Spirit of St. Louis rem
#1
Jeg arbejder på en rustik og anderledes rem til mit flyver ur og leger med lånt laser skærer grej...det er rigtig sjovt  Icon_party

Der høre en meget smuk alligator rem til uret og måske det er lidt underligt at man så begynder med sådan en rustik omgang, men dem af jer der kender mig, ved at der altid er gang i et eller andet projekt der udfordrer mig når det kommer til ure.

Printeren er nok ikke helt i pro klassen tror jeg men den kan skære i læder og graverer, så det i ser er første forsøg, blot for at lære den bedre at kende.

Laser maskinen hedder Flux og står i skolens HTX afdeling, så det er lidt begrænset hvor meget jeg kan gå amok, men over tid vil jeg da afprøve den i også at skære læderremme ud.

det skulle være muligt at skære og graverer i en procedure.

Billedet er taget fra nettet af flyet og så har jeg redigeret og fritlagt i Photoshop og filen er gemt i PNG for gennemsigtig baggrund.

Skabelonen er skåret i akryl og den bruger jeg til at mærke op efter og her har jeg tegnet i Inventor og gemt som DXF fil.

Det placeres så i printeren og tager få minutter at skære og graverer.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, KOP, Møller, willy
Svar
#2
Creme hvid skive med cognac farvet læder er generelt altid en winner winnner Chicken Dinner i min bog.

Også derfor jeg valgte den kombo da jeg "designede" mit DB

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Miwes, Møller
Svar
#3
Mange tak Icon_Up

Er også vild med farven og har valgt at sy med en brun tråd

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, PHO
Svar
#4
Ligner sgu meget godt ;-)

İmage

Det er så vildt at se flyet i virkeligheden. Hvor store balls har man lige når man tager sådan en tur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • khbk, Miwes
Svar
#5
Et par ude af proportioner made of titanium

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Miwes
Svar
#6
Der er nogle billeder af flyet, hvor man ser hvordan piloten er placeret op og ned af den store tank med brændstof og han har ikke udsyn i fronten andet end et periskop og så sideruderne...flyet kunne næsten ikke lette grundet den store mængde brændstof...vanvittig historie.

Indrømmet er remmen til den ""rustikke" side og nok mere sjælden end køn, men kan bare ikke lade være og må lige prøve at lave en mere.....

Der er mange videoer om uret på nettet og en af mine ynglings reviews er denne



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Det er så vildt. Kan godt forstå din fascination!

Jeg er sgu imponeret over dit rem-arbejde. Det er så cool når man kan udføre et håndværk!

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det mindede mig mig også om en anden Lindbergh relateret ting.

Var til en auktionsevent tilbage i 2015 hvor en tidlig version af dit ur var til salg, åbenbart givet som gave af Lindbergh til en franskmand, som beskrevet i kataloget. Historiens vingesus.

İmage
İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#8
Tak Claus Icon_e_biggrin1

Jeg er så vild med de billeder du viser af the reel deal...vidunderlig patina og sikke en gave Icon_Up

Har kigget en del efter den "originale" rem til uret fra dengang, men jeg tror der har været flere bud på ret enkle remme til uret dengang.

I dag skal det helst været et udstyrsstykke af en rem, som så efterfølgende kan koste kassen, men det er også okay, når blot jeg må prøve med egen remme.

Når man ser det gamle ur på dine fotos, så har uret jo levet et liv og noget jeg tit har tænkt på er den store krone, som jo lever et farligt liv....utroligt at den ikke bliver "banket" af i hverdagens arbejde. På mit eget ur er det faktisk det jeg frygte mest, men jeg har jo heller ikke meget erfaring med disse store kroner og har det bedst med skruekroner...men det er smukt med den store krone til et flyverur og minder i den grad om lommeuret.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
var lige ude her til eftermiddag og arbejdede videre med de nye skabeloner og lidt andet læder...det kom der denne rem ud af.

Der skal nok lidt syninger på, men det bliver næste opgave.

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar
#10
Stadig inspireret og arbejder med mine nye skabeloner...tror den er ved at være der.

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)