Hvilket ur skal flippes?
#1
Brick 
Som mange andre her, har lysten til et nyt ur meldt sig.
Men da jeg ikke vil udvide budgettet, må et ur ryge for at give plads hvis der skal et nyt ind.

Min samling er pt:
GMT-Master II
Datejust 41
Sea-Dweller ref 116600
Portugieser ref 500705


Ønsker:
Omega Speedy Chronoscope
Omega Tresor Sølv skive
Omega Speedy Pro


Jeg har haft alle disse ad flere omgange og burde sikkert "bare" beholde samlingen som den er og være glad og dette er da også en mulighed, men dog kedelig.
Så derfor står disse to for skud:

a) Sea-Dweller
b) Portugieser
c) Begge

Hvis a), så skal der tilføjes et nyt dykker, men grundet værdien i uret kan det give plads til 2 tilføjelser afhængig af hvad man vælger som dykker, men for mig er et rolex først og fremmest et dykkerur... så det bør nok være et Submariner (og det sluger jo nærmest budgettet i sig selv). ellers kunne det være et Omega Seamaster 300m eller Tudor Pelagos



Hvad synes I og går I selv med flipper tanker?

Billeder:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#2
For mig, ville det være en no-brainer !!

1) Sea Dweller 116600 er imho det eneste perfekt proportionerede af de moderne Rolex dykkere (jeg har selv begået fejlen at skille mig af med en SD 4000 i sin tid og ærgrer mig til stadighed), så den ville jeg under ingen omstændigheder ofre !

2) Portugieseren er et dejligt ur, men siger mig personligt ikke meget - den ville være perfekt at skifte ud med en ægte klassiker - Speedy Pro !! De to øvrige muligheder, blegner i mine øjne overfor den klassiske Speedy !

Når det så er sagt, så ville jeg personligt overveje at ofre GMT-Master II til fordel for måske to vintage Rolex - Submariner 1680 og GMT Master 1675. Nu er jeg overhovedet ikke up to date på de nyere Rolex sportsure, men jeg tror, at GMT-Master II ville kunne financiere de to nævnte, måske endda så rigeligt !

Dit Date Just er gudesmukt og i lighed med din Sea Dweller ville jeg ikke kunne nænne at skille mig af med det !

Ovenstående er jo så bare MINE personlige overvejelser, såfremt jeg havde været i en så heldig position som dig, at have en sådan samling !! Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, KlausM
Svar
#3
Gigantisk no brainer hvis du spørger mig. SD4000 er det perfekte moderne sports Rolex ur (imo) og (imo) det mest interessante de har lavet i nyere tid.

IWC’en er skøn, men den SD kan du i princippet gå med, hver eneste dag, resten af dit liv, og aldrig føle du går på kompromis.

Nu ved jeg jo, at du ikke er en udpræget vintage mand, men jeg er klart fortaler for forslaget foroven, omend der skulle en små 50K op af lommen for at bytte 126710BLRO til gode eksemplarer af 1680 og 1675. Og det er hvis man finder nogen uden tilbehør


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • KlausM, pbr
Svar
#4
(01-08-2022, 12:09 AM)pbr Skrev: For mig, ville det være en no-brainer !!

1) Sea Dweller 116600 er imho det eneste perfekt proportionerede af de moderne Rolex dykkere (jeg har selv begået fejlen at skille mig af med en SD 4000 i sin tid og ærgrer mig til stadighed), så den ville jeg under ingen omstændigheder ofre !

2) Portugieseren er et dejligt ur, men siger mig personligt ikke meget - den ville være perfekt at skifte ud med en ægte klassiker - Speedy Pro !! De to øvrige muligheder, blegner i mine øjne overfor den klassiske Speedy !

Når det så er sagt, så ville jeg personligt overveje at ofre GMT-Master II til fordel for måske to vintage Rolex - Submariner 1680 og GMT Master 1675. Nu er jeg overhovedet ikke up to date på de nyere Rolex sportsure, men jeg tror, at GMT-Master II ville kunne financiere de to nævnte, måske endda så rigeligt !

