Baltany Military Chrono
Foranlediget af Kristens spørgsmål i tråden "Kaffe, Crema & Ure"  Icon_rygklap

(08-04-2023, 05:53 PM)khbk Skrev: @Peter: Har vi hørt om det Baltany?
Fortæl gerne noget mere (alt)!
/
Kristen

Det kan da egentlig godt være, at jeg ikke har fortalt særligt meget om denne lille fine kinesiske quartz chrono med militær inspiration  Icon_smil 

Den måler 39mm i diameter og er med Seiko's VK61 Mechaquartz værk, skruekrone og skruepushere, så den har en vandtæthed på imponerende 100m for den type ure. Glasset er domed safir med en virkelig god coating på undersiden, så glasset næsten ikke ses. Timemarkeringer og visere er kunstigt patinerede, men med en super effektiv lume og med den lille finurlighed, at viseren og timemarkeringer lyser traditionelt grønt, mens tallene lyser blåt !  Icon_smil 

Uret kom på en kedelig og slasket sort NATO, så jeg har opdateret det med en fantastisk dejlig brun top/khaki underside silikone rem fra Barton Watch Straps, der står kanon godt til uret, synes jeg. Jeg har skiftet det almindelige spænde ud med en deployant lås købt gennem Uhrenarmband-Versand.

Remmen er som sagt super dejlig blød og komfortabel, men er nok for blød til at understøtte tungere ure end dette, medmindre man gerne bærer sine ure stramt (hvad jeg bestemt ikke gerne gør !!) Icon_smil Med deployant spændet synes jeg det giver hele setup'et en særlig twist !

Uret kostede godt en tusse incl. importmoms og det hele fra AliExpress (på Black Friday udsalg) og med rem og spænde står hele setuppet mig nok i omkr. 1.750kr.

Rigtig meget urglæde for meget få penge !  Icon_Up 

Her et lille udvalg af remme, som jeg har forsøgt mig med og som egentlig også passer godt til uret:

İmage

İmage

İmage

Men den er endt på denne silikonerem som jeg synes gør hele "pakken" komplet og som er mega komfortabel:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Det er sku et flot ur! Har godt set det på Ali, men har aldrig købt ure derfra! Lækkert spænde også på remmen!

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)