hilse fra Stensbjerg - han huskede dig godt og at du fik hans autograf på ydre boks og selve kassen - jeg fik på selve kassen.
På vej ud af døren inviterede han mig og min kone, havde sagt at hun ikke gad med denne gang, til at komme forbi igen når turen går den vej forbi.

At vente siden 29-30 marts 2023 til 8 maj 2024 var en stor prøvelse for min tålmodighed - men jeg klarede den.
Ville jeg gøre det igen, klart JA.
Hele vejen igennem har jeg følt at det var det rigtige valg. Det har hjulpet, noget, nej en hel del, at jeg skiftede lidt ud i mellemtiden.
Bliver det så aldrig solgt?
Nej, det gør det ikke.
Uret fik en historie med afhentningen.
14 mdr er gået med at skaffe dele hjem, bygge uret, teste det og de gamle maskiner, samt Dirks fortælling/rundvisning, har gjort uret unik for mig.
Der er bare noget i mig der siger at når det her ur er lavet til mig af dem, så skal man værdsætte det og nye det, huske historien der ligger til grund for mærket.
Nu skal jeg give det historie, min historie - hver gang jeg tager det på.
Tak fordi I kiggede med på min rejse.

Nu vil jeg nyde en schnitzel, valgte at stoppe i Handewitt og overnatte inden turen går hjem i morgen.

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
(08-05-2024, 06:35 PM)HG Skrev: Nu vil jeg nyde en schnitzel,

Jamen altså. Tak fordi du deler din glæde over denne rejse (i mere end én forstand). 

At vente kan være hårdt, men på en eller anden måde bliver glæden også større. Sikke et smukt ur der nu har sin egen historie. 

En schnitzel er den eneste rigtige måde at fejre det på!

Stort tillykke, og tak for beretningerne undervejs!

Claus

Svar
Tak Claus - ja uret har sin egen historie i mere end en forstand.

Jeg har fået indgraveret 17.maj i uret
İmage
Det var dagen jeg mødte min kone, dagen vi blev gift og også datoen hvor vi hvert år holder vores bryllupsdag et eller andet sted i verden. Så næste fredag er vi “ude” igen og fejre hinanden

Og så lige et billede forfra også.
İmage
İmage

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

[-]
  • cfnissen, OleJ, PHO
Svar
Kæmp stort Tillykke HG
Alt godt kommer til den der kan vente  Icon_Up

Fik helt dejavu af dine billeder, 
Tak for dem. Icon_cool

Dit første hånds indtryk af deres værksted, 
Og benovelse over hvor meget der kan fremstilles på så lidt plads, genkender jeg 100%. 

Og du har helt ret der er ikke bruge penge på springvand i gården eller andet lignende tomt show off.

Gik du med en keramik skive?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
Tak for det Jacob, nej jeg gik med sølv skiven som er standard.
Jeg fik så meget respekt for håndværket og så hans kærlighed til de gamle maskiner.
Han fortalte at hans far tager på ferie hvert år i maj måned til Nordjylland sammen med hans kæreste - lille kobling til DK

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

[-]
  • cfnissen
Svar
Den er også rigtigt flot (har et par og ligger) og du har valgt ad on markører som jo skifter farver efter lys indfald, og så lige et personligt touch på værk pladen. 

Det spiller MAX HG Icon_party
Okay ja det var det endelig pudsigt, small World. 

Et besøg hos DB er bare en stor oplevelse 
Og lægger så bare ekstra på ens ur, fedt du fik den dimension med på dit ur. 

Håber at få set det IRL i år  Icon_cool
Måske et GTG i Jylland.  Icon_blink

God tur til dig og fruen når dagen oprinder. Icon_drinks 
(Sorry havde ikke en smilie med høje glas Icon_e_biggrin1)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
(08-05-2024, 09:45 PM)Stensbjerg Skrev: Den er også rigtigt flot (har et par og ligger) og du har valgt ad on markører som jo skifter farver efter lys indfald, og så lige et personligt touch på værk pladen. 

Det spiller MAX HG Icon_party
Okay ja det var det endelig pudsigt, small World. 

Et besøg hos DB er bare en stor oplevelse 
Og lægger så bare ekstra på ens ur, fedt du fik den dimension med på dit ur. 

Håber at få set det IRL i år  Icon_cool
Måske et GTG i Jylland.  Icon_blink

God tur til dig og fruen når dagen oprinder. Icon_drinks 
(Sorry havde ikke en smilie med høje glas Icon_e_biggrin1)

Vi skal få det til at passe med at mødes i år

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

[-]
  • Stensbjerg
Svar
Tak for historien og billederne, altid en fornøjelse at læse om.
Stort tillykke med uret, ingen tvivl om kvaliteten her

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
(09-05-2024, 05:22 PM)jazzman Skrev: Tak for historien og billederne, altid en fornøjelse at læse om.
Stort tillykke med uret, ingen tvivl om kvaliteten her

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak for det

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Det er et flot ur, både forside og bagside

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)