Hvad vægter mest?
#1
Hvad betyder mest for dig når du kigger/vælger nyt ur?

For mig er det et mix, jeg sætter pris på at jeg kan definere urets stil. (En af årsagerne til at mit Citizen Grand Touring blev solg)

Så vil jeg gerne have hvad jeg vurdere værende en god value for money.

Og så har jeg konstanteret at jeg ofte ender ud i noget man ikke ser så tit, så det må jeg også tillægge værdi

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#2
I always go after quality and what i intend to use the watch for.And i have to like 
the way it looks,and functions.After owning and trying out over 300 watches i
now have a good idea of what to look for when buying a new watch.And the 
results of what i now buy has surprised me.The only beaters i now buy are
all Citizen eco drives,i find them to be much better than any Seiko watches
i have tried.With the more expensive watches,i tend to go for the design,
and the ability to sell the watch again without loosing to much money.
Quartz is king for me when buying a beater,who needs the hassel of servicing
a watch where the service can cost the same as the new price for the watch.
I have tried many Seiko mechanical and Kinetic watches,and they have all
disappointed me.I think without a doubt the Citizen Eco drive watches are
the most reliable and long lasting of any watches in their price class.
Would like to add that most mechanical calibers in watches in the lower
end are for me a waste of space and not worth the service costs.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#3
Hvad betyder mest for dig når du kigger/vælger nyt ur?

Jeg har det med at falde pladask for et ur og det er som regel også nye for mig ukendte mærker og så efterfølgende finder jeg ud af mere om uret....en ret dyr måde at købe ure på, hvis man ellers har tænkt at tjene lidt på det, hvilket jeg så heller aldrig gør Icon_head

Jeg vælger også mærker som ikke er så eftertragtede her i vores lille land og i den forbindelse er jeg blevet ret stor fan af Dubey & Schaldenbrand og så må noget af det mere kendte så flippes videre, som nu mit Longines Heritage Lindbergh Hour Angle der står i CT-Watches butik vindue.

Håber snart at jeg kan låse mig fast på et eller andet mærke, så der kommer lidt mere ro på...det ønsker jeg mig for det er alt for hårdt at flakke rundt og blive fristet, så for det ikke skal være løgn, så er jeg atter blevet hook på Breitling Icon_drool

Ps. nå ja det skal være mekanisk og gerne med optræk
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Jeg har fulgt din rejse fra start herinde tror jeg Michael, bla. Fordi den generelt ikke ligner min.

Derfor har jeg også altså fulgt den med interesse da den har givet vinkler min egen ikke har.

Og på den måde kan man sætte et "ben" mere på denne hobby i mine øjne.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Miwes
Svar
#5
Godt spørgsmål.

Der er nok flere faktorer, herunder
- Udseende, hellere klassisk og enkelt end diamanter og dobbelt overlagte tourbilloner. Langes enkle look elsker jeg højt.
- Rimelig indmad, gerne med en historie til. Mit seneste JLC (Geographic True Second) er et eksempel på et værk with a twist. Min IWC Doppelchronograph er et eksempel på et værk med en vild baggrundshistorie.
- Finish. Behøver ikke have stakkevis af interior angles eller anden finish - omend det gerne må være i orden. Lange er igen et eksempel, både ude og inde - samt i deres tilgang til urmageri.
- Value for money. Lidt af en glidebane efterhånden som jeg er kravlet opad i urhierarkiet/prisniveau, men jeg har en liste af mærker jeg _aldrig_ kommer til at købe alene af denne årsag. Også en årsag til at de fleste ure jeg har købt de seneste år har været brugtkøb. Så er der andre der har taget kantstensafskrivningen.

Ting jeg vil skide på
- Prestigen. Igen er der mærker jeg springer over selvom de ville give mere ‘prestige’ udadtil. Jeg afstod fx. sidste år fra et Patek Annual Calendar, da jeg greb mig selv i at tænke på ‘brandet’ frem for uret. Endte med et andet ur.
- Hvad andre folk tænker. Købte Extreme Lab 2 uanset at mange synes det er for stort eller bliver skuffede når de ser det ikke er et Richard Mille. Haha. Det er mit ‘fuck you’-ur.
- Gensalgsværdi. Hvis de 4 ovenstående ting er i orden, så løser det her nok sig selv.

Og alt det ovenstående er mine vinkler. Meget subjektivt. Virker for mig og måske ikke for andre.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#6
100% Enig.
Nok derfor vi kommunikerer så godt Claus og har en smag/tilgang der ligger tæt på hinanden.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)