Vis mig dit billigste ur !!
Jeg synes, at det kunne være sjovt, at lave en tråd med temaet "mit billigste ur" !! Håber I er med på spøgen  Icon_e_biggrin1

Men da jeg af erfaring ved, at der kan være uenighed omkring hvordan "et ur" defineres, så er der nok brug for en definition udelukkende til brug for denne tråd !!

Et ur i denne tråds forstand defineres som: 

"Et mekanisk eller elektronisk redskab, som viser tiden og som er beregnet til at blive spændt omkring håndleddet" !

Som trådstarter lægger jeg gerne ud med det billigste ur, jeg har i samlingen !!

Casio W-800H

Kan vise tiden herunder i flere tidszoner, ugedag og dato, har alarm funktion og stopur. 100m "vandtæthed" og indbygget lys til skiven. 

Relevant for denne tråd er jo så også prisen: 249kr. (købt hos Zalando)  Icon_flag

Til de opmærksommme, så kan jeg tilføje, at jeg har skiftet den lettere stive, men iøvrigt OK komfortable standard gummirem ud med den NATO rem som min Seagull 1963 blev leveret med. Den er tynd og slasket, men kan sagtens bære denne lille elektroniske sag og er mere komfortabel end gummiremmen. Jeg har så modificeret den, så den nu er en "single pass" rem. Samlet vægt af dette ur med remmen er sølle 34 gram !  Icon_Up

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, PHO
Svar
Sjov tråd.

Det må være mit Vostok gmt.

Giver masser af charme og kvalitet til prisen.

Mener jeg gav 750kr. Nyt med forsendelse.

Rustfri stål
Domed plexiglas
Automatisk GMT værk.
Skruekrone

Remmen er dog ikke den originale

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
Sjov tråd, mine 2 billigeste ure får rigtig meget armtid.

Mit blackout Casio Oak køre altid på sommertid, så i det halv år bruger jeg det rigtigt meget da jeg syntes det er et cool ir som virker til en bred vifte af opgaver/lejligheder.

Mener jeg gav omkring en tusse for uret.

Mit Suunto Core All Black er mit daily wear, det er med på job hver dag, og bliver også brugt flittigt efter, et ur jeg er rigtigt glad for da det har nogle gode funktioner jeg bruger tit og så er det utroligt nemt at betjene, meget nemmere end Casioet.

Mener jeg gav 1500 kr. For det,
Køre i dag med original rem på begge. İmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr
Svar
Det er mit Citizen 7010-54E, som er kommet på en læderrem. 998 gode danske kr. har jeg givet for det på lænke.İmage

Sendt fra min 2201116SG med Tapatalk
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar
Jeg tror mit billigste er det her Seiko. Jeg købte det for 10-12 år siden i et outlet i USA (batteriet skal skiftes :-))

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar
Sådan en Casio til en 5-600 kan altså også noget
İmage
[-]
  • pbr, Stensbjerg
Svar
Billigste ur, købt nyt, må vist være det her "Casio Royale". (tror jeg gav lige under 300,-)
Fantastisk rejseur.

İmage
Svar
(30-05-2023, 07:53 AM)Emancipator Skrev: Billigste ur, købt nyt, må vist være det her "Casio Royale". (tror jeg gav lige under 300,-)
Fantastisk rejseur.

Og skulle man blive træt af "standardudgaven", så kan det moddes - f.eks. med et sæt fra SKX-mod som her  Icon_smil DLC coated stålkasse og lænke, safirglas, "faceplate" i metal  Icon_blink

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • khbk, MichaelA
Svar
CWC G10
İmage
[-]
  • khbk, pbr
Svar
İmage
Har alle ikke mindst ét af disse?
De går påfaldende præcist.
De er flere år siden at de er blevet stillet, men ligger ret tæt på den aktuelle tid
/
Kristen

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)