Projekt ur-rulle
#1
Jeg ved godt man kan købe fine læder sager til vores ure når de skal med på tur....fred være med det  Icon_Up

Men jeg hygger altid med en af mine hobbyer og for lidt tid siden var det projekt flyver rem til mit Longines og nu er det så en ur-rulle jeg har kastet mig over.

Den skal indeholde 5 ure og være så kompakt det lader sig gøre.

Her kommer lige lidt billeder af hvor jeg er kommet til.

İmage

İmage

İmage

İmage

her er tale om meget blødt skin og ville egentligt gerne forsøge mig i retning af kernelæder, men indtil nu har det været for kraftigt det jeg har forsøgt med, så lige for tiden kigger jeg på forskellige lædertyper.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Fedt projekt! Jeg er dog ikke så vild med at lægge mine ure i sådan en fætter - hvor der ikke er noget mellem de to ‘halvdele’ af lænken. Derfor bruger jeg altid ur-ruller ala den man kan se på bordet i Youtube videoen.

Jeg har dog også en Rolex udgave (som jeg aldrig har brugt) - det er egentlig også et sindrigt system - hvor der er en lille pude til at sætte uret på.

İmage
İmage
İmage
İmage

Den fylder heller ikke så meget og bør kunne ‘kopieres’ med din fingersnilde :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Den var fin og så kan jeg godt se brugen af kernelæder i den konstruktion....jeg tror lige du har været med til at ændre mit kommende projekt, tak for det  Icon_Up

Jeg må lige få kigget lidt mere på de lommer, kan du sige noget om bredde og højde på lommerne.

Sjovt nok havde jeg lavet nogle afstandsstykker, og de adskille lænken når de skydes ned i lommen.

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Fedt og det var så lidt :-). Altid spændende at følge med i dine projekter!

Fine adskillere/afstandstykker Icon_Up

Jeg har målt den og selve "mappen" er 11x19cm og målene på lommerne kan du se på billederne nedenfor. De er lavet med en lille fold på, så de kan udvide sig i højde. Jeg vil sige, at de er lige til den lille side til mit 42mm Sky Dweller, men det kan sagtens komme derned.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar
#5
Tusind tak for info Icon_Up

Har lige fået åbnet computer og sider og noterer dine mål ned, så skal jeg i gang med projektet...super hyggeligt Icon_e_biggrin1

Det bliver en god weekend Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
"4 hours later"

Ny model og stadig i udvikling og så arbejdet fortsætter, men her er der anvendt kraftig kernelæder, så urene ligger noget bedre beskyttet, men så er der også "kun" plads til 3 stk.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7


Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#8
Ej, hvor fedt - du er jo vanvittig god til det. Den er blevet super flot! Icon_Up
Svar
#9
(24-09-2022, 10:10 PM)onkeldunkel Skrev: Ej, hvor fedt - du er jo vanvittig god til det. Den er blevet super flot!  Icon_Up

Mange tak  Icon_e_biggrin1

Jeg er min egen hårde dommer så ved jo godt hvor det ligger henne på skalaen og ser det mere som de fine varer hos Hermes er lystårnet og det uopnåelige, hvor mine løsninger er fra "viking butikken" med det rustikke look. Det har jeg nu ikke noget imod og skal lige prøve en model mere...det kunne jo være at der kom en bedre løsning og en flottere model.

Den største udfordring er ofte de skide syninger som er en virkelig udfordring og tidskrævende, men sådan er det og jeg giver ikke op.

Nå men tak for dine input og opbakning og i morgen søndag skal jeg lige prøve en mere, sidder her til aften og tegner på en anden løsning.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar
#10
Søndagens resultat og hermed et afsluttet projekt.....egentligt godt tilfreds med resultatet.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • doxa300, Esni, Jens, pbr, willy
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)