Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,717
Jeg har fulgt din rejse fra start herinde tror jeg Michael, bla. Fordi den generelt ikke ligner min.
Derfor har jeg også altså fulgt den med interesse da den har givet vinkler min egen ikke har.
Og på den måde kan man sætte et "ben" mere på denne hobby i mine øjne.
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 2,069
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,490 i 1,037 svar
Givet Likes: 6,122
Godt spørgsmål.
Der er nok flere faktorer, herunder
- Udseende, hellere klassisk og enkelt end diamanter og dobbelt overlagte tourbilloner. Langes enkle look elsker jeg højt.
- Rimelig indmad, gerne med en historie til. Mit seneste JLC (Geographic True Second) er et eksempel på et værk with a twist. Min IWC Doppelchronograph er et eksempel på et værk med en vild baggrundshistorie.
- Finish. Behøver ikke have stakkevis af interior angles eller anden finish - omend det gerne må være i orden. Lange er igen et eksempel, både ude og inde - samt i deres tilgang til urmageri.
- Value for money. Lidt af en glidebane efterhånden som jeg er kravlet opad i urhierarkiet/prisniveau, men jeg har en liste af mærker jeg _aldrig_ kommer til at købe alene af denne årsag. Også en årsag til at de fleste ure jeg har købt de seneste år har været brugtkøb. Så er der andre der har taget kantstensafskrivningen.
Ting jeg vil skide på
- Prestigen. Igen er der mærker jeg springer over selvom de ville give mere ‘prestige’ udadtil. Jeg afstod fx. sidste år fra et Patek Annual Calendar, da jeg greb mig selv i at tænke på ‘brandet’ frem for uret. Endte med et andet ur.
- Hvad andre folk tænker. Købte Extreme Lab 2 uanset at mange synes det er for stort eller bliver skuffede når de ser det ikke er et Richard Mille. Haha. Det er mit ‘fuck you’-ur.
- Gensalgsværdi. Hvis de 4 ovenstående ting er i orden, så løser det her nok sig selv.
Og alt det ovenstående er mine vinkler. Meget subjektivt. Virker for mig og måske ikke for andre.
Claus
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,717
100% Enig.
Nok derfor vi kommunikerer så godt Claus og har en smag/tilgang der ligger tæt på hinanden.
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.