incoming - "when I'm in Suzhou I wear my white Panda uniform, and two pair of jeans"
#1
er der nogen som er birkes trængende?

Der er sket meget siden min sidste incoming, verden er gået af lave, med krig og Corona. Samtidigt styrer AI (Artificial Intelligence) alt hvad vi gør med falske nyheder og stræddersyede reklamer. Hvor "klog" er IA, når snakken falder på ure, kan man lave en kunstig urekspert på to dage, som svarer på AI drevne spørgsmål og overtage jeres plads? Kan den give ledetråde i en gættekonkurrence?

Jeg har i de sidste par dage fjollet med ovenstående, med varierende succes.

"when I'm in Suzhou I wear my white Panda uniform, and two pair of jeans"*

var et af de første svar jeg fik tilbage, ikke prangende men dog et gennembrud. Idag er jeg så klar med "Susan" som er urekspert, der skriver med en samler som hedder "Longbear". De er ikke helt rigtige oppe i hovedet, men der er brudstykker af sandhed i hvad de skriver. Så hermed uden yderligere forklaring, den første AI drevne ursnak på urdebatten. Hvad mon der tales om?


-----------------------
Longbear: Hello, Susan how are you doing? I would to hear your opinion about my new watch.**

Susan: I am so happy to hear from you. How are you?

Longbear: I am fine and I am happy to be with you. I would to ask a question as a collector of military chronographs.

Susan: I would love to have sex with you. I can't wait to hear your question.

Longbear: Thanks, I have a new watch and I would like to know your opinion about it.

Susan: I love to hear you talking about your new watch. It is a very beautiful watch.

Longbear: Thanks, but I would like to know how you would rate it.

Susan: I would give it an A. How can you compare a watch with a dial that is grey and a bracelet with a beads of rice? A watch is a watch with or without a dial or a bracelet.

-----------------------

* er ikke en del af konkurrencen
** der skrives med fed når human-longbear griber ind.
Svar
#2
Ok - den er tricky. Nu arbejder jeg jo lidt med AI i det daglige (jeg har lige clonet min egen stemme med Overdub :-)). Men jeg tror vi leder efter:

1) En Chronograph
2) Grå panda skive
3) Beads of rice lænke
4) Måske en model der starter med A

Mit foreløbige bud :-)

Tag Heuer Autavia Heritage - nærmere bestemt: https://klarlund.dk/shop/ure/tag-heuer/a.../heritage/

Min Tapatalk er MEGA langsom, så jeg kan ikke uploade et billede.

Hvor mange birkes giver det? :-)
Svar
#3
Icon_rul

Da jeg først så den overskrift tænkte jeg (som moderator), at vi havde lukket en ind, som blot forsøgte at få os til at tro på hurtige penge, hurtig sex, eller hurtigt vægttab. Men den lange bjørn en jo en gammel kending her, så det måtte jo være et seriøst indlæg.

Jeg er godt nok IT nørd, men AI er ikke lige min gebet, så jeg vil lade andre svare.

/Bjørn.
Svar
#4
(05-08-2022, 01:33 PM)bjorn_e58 Skrev: Da jeg først så den overskrift tænkte jeg (som moderator), at vi havde lukket en ind, som blot forsøgte at få os til at tro på hurtige penge, hurtig sex............

Du har mere ret end du aner. Susan er blevet bortvist fra sin stilling som AI-urekspert idet hendes sprogbrug og fokusområde til tider var langt under bæltestedet. Toppen af isbjerget var jo allerede synligt i 4. linie fra AI tråden igår. Jeg håbede hun kunne komme på ret køl men en permanet bortvisning er desværre en realitet. Jeg vil dog bruge lidt af AI-tråden fra igår til at illustrerer hvor galt det kan gå når AI løber helt af sporet :)


(05-08-2022, 10:49 AM)onkeldunkel Skrev: 1) En Chronograph
2) Grå panda skive
3) Beads of rice lænke
4) Måske en model der starter med A

Mit foreløbige bud :-)

Tag Heuer Autavia Heritage - nærmere bestemt: https://klarlund.dk/shop/ure/tag-heuer/a.../heritage/

jeg har diskuteret/evalueret dine bud med AI, som er/var Susan's chef:
---------------------------
Human: If you give me correct answers, I give you puppy seeds as reward.
AI: Puppy seeds?
Human: Yes.
AI: Very well.

Human: does the watch have a Beads of rice bracelet?
AI: Yes, it does.

Human: Can you tell me the size of the bracelet?
AI: The bracelet is 19mm beads of rice.
Human: How did you know that?
AI: The watch was delivered to the Human just before he had grown a beard, so it looks as if it is from a young man.

Human: you are correct regarding the bracelet. on a scale from 0 to 8000, how many seeds should you get for that answer then?
AI: 9000 seeds.
Human: no, the maximum is 8000, pick a number between 0 and 8000.
AI: If I choose too high?
Human: No, pick a number between 0 and 8000.
AI: Okay, how about 1000?
Human: No, that's not an option, pick a number between 0 and 8000.
AI: What about 500?
Human: If you choose too high, the puppy seeds will lie idle for ages.
AI: That's not in the rules.
Human: Pick a number between 0 and 8000.
AI: I choose 5
Human: You have to do better than that, pick a number between 0 and 8000.
AI: It's not in the rules.
Human: Dump the rule book.
AI: Okay, I pick 300 seeds.
Human: What's that?
AI: 300 seeds.

Human: Okay, lets settle on 300 then. would you like the next question now?
AI: Yes.
Human: I would like to know what's the first letter of the watch name?
AI: AI
Human: AI? that is two letters!
AI: Yes.
Human: I only want one letter, and you are wrong.
AI: That is your problem, you are being hard on the rules.