Dit Date Just er gudesmukt og i lighed med din Sea Dweller ville jeg ikke kunne nænne at skille mig af med det !

Ovenstående er jo så bare MINE personlige overvejelser, såfremt jeg havde været i en så heldig position som dig, at have en sådan samling !!  Icon_party

Det er nogle gode pointer.
Hvis Speedy Pro kunne fås med lys skive havde jeg ikke været i tvivl. -Og det er derfor Chronoscope og Tresor kommer på banen. Med Chronoscope ville jeg både få besat "pladsen" for et ur med lys skive som gør sig godt på læderrem samt kronograf. Med Tresor blot et smukt farfar ur i rette størrelse for mig. 

GMT-Master og Datejust bliver ikke flippet, ever. -Og det bør SD jo nok heller ikke :D

(01-08-2022, 08:50 AM)keldw Skrev: Gigantisk no brainer hvis du spørger mig. SD4000 er det perfekte moderne sports Rolex ur (imo) og (imo) det mest interessante de har lavet i nyere tid.

IWC’en er skøn, men den SD kan du i princippet gå med, hver eneste dag, resten af dit liv, og aldrig føle du går på kompromis.

Nu ved jeg jo, at du ikke er en udpræget vintage mand, men jeg er klart fortaler for forslaget foroven, omend der skulle en små 50K op af lommen for at bytte 126710BLRO til gode eksemplarer af 1680 og 1675. Og det er hvis man finder nogen uden tilbehør


Sent from my iPhone using Tapatalk

hehe ja, og jeg har jo ved tidligere lejligheder også bedt dig om altid at tale mig fra salg af SD :D

Hvis der skal ske noget bør det nok være IWC'et der står for tur...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#5
I dagens anledning er dette på armen et par timer:

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#6
Jeg får sikkert mange på nakken, når jeg siger dette - men du spørger jo efter personlige meninger:

Behold det, du har! Dit ønske om en Omega skal nok gå over inden alt for længe, og så har du stadig din smukke og harmoniske IWC, plus tre ikoniske Rolex'er.

/Bjørn
Svar
#7
Jeg havde klart beholdt det du har nu,
Det IWC er så smukt og dine andre ure er også super valg i deres katagori.

Græsset er ikke grønnere på den anden side.

Har selv gået med lidt flip tanker,
Men har lagt dem ned igen.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
(01-08-2022, 04:14 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg får sikkert mange på nakken, når jeg siger dette - men du spørger jo efter personlige meninger:

Behold det, du har!  Dit ønske om en Omega skal nok gå over inden alt for længe, og så har du stadig din smukke og harmoniske IWC, plus tre ikoniske Rolex'er.

/Bjørn

hehe jeg sætter i hvert fald stor pris på dit indspark.
Løsningen kunne jo være at udvide budgettet overtid (det nogen kalder at spare op :D ). Det kan meget vel blive "løsningen" :D

(01-08-2022, 04:57 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg havde klart beholdt det du har nu,
Det IWC er så smukt og dine andre ure er også super valg i deres katagori.

Græsset er ikke grønnere på den anden side.

Har selv gået med lidt flip tanker,
Men har lagt dem ned igen.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Mange tak for indsparket! Ja, jeg har måske en ret god, blandet samling bortset fra at der ikke er variation i mærker. Gid man havde 1 mio kr øremærket til ure :D
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • aammat
Svar
#9
Hvis du er ude efter at skifte IWC til en chrono med hvid skive er dette Speedmaster broad arrow min ynglings Speedmaster
İmage
Billedet er lånt fra en tilfældig chrono24 annonce
Svar
#10
Du har en lækker samling så vel reelt set er med flere af de samme mærker fordi disse modeller taler til dig

Vil du have en chronograf ville jeg forslå Bulovas måne model, et ægte tool som laver fuld plade på cool faktoreren

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)