Service af 10 år gammelt Rolex i DK. Hvad anbefaler i?
Super fint du fandt et sted til service af dit Rolex,
Når jeg tager et nyt ur fix, har jeg også service priser med i overvejelserne uden det dog er et helt afgørende element.

De betyder ikke at der er mærker jeg direkte fravælger,
det handler mere om at jeg fravælger stærkt kompliceret ure.

Og så har jeg gennem tiden fået det sådan med service på mine ure, at hvis de ikke selv viser tegn på at de trænger,
så køre vi generelt videre, det lærte jeg da jeg var nede og besøge Dornbluth.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Michael F
Svar
(13-11-2024, 10:31 AM)Stensbjerg Skrev: Super fint du fandt et sted til service af dit Rolex,
Når jeg tager et nyt ur fix, har jeg også service priser med i overvejelserne uden det dog er et helt afgørende element.

De betyder ikke at der er mærker jeg direkte fravælger,
det handler mere om at jeg fravælger stærkt kompliceret ure.

Og så har jeg gennem tiden fået det sådan med service på mine ure, at hvis de ikke selv viser tegn på at de trænger,
så køre vi generelt videre, det lærte jeg da jeg var nede og besøge Dornbluth.
Jeg synes der er forskellige argumenter, om hvornår ure skal til service.

Nogle at man bør overholde interval ( lidt som bil service ), andre at det er nødvendigt når uret taber tid.

Men det er nok billigere at få et ur service ret, inden der er fejl og Evt. skader.

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
Svar
Man skal (mener jeg) gøre hvad man selv finder rigtigt,
ude fra sine erfaringer og råd fra folk man stoler på.

Dette emne har jo været ivrigt debatteret gennem årene (også herinde)
og holdningerne kan stejle sig op imod hinanden.

Jeg er der i dag at jeg ikke skal "vende" nogen imod hvad jeg mener,
jeg køre bare mine ure efter min egen overbevisning, og opfordre alle til at følge deres egen.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Nej jeg skal skam nok selv vælge, hvad jeg vil.
Men det er fint at høre andres mening synes jeg.

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Klarlund er lidt dyrere end mange andre af Rolexforhandlerne, men hvis du ønsker nye gode dele i og uret skal være så sikret vandtæt som muligt er kronen vigtig at skifte ud. Den koster ikke det store. Glasset koster vidst 1000 - 1.300 kr når det alligevl skiftes ved service.

Jeg sendte mit datejust ind fra 1968 for 7 år siden hos Klarlund og det går + 4 til + 6 sek i døgnet og har gået det i træk, hovedsagligt på winder ca 3 uger om måneden og på mit håndled 1 uge om måneden. En anden jeg kender fik sit Explorer ll serviceret ved Klarlund for 7 år siden. Han er meget aktiv, og efter 7 år var gangreserven nede på 30 timer og ikke ca 45 timer. Han gav 7.000 for service uden polering men med nyt glas,da han havde tabt det og cyplus faldt af.

Der er nok ingen tvivl om at oftes ved ikke forhandlere så skiftes, der ikke så mange dele, men de bliver renset og smurt. Måske også derfor der gives 1 års garranti på servive og ikke 2 år.

Hvis dit ur aldrig har været til service før ville jeg bare lade Klarlund eller en anden AD gøre det. Anders Kieler, bor godt nok i Roskilde bruger jeg tit til småting. Han var ved Klarlund som urmager, og siger at de jo ikke sparer på udgifterne for at uret skal have størst chance for at gå upåklageligt i årevis og sikre urets vandtæthed. Han er nu selvstændig, da han blev træt af at serivicere de nye caliber 3235, som har mange børnesygedomme. Rolex har deruden bedt Klarlund om at tage sig af alle service af, om ikke alle, så de fleste 3250 caliber, da de er udpeget som de bedste. Det betød at over 18 urmagere ved Klarlund skulle håndtere børnesygdommene for på ca. 10.000 ure, med 3235 caliber, som højste var 7 år gammel. Det var meget ensformigt arbejde.

Mit egen datejust guld/stål 16233 er lige kommet til Klarlund og der var de meget grundige. De sagde at viserne hørte til en anden skive. Ikke guld skiven, som min har på, men vidst nok sort skive. Så 1.100 kr for nye visere. Får de gamle med igen. Så ja. De er måske også lige i overkanten, men tro mig. Swatchgroups Omega afdeling i Tyskland og måske nok også i Hellerup er virkelig helt ude med deres service krav.
Svar
Mit egen datejust guld/stål 16233 er lige kommet til Klarlund og der var de meget grundige. De sagde at viserne hørte til en anden skive. Ikke guld skiven, som min har på, men vidst nok sort skive. Så 1.100 kr for nye visere. Får de gamle med igen. Så ja. De er måske også lige i overkanten, men tro mig. Swatchgroups Omega afdeling i Tyskland og måske nok også i Hellerup er virkelig helt ude med deres service krav.
[/quote]

Opdatering

Klarlund ringede lige og sagde at da de åbnet uret fik de ødelagt bagkasse og mellemkasse, (må være gevindet), da det åbentbart var temmeligt stramt. Så nu ryger det til service på fabrikken og får ny bagkasse og mellemkasse uden berenging fra min side. Jeg tænker mere på hvis en uautorizeret havde fået ødelagt gevindet. Så skulle man måske slås om der var fejl igevindet til at begynde med inden serive eller det skete under service.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)