Gæt et indkommende ur ! ;-)
#21
Well, der kan åbenbart riskere at gå længe, inden jeg kan vise billeder af mit nye ur herinde !!

Uret er afsendt med UPS fra sælgeren i Spanien for 10 dage siden og skulle have været leveret i fredags - det blev det ikke og som sædvanlig ingen information fra UPS. Da jeg så ringer til UPS og beder om en forklaring, så viser det sig, at pakken åbenbart er udtaget til stikprøvekontrol af Toldstyrelsen.

Da pakken dog stadig er lagerscannet hos UPS i Århus, hvilket undrer mig hvis Toldstyrelsen skal checke den, ringer jeg i dag til dem og de bekræfter, at pakken er udtaget til kontrol og at der kan gå op til 3 måneder før jeg kan forvente at modtage pakken og at jeg intet kan gøre - jeg har tilbudt at sende kopi af kvittering, kopi af billeder af garantibevis med forhandlerstempel osv. som sælger har vist i salgsannoncen på eBay osv., men det er de ikke interesseret i ......... jeg kan bare vente !

Jeg har købt uret gennem en forhandler i Spanien på eBay med en 100% tilfredshedsrating på over 1000 handler - jeg har nu skrevet til ham, om ikke han kan kontakte UPS og se om der er noget han kan gøre - om der evt. er nogen form for dokumentation, som han kan fremsende for at fremskynde processen.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende ? Jeg kan kun forestille mig én ting, som kunne være af interesse for Toldstyrelsen, nemlig hvis de mistænker at uret er en ulovlig kopi !! For da handelen er indgået mellem 2 personer i 2 EU lande burde der ikke være noget toldmæssigt mellemværende mellem os.

Uret er, jfr. billeder af garantibevis og forhandlerstempel, oprindeligt solgt af en AD i Canada ........... kan det være dette, der er årsagen ?

Det er oplevelser som denne, der risikerer at jeg aldrig rigtig bliver glad for uret, når det (forhåbentligt) snart ankommer !! Icon_head Icon_head Icon_head
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#22
Rolig nu!
Du bliver da endnu mere glad for uret, når det endelig dukker op.
Og glæd dig over, at du ikke har købt uret i UK!
/
Kristen
Svar
#23
(13-02-2023, 12:43 PM)khbk Skrev: Rolig nu!
Du bliver da endnu mere glad for uret, når det endelig dukker op.
Og glæd dig over, at du ikke har købt uret i UK!
/
Kristen


Oplevelser som denne har desværre den stik modsatte virkning på mig  Icon_e_confused

Jeg forbander mig selv over, at jeg ikke i stedet for købte uret fra ny hos min foretrukne forhandler i Japan (Sakurawatches) - godt nok sparede jeg 1.000kr. ved at købe brugt fra forhandleren i Spanien, men troede så også, at jeg ville modtage uret hurtigere idet det var indenfor EU.

Sidst jeg købte mit Citizen NB1050 hos Sakurawatches, havde jeg uret i hånden efter 5-6 dage med DHL ......... uden problemer overhovedet !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • khbk
Svar
#24
“Uret er, jfr. billeder af garantibevis og forhandlerstempel, oprindeligt solgt af en AD i Canada ........... kan det være dette, der er årsagen ?”

Det tænker jeg ikke er nogen udfordring. Du har handlet uret i EU og dermed er der ikke told/moms på. Hvordan det er kommet ind ( læs er der betalt moms/told ) er juridisk ikke dit problem. Så fik vi da alle travlt. Om der så er nogle der har moralske udfordringer ved jeg ikke. Det ville jeg ikke have
Svar
#25
Hmmm........ pludselig står pakken nu til afhentning ved UPS access point her i Viborg - underligt, men glædeligt !! Icon_smil

Fsv. angår, hvordan uret iøvrigt er kommet til EU før jeg købte det, har jeg ingen følelser for - én af grundende til at jeg faktisk faldt for netop dét ur og ikke et af de andre tilsvarende brugte på eBay, er faktisk netop at det oprindeligt er solgt i Calgary, Alberta i Canada - dér tilbragte min far et par år i 1950´erne, så det triggede mig ! Icon_Up

Spændt på at hente uret senere i dag Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#26
All is well that ends well !

Bedre billeder følger i morgen, når lyset er bedre

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)