Mine ure i 2023
#1
Jeg tillader mig at starte året med en af mine videoer fra min ur-samling.

Det er som altid Slow-TV og på slap line, så de er hvad det er og har du lyst til at kigge med, så på forhånd tak for det.





Håber du får et fantastisk år med ure her i 2023  Icon_drunken Icon_study
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Fin video som altid,
Men du ved jo at jeg er fan.

Edox er ikke rigtigt mig, men glæde ved et mærke som andre måske ikke rigtigt forstår kender jeg til 100%

Så fedt at se at du laver rejsen så den er rigtigt for dig, og så indrømmer jeg da gerne (for os begge) at det med at have et mærke / model som alle de andre ikke lige kommer med betyder noget / er fedt.

Dette har også vægtet meget i valget af de tre ure hvor jeg har lagt stort set alle mine ur penge.

Godt nyt/ur år til dig også

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#3
mange tak for dit svar Icon_Up

Selvfølgelig er vi ikke de eneste med valg der fremstår anderledes og specielle, men det får helt klart mere mit focus Icon_not

Jeg er nu også glad for mine klassiske valg a la Longines der er ren historie-fortælling, så fedt med ure hvor der følger et historisk vingesus.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#4
Personlig er jeg lidt delt i vingsus spørgsmålet.

Jeg er fan af ure eller konstruktioner i det hele taget som over tid har bevist sit værd.

Det være sig et dykker ur som f.eks. Er ISO godkendt og prof. Brugt gennem mange år.

Eller et smukt designet møbel som på samme tid er holdbart, tidsløs og komfortabelt gennem mange år.

Men er der tale om at salgs projekt hvor man prøver at drysse noget historie på, uden det har reel relevans så står jeg af.

Dette er jo en personlig vurdering, og heldigvis er der noget for alle.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
"Men er der tale om at salgs projekt hvor man prøver at drysse noget historie på, uden det har reel relevans så står jeg af."

Meget enig i ovenstående og det gælder også på nogle ure hvor man kan nærmest refererer til "flere hundrede års historie" og så skulle det være den røde tråd, men ofte er der meget langt fra de produkter dengang og så til nu.

Et af mine ynglings mærker er helt klart Oris og de er ret gode til at gøre lidt ekstra omkring deres ure i form af små smarte design/funktioner, som f.eks. deres dykkerure og de virker meget troværdige i de historier omkring donationer til en god sag gennem deres ure.

Endeligt er jeg vild med når et firma mere eller mindre er ejet af familien hvor alle deltager og skaber ure med total fed karma, som f.eks. Dornbluth watches....eller bare fra vores egen lille andedam en gudsbenådet urmager som Christian Lass og Hannelore Lass, der er i superklassen af gravører....en vild kunstner familie må man sige.

Nu har jeg gennem mine år med ure ofte valgt nyt eller næsten nye ure og er vild med et ur i god stand og selvom jeg også er kommet til at holde af vintage ure, så skal de som et minimum være i perfekt stand, men her kan man finde mange fantastiske ure, hvor det så bare ofte har været størrelsen til den bette side der har afholdt mig, men ser det komme med ure i størrelsen 40 - 42 og helst ikke meget mindre.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Ja alt under 42mm ser småt ud.

Sendt fra min SM-G715FN med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)