Godt nytår - "årets ur" og nytårsuret?
#1
Hej herinde,

Hvilket har været jeres "årets ur"?  Der kan være flere grunde: mest brugte, det som man syntes bedst om, flotteste i samlingen, nyeste mv.

Hvilket er nytårsuret i morgen?

Jeg kan da starte:

"Årets ur" hos mig er dette:
İmage

Det er et ur som jeg har haft kig på i ca. 8 år og ønsket mig lige så længe... I år lykkedes det endeligt at få det i stald. Jeg har næsten gået med det uafbrudt det sidste halve år. Det bliver også nytårsuret i morgen.

Giv lyd, hvis at i har lyst til at lege med Icon_smil

I ønskes alle et godt nytår  Icon_flag Icon_rygklap
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • cfnissen, Esni, MichaelA, PHO
Svar
#2
Godt og klassisk emne!

‘Årets ur i bred forstand’ kan kun være Moonswatch. Dels pgra samarbejdet mellem to urmærker som endte med det bedste fra begge på magisk vis. Og dels pgra. reaktionerne der gik lige fra ‘helligbrøde”over ‘gimmick’ til ‘hvorfor kan jeg ikke købe et?’

İmage

Mit eget personlige ‘årets ur’ er et der ankom 15. december og som ikke har været af armen endnu. Det var på min liste over personlige grail-ure.

İmage
İmage
İmage

Det er selvfølgelig Reverso Grande GMT. Jeg skal spare jer for detaljerne. Se den separate tråd længere nede.

‘Årets under radaren ur’ kan kun være mit JLC Geophysic True Seconds med sin mærkelige komplikation og sit ekstremt underspillede look. Det er bla. blevet kaldt et Seiko af en ellers dreven urkender, der så det lidt på afstand. Det ur er så meget en fornøjelse rettet mod bæreren og ikke et publikum, der skal imponeres. Og så er det fra det tidspunkt, hvor JLC begyndte at skrue op for kvalitet i finish. Elsker det.

İmage


İmage
İmage
İmage

Og endelig er der ‘årets smil-fremkaldende ur’. Det kan kun være dette Lange 1815, der med sit totale mangel på hurlumhej og store armbevægelser altid formår at få smilet frem på mit ansigt.

İmage

Og mht. nytår, så bliver det nr. 2 eller nr. 4….lad os se.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#3
Det er dæleme også nogle dejlige ure Claus Icon_Up

Og ja, i ur-verdenen som helhed må det være Moonswatch der er året ur.

Jeg nåede at få fat på et "Sol-ur" i år:
İmage

Jeg har gået med det - meeen jeg ved ikke helt om jeg er solgt på konceptet endnu.... Eller måske at jeg bare mangler flere farver at vælge i mellem  Icon_lol
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • PHO
Svar
#4
(30-12-2022, 03:20 PM)BadHamster Skrev: Det er dæleme også nogle dejlige ure Claus Icon_Up

Og ja, i ur-verdenen som helhed må det være Moonswatch der er året ur.

Jeg nåede at få fat på et "Sol-ur" i år:
İmage

Jeg har gået med det - meeen jeg ved ikke helt om jeg er solgt på konceptet endnu.... Eller måske at jeg bare mangler flere farver at vælge i mellem  Icon_lol


Haha. Mission to the Sun er også så godt. Skiven er så flot og farvekombinationen er bare til at blive glad over.

İmage


Og den matcher min PowerPoint

Synes det er et godt alternativ når urverden bliver for seriøs. Du skal da bare have flere.

Den lyserøde (Mission to Venus) er altså ret fed også. Købte den med hjem til en ven. , der skulle bruge den som gave til en gynækolog…

İmage
İmage
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#5
Dette har egentligt været året hvor jeg ikke skulle samle flere ure til bunke, men det er blevet lige det modsatte og de fineste af slagsen tæller med sikkerhed disse to D&B.

İmage

İmage

Valget bliver mellem disse to ure, men nu må vi lige se hvad der passer bedst til min nytårs-hat Icon_party
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
(30-12-2022, 03:29 PM)cfnissen Skrev: Den lyserøde (Mission to Venus) er altså ret fed også. Købte den med hjem til en ven. , der skulle bruge den som gave til en gynækolog…
Det grinede jeg upassende meget af Icon_flov Icon_rul Icon_rygklap

Men ja - jeg har også lidt kig på "Earth" og "Neptune" (som åbenbart er en af de sværeste at opstøve...). Men mon ikke generelt at de bliver bredere tilgængelig til næste år? Eller at der måske kommer et nyt Omega X Swatch koncept - måske et "SeaSwatch'er"? Icon_sign
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#7
Årets ur må være dette jeg fik da jeg blev 50 og Klarlund ikke kunne levere et Tudor, som stadig lader vente på sig:

İmage

Nytårsuret bliver dette:

İmage

Alternativt mit Swatch x Omega "Moon" som lander i morgen og som skal erstatte mit "Mars" - overordnet må det være årets ur derude :-)
[-]
  • BadHamster, cfnissen, PHO
Svar
#8
Årets uret er for mig var Autozilla
Som jeg endelig landede igen så mit diver sæt med min Tuna blev komplet.

Det bliver også uret til nytårsaften,
Syntes det står godt til beef Wellington

Især efter jeg fik det iklædt Suppa lænken lagde det sig i føretrøjen omkring armtid.

Krystal kuglen for 23 afslører ikke de store ur planer for mig (ud over mit DB nok ryger til service), jeg er svært tilfreds med udvalget som det er, men hvem ved jeg er før blevet overrasket

For måske jeg ikke er helt færdig med micro mærker.

Godt NYTÅR til alle
Stay safe İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • BadHamster, cfnissen
Svar
#9
Thjaa, jeg ville gerne have haft mit ny-/gen- erhvervede 16600, dvs den helt klassiske SD, som værende årets ur. Men desværre vinder det lidt vel rigeligt, og jeg har ikke fået taget mig sammen til at få det justeret. Og når jeg så glemmer at stoppe det de nødvendige omkring 15s dagligt, bliver jeg i stedet irriteret efter nogle dage, hvorpå det så ryger af armen igen. Jeg havde en SD tidligere for en del år siden, som jeg lod gå i en byttehandel, hvilket jeg siden fortrød. Jeg synes stadig, at det med det meget enkle look er noget af det meste ultimative, både når vi snakker Rolex og når vi snakker dykker. Men altså, det blev netop ikke årets ur, fordi det, som jeg langt om længe genanskaffede mig, vinder for meget. Så årets ur blev så i stedet for min 166610 LV, som i øvrigt er min hustrus favorit, hvilket er på grund af farven.  

Men som vist med dette friske billede, bærer jeg faktisk min SD lige nu, så mon ikke også det er den, der lidt for tidligt i morgen fortæller, at det er tid at lade en prop springe...?

A apropros i morgen, så er der jo måske nogen, der stadig kan huske en af mine preferencer, hvad angår føde:  Så ja, der er bl.a. østers på bordet!

İmage

Godt nytår.

/Bjørn
[-]
  • BadHamster, cfnissen, PHO
Svar
#10
Årets ur er også MoonSwatch her

Sikke en historie og hype.

İmage


Jeg kom dog personlig i mål med et grail ur.

Ikonisk og verdens smukkeste. Less is more

Radiomir 210

Det kommer på armen i morgen.

Godt nytår

İmage
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)