Den mørke og usympatiske side af Rolex brandet !
#1
Denne artikel i Berlingske illustrerer ALT hvad jeg i dag er kommet til at afsky ved Rolex som et brand - jeg har intet imod dem, der bærer Rolex ure og deres ure fejler absolut ikke noget, men brandet Rolex, bryder jeg mig absolut ikke om i dag !!

Jeg har gennem tiderne ejet flere Rolex sportsure, både vintage og nyere - jeg gad vide, om jeg i dag ville blive anset for "fin" nok til at "kunne få lov til" at købe et Rolex ur til den såkaldt "vejledende udsalgspris" ved en AD ......... jeg tvivler  Icon_e_confused


https://www.berlingske.dk/virksomheder/j...re-end-jeg


For at være ærlig, så er det til at brække sig over !! Undskyld mit sprog !  Icon_evil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, millan, Reno
Svar
#2
Tror rolex "historien" er blevet fortalt så ofte at de de selv er begyndt at tro på det - tror personligt de skyder sig selv i foden  - når det at bære et rolex blir' en "sucker" markør Icon_smil
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
[-]
  • millan
Svar
#3
Hvis i spørger mig, så er det for længst blevet for højrøvet. Forstår faktisk ikke folk gider gå med dem længere!

De er jo også gået med på bølgen med brugte ure. Var forbi Bucherer i Illum - de er begyndt at sælge brugte ure med nu garanti fra Rolex - så et DeepSea som stod til mere end prisen på et nyt. Det bliver ikke mere skørt.

Har en ven som har stået på ventelisten hos Klarlund til et SUB uden dato i 3 år - han får selvfølgelig ikke oplyst hvor han står på ventelisten :-(

Har selv ikke hørt om mit Tudor, det har nu taget 14 måneder. Var forbi for et par måneder siden for at høre om jeg kunne købe en skrue til mit Panerai Radiomir til renskifte. Det ville de ikke, men skulle have uret ind til dem. De så fulde af l… derinde og jeg sætter aldrig mine ben i den butik mere.

AD’erne tjener åbenbart nok på alle de “rigtige” kunder og glemmer så helt os dødelige :-(

Så Peter du har min fulde støtte - det så latterligt!
[-]
  • En_Nissen, pbr, Reno
Svar
#4
Personligt er jeg mere delt omkring Rolex end med noget andet mærke.

For da jeg er kæmpe tilhænger af kapitalismen, og deraf også at en vare er det værd kunden vil betale forstår/respekterer jeg til fulde at de vil have fuld mønt ud af deres produkt.

Og deraf har jeg kæmpe respekt for at de kan lave så stærk en forretning ud af en forretningsmodel som reel står på et "ben"
(Salg af ure)

Der hvor jeg står af er f.eks. den måde de behandler kunder på som kommer og vil handle, og så er der pludselige betingelser som de ikke oplyser/er ærlige omkring.

At lave venteliste når de ved folk ALDRIG vil komme i nærheden af produktet er en uhæderlig/uværdig måde at behandle kunder på.

Så ja jeg ville gerne eje et Rolex,
Nej jeg vil aldrig placere et køb hos en sælger med forbindelse til Rolex.

Og ja der er flere andre mærker/modeller jeg ville vælge før Rolex, bla. IWC og JLC.



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr
Svar
#5
Rolex make great watches,and nothing will change that.I think it
is wrong to blame Rolex for all the problems that people have, to
get one from an AD.World wide demand is not something that Rolex
or any other brand, have controll over.
It takes years to build a new factory,and even then demand would
still exceed supply.
We can question the way that some customers are treated, when
they visit a AD to order their dream watch.And that is something 
Rolex need to do something about.
It seems to me after reading all the posts about this on the 
Rolex forum and on many other sites,that many people are
not being realistic about this.They are putting the blame on
Rolex for not making enough watches.Imagine they did this
to Lange or Patek etc etc.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
Jeg har ikke adgang til oplysninger som kan afklare om Rolex producere alle de ure de kan eller reelt holder tallet nede for at holde markedes prisen på det produceret oppe, så i sidste ende må det blive et gæt.

Og mit er at de holder produktionen nede for at beskytte deres marked, Jeg tror bla. Også det er derfor de nu er gået officielt ind på brugt markedet omkring deres ure.

Gode og dårlige oplevelser omkring et produkt vil altid falde tilbage på producenten (her Rolex) om det er retfærdigt kan man så diskuterer.

