Service af 10 år gammelt Rolex i DK. Hvad anbefaler i?
Kære urvenner,

Jeg kan se, at jeg har været bruger herinde siden 2008. Og jeg ved, at jeg plejede at være meget mere aktiv. Med så mange andre kom livet i vejen, men jeg har aldrig tabt min horologiske interesse. Alt lige fra Nomos til AP har været over mit håndled igennem årene. 

Nu er tiden dog ved at komme til at min beater skal til service. En helt typisk stangvare Rolex Sub. 116610. Som jeg har gået med næsten fast og brugt til alt. Den er GODT skrammet og jeg elsker det. 

For 6-7 år siden husker jeg at Klarlund smilende fortalte at et service kostede omkring 4-6000kr (måske husker jeg forkert)

Men jeg har netop ringet til Klarlund/Bucherer som oplyste at et service står i ca 10.000 inkl krone nyt glas samt polering. Eller ca. 1500kr mindre uden ny krone og glas. 

Jeg er egentligt ikke overrasket, men vil mere høre jer om det bare er noget man skal hoppe på uden at stille spørgsmålstegn? 

Uret har aldrig været serviceret og går perfekt. Dog er de små kuglelejer under den keramiske lünette slidte og kransen drejer derfor begge veje. Mener at Klarlund i sin tid nævnte, at de blev skiftet gratis ved service. Og uret skal selvfølgelig, adskilles, renses, have ny olie og pakninger, tryktest samt en let polering (det trænger!!)

Jeg vil ikke spare noget ift uret som bare skal holde de næste 10 år. Men hopper jeg bare på 10.000krs modellen, eller er der i dag med et ur på den alder bedre/billigerealternativer i DK som leverer samme service med originale dele. Bucherer varslede forøvrigt 2 måneders ventetid. (Er i KBH)

På forhånd tak

Vh
Svar
Jeg kender ikke meget til Rolex servicepriser, skal jeg indrømme - men 10K lyder helt vildt !!

Under forudsætning af, at vedkommende kan skaffe reservedele, hvis noget skal skiftes, så ville jeg mene at enhver dygtig urmager ville kunne servicere uret til langt under den pris !!

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at Rolex tager r**** på deres kunder generelt ! Icon_e_confused
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Enig. Nogle bud på hvem der sidder og piller i Rolex ure til dagligt og har adgang til at bestille originale dele samt kan polere ordentligt? Når det nu er første gang i 10 år må det helst gerne stå så flot som muligt.

Er det Ravnkilde eller FranzJ fx?
Svar
Jeg hørte for nyligt til service på et Girard Perregaux Laureato, og det var ca. 8.000 kr, uden at han lige kunne huske prisen 100% sikkert

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • Stinger
Svar
Et par rundringninger lover samme service dog til 3500-4000… suk
Svar
(26-03-2024, 11:37 PM)Stinger Skrev: Den er GODT skrammet og jeg elsker det. 

Det kan jeg godt forstå og jeg ville nok helt droppe poleringen. Spændende hvad du finder ud af, sørg for før og efter billeder.

Mvh Jens
Svar
(27-03-2024, 10:45 PM)Jens Skrev:
(26-03-2024, 11:37 PM)Stinger Skrev: Den er GODT skrammet og jeg elsker det. 

Det kan jeg godt forstå og jeg ville nok helt droppe poleringen. Spændende hvad du finder ud af, sørg for før og efter billeder.

Mvh Jens

Hvis jeg dropper poleringen er der absolut ingen grund til før og efter billeder ?

Det er ikke en model som jeg tænker bliver eftertragtet, så hvis den kun får service hvert 10.år så vil jeg også gerne nyde at have et lidt pænt ur igen for en stund. 

Bruger det ellers til alt. Havearbejde, arbejder på bilen, sport, mine børn leger med det og det bliver brugt hårdt som et værktøj.
Svar
Jeg har haft min egen SD, fruens YM og Cartier med standard værk hos en urmager, jeg kender privat. De har vist været der siden lige før jul, og jeg ved, han har rigeligt at lave. Det er faktisk lidt paradoksalt, at mekaniske ure, inklusive dyre og eftertragtede mærker, er blevet så meget mere "hot", end det var for 10-20 år siden, og at der så ikke er flere, der har lyst til at blive urmager. For den høje pris (hos eksempelvis Klarlund/Bucherer) og tilmed lange leveringstid er jo et udtryk for at efterspørgslen er større end udbuddet.

Som pbr er inde på, så er dit Rolex ikke raketvidenskab, og jeg er sikker på, at du ved at ringe lidt rundt kan vurdere, om ham eller hende, du taler med kan klare det.

Og så ville jeg også stærkt overveje, om det skal poleres. Jeg bruger ikke selv mine ure som hammer eller til at åbne øl, men de får nu engang de skrammer, de får.

/Bjørn.
Svar
Jeg har også droppet poleringen og fandt en velrenommeret urmager som er vant til at arbejde med Rolex og som klarer opgaven på 3-4 uger for ca 4000kr.
[-]
  • bjorn_e58, Jens, MichaelA, pbr
Svar
Tænker I generelt over hvad ur service koster, hvis I har kig op et nyt ur / ur mærke?

Service hos de helt dyre mærker, er jo sky høje.

Jeg kunne ikke lige finde det på deres hjemmeside, men A Lange & Sohne, var vist Ca. 10.000 euro / dollars for service og polering!

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)