Besøg hos Dornbluth.
#1
På samme tid som jeg bestilte mit Dornbluth, aftalte jeg et "fabriks" besøg hos dem.

Bla. Fordi jeg gerne på første hånd vil se den back to basis måde de laver ure på, men også for at på den måde at forstå mærket endnu bedre.

Først var det menningen at det skulle ske ved udleveringen, men det satte bla. Sygdom en stopper for.

Siden kom Corona i vejen, men til nytåret 22 besluttede jeg mig for at I 23 skulle det være, det ville også passe med at uret skal til service.

Så lagt sammen med en hygge tur med fruen til Berlin blev det til 2 fluer i et smæk.

Så I går blev urene til turen gjort klar,
Efter afgang var første stop Rødby, derefter et pitstop i Melback hvor vi provianteret og Legacyen fik en tår koldt at drikke.

Næste stop var vores hotel i Kalbe inden besøget i morgen hos Dornbluth (hvor jeg skifter ur) før turen går mod Berlin.

Byen er et specielt miks af charme, beton og spøgelse huse klar til nedrivning.

Opdateres.. İmageİmageİmageİmageİmageİmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Fede billeder,fedt ur

Sendt fra min SM-G715FN med Tapatalk
Svar
#3
Taxi.

Dag 2 startede med besøget hos Dornbluth, Som jeg fandt virkelig interessant, Dirk gav sig god tid og fortalte detaljeret både om produktionen samt om
Firmaets historie og opstart lige fra hans fars lille urmager butik i DDR, til deres set up i dag med færdig udviet værksted og beboelse lige over for. (Sidste billede)
Hvor firmaet reelt startede i et rum ved vinduet øverst oppe helt til højre med den hvide persienne.

Han forklarede grundigt hvordan der arbejdes i de forskellige trin og jeg fandt det facinerende at alt laves manuelt med maskiner som ikke tilgiver eller kan programeres.

De satte stor pris på at vi var kørt de 520 km derned, for at møde Dem, og se den måde de laver ure på.

Jeg fortalte Dirk at mit ur var 5 år gammelt og at det i følge dem stod til service, han svarede blot vi kontrollerer hvordan det går og køre det som det skal, kan du sagtens vente 2-3 år mere.

Her er ikke noget med at hive koen i p.tterne fordi man kan, man kærre sig om sin kundekreds og tager dem ikke for givet.

Så Stensbjerg Ed. Kom med til Berlin.

Vi fik os også en snak om ure fremadrettet,
Jeg fortalte Dirk min holdning om at jeg ser en lysende fremtid for mærker som hans, da jeg tror at flere og flere som mig vil bevæge sig væk de "Industrialiseret" mærker og hen til dem hvor man både får lækkert håndværk og kan gøre det personlige med egne ønsker uden prisen bliver ublu.

Han sagde at mange af de kollegaer han talte med delte den holding.

Til sidst fik jeg kiggede en masse med fingerne i deres show room hvor især hans 99.6-ZS satte drømmene igang.

Men til små 10k euro bliver det ved drømmene pt.

Inden vi kørt fik jeg Dirk til at signere inder/ydreboxen til mit ur, hvilke var første gang han havde fået den forspørgelse, så det grinte vi lidt af.

For mig var det bare det perfekte punktum på den del af turen, og skulle jeg råde Dem til noget, skulle der i inderboxen hvor han har skrevet i min sidde en lille plade med hans signatur, det ville lægge på det personlige touch som de er så stærke I.

Men nu har jeg det i min så alt er godt in my book.

Nu er benene så sparket op på værelset i Berlin, TVet er kørt op fra sengens fodende, og der er hentet en Mr. Box Tea.

Så nu skal der slappes MAX af, efter en fed fed dag fyldt med oplevelser / indtryk.

Aften skal nydes i selskab med dronningen og god forplejning. İmageİmageİmageİmageİmageİmageİmageİmageİmageİmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
İmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Fedt med dine betragtninger, og billeder. Det er tydeligt de ikke sprøjter urene ud, men at der er tale om håndværk. Tak for historien, og god ferie.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
tak for at du tager dig tiden til at dele din oplevelse


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Miwes, Stensbjerg
Svar
#6
Vældig inspirerende - tak for historien.
Fedt at de inviterer kunderne helt indenfor.
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#7
Tak for den fine respons, på min lille rejse dagbog til Kalbe og Dornbluth.

Det var virkelig en god oplevelse hvor man blev taget imod/behandlet med ægte interesse og varme.

Det hele bundfælder først rigtigt når jeg komme hjem, men mit missing link til mærket har jeg ihvertfald fået.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • En_Nissen, Miwes, Taggert
Svar
#8
Selvfølgelig skulle der også kigges ure på dagen hvor vi bare har nydt en fuld dag i Berlin.

Meget at vælge i mellem,
Kunne godt sådan en keramik Chrono fra IWC eller den chrono i Polaris serien (har ikke set den før) men den vinder live.

I morgen går det hjemad med det samme set up som jeg tog afsted med, dem er jeg nu også svært tilfreds med.

God aften til alle. İmageİmageİmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes, Taggert
Svar
#9
Så sejler vi imod Rødby og de sidste 200 km, på turen, i fuld solskin. İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes, Taggert
Svar
#10
Afgang Berlin 10.30, home sweet home kl. 19.10 (med det obligatoriske boader shop besøg)

En tur som bød på en masse oplevelser/indtryk, bla. Fordi vi både på første hånd fik set hvor lidt og hvor meget Tyskland har flyttet sig 33 år efter murens fald.

Og på Check Point Charlie museet fik vi et indtryk af de rædsler som DDRs befolkning levede under, et afsnit af museet var tilegnet Ukraine, som satte mange tanker i gang.

Det er altså en underlig fornemmelse at gå ud fra et museum, om en krig i Europa som stoppede for 33 år siden, vel vidende at en som ligner den 100% netop har holdt årsdag..

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • KOP, Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)