Personlig finder jeg det fair nok, hvis historien er korrekt belyst / oplyst fra begge sider.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr
Svar
#7
Nearly everything is done by robots in the Rolex factory.It is a truly
amazing set up,well worth a google.They make over one million
watches a year,out of that amount a certain percentage are steel
sports models.Many have guessed that production numbers for the 
Steel sports models are around the 300.000 mark,nobody knows
for certain.One thing is for sure you cannot just bump up production
at a facility like that,from one day to the next.Quality is what Rolex
live on,and they will never sacrifice that for a short time gain.
Its like saying to Lange,that they must produce more watches because
people want one  Icon_smil They have certain standards and those standards
are the reason their watches are in demand.
Rolex have just started to build a new factory,that should open in about
two years time.
Rolex is a fund,and they do not need to answer to shareholders who
just want more profit.So you just cannot compare Rolex to Omega
or any other brand in the world.They are in a unique position and
other brands cannot emulate this.
Of course they want to keep their products in the exclusive luxury
end of watchmaking.And it would be a stupid move to just step up
production to satisfy demand.Do that and your product is no longer
exclusive.
Rolex-Patek-AP-VC have been manipulating the watch market for years
and they will continue to do so in the future,its all about supply and
demand.They have a good thing going,so why scew it up for a few
watch nerds who complain they cannot get a certain watch.

We all know that there are millions of Rolex watches in the world
today,and some can argue about, how exclusive they really are.
The fact is that in the eyes of most of the watch buying public,
Rolex is a very very prestige product indeed.Porsche have made
millions of their cars,but you still do not see them on every street
corner.
One thing is for sure,Rolex will never ever lower the standards they
have for making their watches,and i for one am very pleased about
that.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#8
Det er formentlig alt sammen rigtigt, Willy - og jeg er heller ikke uenig i Rolex markedsstrategi mht. produktion af ure. Det giver rigtig god mening at bevare kvalitet og eksklusivitet.

Men jeg kan ved Gud ikke forstå, at Rolex synes at det er i orden at lade deres AD'ere behandle kunderne som de gør - at man i AD'ens øjne skal være en "ven af huset" og/eller noget ved musikken, for at man kan "få lov til" at lægge den høje pris på bordet og "få lov til" at købe en vare, der er til salg i butikken.

I mine øjne, så er det fuldstændig illegitimt at en kunde, der kan lægge pengene på disken for en vare, som er til rådighed for salg i butikken, ikke kan få lov at købe ............ men endnu værre bliver det, når man tilsyneladende (at dømme efter adskillige udsagn) skal hånes, grines af eller på anden måde behandles nedladende ved samme lejlighed ! Jeg er naturligvis klar over, at det ikke er alle steder man bliver udsat for dette ......... jeg har altid fået en fin behandling hos Mortensen i Herning og hos Klitgaard i Aalborg - men jeg har så heller aldrig forsøgt at købe ét af deres ure ........ jeg har kun bedt dem lave noget ved et ur jeg allerede ejede.

Jeg nægter at tro på, at systemet med eksklusive ventelister for "de rigtige folk" og hvordan disse ventelister administreres, ikke er Rolex bekendt. På samme måde nægter jeg at tro på, at det ikke kommer Rolex for øre, hvordan deres kunder behandles generelt !

Problemet med, at visse kunder falder for fristelsen til at lave en fortjeneste ved straks at videresælge et ur, evt. gennem grey market sælgere, er naturligvis et problem for mærket og for potentielle kunder også - men der må være en bedre måde, at dæmme op for dette - hvad Rolex og deres AD'er gør nu, virker jo tydeligvis ikke, efter mængden af Rolex sportsure på det grå marked, stadig med beskyttelseswrap på, at dømme !!

Så de kunder som Rolex og deres AD'ere anser for "de rigtige", og som i deres øjne "har fortjent at få lov til" allernådigst at købe et af deres ure, er jo alligevel bare dem, der straks render lidt ned ad gaden og flipper det til en grey market dealer for at kunne stikke en 10-20K i lommen.

Alt hvad Rolex markedsmæssigt får ud af det, er en masse utilfredse og ydmygede potentielle kunder, blot for at kunne tilfredsstille et segment, der alligevel flipper urene kort tid efter.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, julle, Reno
Svar
#9
I can only agree about the treatment of customers Peter.Maybe a lot
of this is just down to bad management and a lousy attitude to people
by the staff in some Rolex shops.There is no excuse for it.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • pbr
Svar
#10
Jeg sammenligner gerne Rolex og Omega
Fordi.

1. De er i samme branche.
2. Med samme formålet nemlig at tjene så mange penge som muligt (det et der intet forkert i)

Så mener nogen at fordi Rolex f.eks. er ejet af en fond så har de andre generelle krav, det er jeg bare uenig I.

For uanset hvordan du har sat din forretnings model op, så åbner du altså døren hver morgen til butikken for at tjene penge, at påstå andet er løgn i min optik, om ikke andet burde man have lært det af den regning Amdi efterlod os.

Men Rolex deler vandene og det tror jeg de har det ganske udemærket med

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)