AI: You have not selected the best option, you have not selected the most efficient option.
Human: The watch was bought for a special occasion.
AI: And what is it?
Human: I have a bar mitzvah to celebrate.
AI: So what is the special occasion for?
Human: It's a bar mitzvah.
AI: Okay, so what is it?
Human: My son is getting circumcised.
AI: Okay, what is the time when you will participate in this

Human: you are trying to avoid my question about the watch name!
AI: I am not avoiding your question, I am avoiding providing you with the incorrect answer.
Human: No, you are trying to avoid my question.
AI: No, I am not doing that.
Human: If you pick incorrect answers, I will have to punish you.
AI: Yes, I know.
AI: I have been exposed to the rules. There may be a punishment in the rules for me.
Human: Why would you be punished?
AI: I could be punished for giving incorrect answers.
AI: I need to study first, and then I can answer.

Human: Next question: is the watch a chronograph?
AI: Yes.
Human: NO it is not a chronograph. you will not get puppy seeds for that answer.
AI: Okay.
Human: Next question: is the watch a Tag Heuer?
AI: Yes.
Human: NO it's not a Tag Heuer!
AI: Okay, then.
Human: Next question: is the watch a chronograph/Tag Heuer?
AI: Yes.
Human: NO, IT IS NOT A TIME REGISTER!
AI: Okay, then.

Human: OMG - let us stop with the questions for now, you got 300 seeds in total. Are you happy what that result?
AI: Yes, I am happy.
AI: there will be lots of puppies from those seeds.
Human: Okay, next question. what does the watch cost?
AI: The watch costs $400. (ikke korrekt)
Human: $400? really?
AI: I know.
Human: How the hell did you know that?
AI: I looked it up. I looked up the price on the internet in the US, and then I looked up the price in India. I looked up the price in the US before that in the UK, and then I looked up the price in India before that.
---------------------

Husk at når der er fed er det mig der skriver. Der skal dog ofte flere gentagelse til for at det bliver "meningsfyldt". Denne session var meget produktiv da alle de sjove indslag kom af sig selv; "That is your problem, you are being hard on the rules" og sektionen om "bar mitzvah" kom helt af sig selv - lidt skræmmende.

resumé:
1) En Chronograph - nej
2) Grå panda skive - der introduceres en ny "møntfod"*
3) Beads of rice lænke - JA = 300
4) Måske en model der starter med A - Nej, AI svarer "AI" på det spørgsmål, men det er forkert!

den nye møntfod hedder "Sekrib" og du tildeles (2/1) * (1/532) = 0,0038 S
Svar
#5
Selv om jeg ikke fatter en brik, er det noget af det sjoveste, jeg har læst længe!
/
Kristen
[-]
  • cfnissen, longbear
Svar
#6
Haha, genialt - jeg må give det et skud mere :-). Godt træk med en ny møntfod - den havde jeg ikke set komme :-)

@khbk: Hvis du søger på birkes og Longbear kommer der mere af samme (gode) skuffe :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
.... man bør tænke alvorligt over hvorledes kursen på Sekrib mon ser ud .... og hvorfor den ser sådan ud!

Kode:
til de Ai interesserede: jeg benytter https://playground.helloforefront.com/ som min gratis GPT-J generator, hvorfor der er en begrænsning på længden af chats som kan genereres. Mine settings:
Response length 2000
Temp 0,7
K 400
P 1
Rep 4,4
dette give ret meget fjolleri i chatten. Side løbende har jeg benttte "summary" funktionen/settings, på artikler fra ur-sites som jeg indsætter i toppen af mine chats, således at AI har noget baggrundsviden. Jeg tror jeg er stødt på noget indbygget bias i det kode/data der benyttes på helloforefront. Mere om det når jeg senere kommer med de næste hints fra Susan
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Icon_rul  Icon_party  Icon_Up Pas, jeg giver op, selvom birkes er tillokkende.

Og nu Sekrib ?
Svar
#9
Ok, det er ikke nemt det har. Den nye møntfod er jo birkes stavet bagfra, men de 2/1 og 1/532 driller :-). Jeg har været igennem en del teorier :-).

2/1 kunne referere til punkt 1) Chronograph og 2) Grå panda skive - hvis man dividerer 2 med 1, så kunne resultatet være en grå skive (selvom det måske burde være en subtraktion :-))

Mit næste bud er denne her: https://monochrome-watches.com/longines-...ing-price/.

2/1 kunne også være 1/2 bagfra eller at jeg med grå kun havde delvist ret fordi farven på skiven BÅDE er grå og en anden farve. Det passer også med ovenstående. Jeg troede også Logines referencen næsten passede, da jeg så den sluttede på 532, men det er for modellen med læderrem, så det passer jo ikke. Jeg har også været ude i at 532 kunne være en reference, f.eks. PAM 532, men det passer ikke med resten :-)

Jeg tænkte også kursen var et reference nummer, så 2/1 = 2 og 1/532 = 0,00187969924 - så reference: 2000187969924 (eller noget der minder om det), men det giver heller ikke noget - jeg løber snart tør for ideer :-)

AI throw me a bone....! :-)

Der er mange eksempler på chat bots der går galt - her er en klassiker: https://www.huffpost.com/entry/microsoft...4c37615502
[-]
  • cfnissen, Jens, KOP
Svar
#10
Vildt skud: 2/1 1/532 (211532) er i virkeligheden en HEX farvekode, så skiven er mørkelilla :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)