Har i prøvet det!
En lille historie fra vores lille ur verden.

Jeg købte for et par måned siden et Unimatic til en OK pris på DBA. Uret faldt dog aldrig helt på plads på min arm og da uret tabt tid, dog stadig inden for Seikos rammer, valgte jeg at sælge det til en meget god pris til en sælger på DBA, så han selv kunne få det justeret. 

Nu ser jeg så at selvsamme ur, skyndte mig endda at sende det hurtigt, er smidt til salg på DBA som samler objekt til 5.500 kr. mere end køber gav, netop fordi han fik en super pris grundet regulering af uret. 

Selv får jeg lidt dårlig smag i munden, når nu køber fremstod som en som ville bruge uret, men så viser sig bare at have købt det til videresalg. 

Har andre prøvet noget lignende?

Og ja det er et frit land, men jeg får nu en dårlig smag i munden :-(

Torben
Svar
Hej Torben,

Nu kender jeg ikke uret ej heller værdien af det, men da du jo selv har valgt at sælge det til en billig pris, så kan jeg virkelig ikke se noget problem i det. Du kunne jo selv ha' valgt at sælge det dyrere. Desuden er det jo ikke sikkert at han får solgt uret til den pris! Som du selv skriver, det er et frit land - hurra for det og de frie markedskrafter!

God sommer!

Ole J

(08-08-2023, 09:08 PM)Appleboy Skrev: En lille historie fra vores lille ur verden.

Jeg købte for et par måned siden et Unimatic til en OK pris på DBA. Uret faldt dog aldrig helt på plads på min arm og da uret tabt tid, dog stadig inden for Seikos rammer, valgte jeg at sælge det til en meget god pris til en sælger på DBA, så han selv kunne få det justeret. 

Nu ser jeg så at selvsamme ur, skyndte mig endda at sende det hurtigt, er smidt til salg på DBA som samler objekt til 5.500 kr. mere end køber gav, netop fordi han fik en super pris grundet regulering af uret. 

Selv får jeg lidt dårlig smag i munden, når nu køber fremstod som en som ville bruge uret, men så viser sig bare at have købt det til videresalg. 

Har andre prøvet noget lignende?

Og ja det er et frit land, men jeg får nu en dårlig smag i munden :-(

Torben
[-]
  • onkeldunkel
Svar
Der er intet problem i det, mere på troværdighed, når man får fornemmelsen af, at vedkommende vil benytte uret selv og så faktisk giver vedkommende en god pris, så det er jo der den ligger. Og ja der kommer sikkert en tosse om et par måneder som køber uret. Jeg kan nu bare bedst lide at sælge ure til folk som rent faktisk vil benytte dem og ikke ser dem som et muligt værdikøb.
Svar
Har ikke selv prøvet noget sådan direkte sådan, Når jeg har solgt et ur må køber gøre hvad de vil med "Varen"

Men jeg forstår hvor du kommer fra Torben, men vi nyder jo alle frugterne af det frie markedet

Og hvordan man tolker lim.Ed er jo også up for graps for den enkelte

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ja det er i hvert fald slut med at være sød og lytte til hvad en køber siger, for stole på noget kan man ikke længere :-(

Så må vi bare ikke håbe sælger snyder en anden ved ikke st fortælle hvor meget tid det taber :-( - havde han dog så bare også skrevet det i annoncen.

Men ja et frit land - velbekomme :-)
Svar
Ja det er et frit land og folk kan gøre hvad de vil - fred være med det…
Men når det er sagt så kan jeg sagtens følge dig Torben og jeg ville have det på samme måde.
Vores hobby skulle gerne være urene og ikke “ussel mammon”. Jeg har det svært med at dem som køber et Rolex til liste pris for så at sælge det videre for mange tusind kr. mere, for egen vinding skyld. Og mange andre ure kunne tilføjes: Snoopy, speedy tuesday osv. Osv.

Nå, pyt og så skal vi videre, alle sammen

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Enig HG
Jeg tror bare også at ser vi lidt neutral på denne tendens, uden vores "ur romantik" så
Har dette altid været tilfælde med vare (Hvad mange blot ser ure som) hvor udbud ikke står mål med efterspørgslen.

Og koger man det ned så fikTorben selv uret til hvad han syntes var en fin pris, så vi må går ud fra at sælger og køber var tilfredse = en god handel.

Lader derefter uret går til en pris han er ok med, Nu prøver den nye ejer så at gear 5500 kr op lige efter selvom han sang en sang fra de varme lande, vi kan enes om at det som min. Er urent trav.

Vi skal bare huske på at en vare koster hvad den kan sælges til, og i kapitalismen er der reelt ingen ære.

Jeg har handlet med alt muligt siden jeg var 13 år, og lærte hurtigt at følelser skal man holde udenfor, mange vil fortælle de vildeste historier for at spare 200 kr.

Det er reelt lidt det samme der sker med omvendt fortegn når vi rejser på ferie og så står og handler om prisen på noget jams i lande hvor sælger/befolkningen lever hvis ikke I så tæt på fattigdom.

Sådanne steder handler jeg aldrig om prisen fordi det betyder intet for mig og min ferie om jeg giver x antal kr for meget for varen, mens det virkelig betyder meget for sælger.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • OleJ
Svar
Hej Torben
Jeg kan let relatere til din oplevelse, og finde selvsamme irritation.
Tror det bunder i to ting, og når disse kombineres.
Nemlig den gode kemi, og et ønske om at videregive den begejstring/kærlighed man selv har til produktet man sælger.
I sidste ende, nor man kigger på det rent kynisk, så har køber jo al ret på sin side.

Havde det fx været en græsslåmaskine det drejede sig om, så tror jeg ikke du havde aggeret på samme måde i salget

Du fik ikke i denne omgang overført din begejstring til køber, og selvom det “kostede” lidt, så vil jeg stadig mene det var det hele værd, på sådan en udefinerbar måde.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)