Wear and tear
#1
Jeg fik lyst til at skifte min Erikas rem ud med en læderrem på mit Certina DS PH 200.
Som vi alle gør, så skifter vi ure ofte. Jeg ved ikke hvor mange dage jeg har gået med uret de sidste par år. Men Erikas remmen har nok siddet 2-2,5 år med stærkt begrænset brug.

Stor var min overraskelse da remmen kom af,

Jeg mener stål er da hårdere end nylon, not !

Tænkte måske uret ville være lidt poleret på kanterne, men der er jo slidt en del af kanten.!!!

Har prøvet at tage billeder i 2 forskellige vinkler.

Dette er blot ment som en advarsel, da nylon tilsyneladende gnaver 316 stål!!!
!İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Virker til at kassen har været sådan fra starten, se billede jeg har forstørret:

İmage

Se også her:

https://watchcoreinc.com/products/certin...-11-050-00
[-]
  • KOP
Svar
#3
He he, godt man har nogle skarpe nørder her i forummettak

Så må jeg jo æde ordene om det nylonædende monster i mig igen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
for en ordens skyld - nylon gnaver ikke i stål.
Pånær når der er abrasive partikler indblandet - (sand, støv, slibestøv etc) de partikler indlejrer sig i det blødeste af de to materialer, og derved slider de på det "hårde"
Gammelkendt teknik bla. andet i urmagerfaget hvor du sliber hærdet stål ved hjælp af blødt metal (her zink) der optager kornene - (Al oxid eller diamantpasta) i overfladen og derved sliber det hårde stål
Mener at John Hannover engang delte billeder herinde hvor vævningen fra en standard Nato-rem var nærmest graveret ind i bagkassen
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
[-]
  • KOP
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)