Værdifulde bøger om ure
#1
jeg er sikker på at der er andre end mig der samler på bøger omkring ure og det er blevet til nogle stykker efterhånden.

Nu kan de jo have affektionsværdi af forskellige årsager, men hvis man skulle sætte en kontant pris på disse bøger, hvad er der så egentlig af priser og hvor langt kan de komme op.

De fleste af mine bøger ligger fra få hundrede kroner, men der er også nogle få der er blevet ganske værdifulde.

Den dyreste bog jeg ejer (min favorit bog) er denne bog som jeg har set til 1000 CHF (ca. 7500kr) 

İmage 

Nu kan det være lige meget, men jeg vover at spørge jer ur samlere.

Hvad har i af værdifulde bøger og hvilken er jeres favorit.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Jens, MichaelA
Svar
#2
Åh, der er så mange gode bøger!

Her er tre fra mine hylder

Den første er om F. P. Journe, skrevet af en supersød privat samler jeg mødte i NY. Han var en dag dukket op i butikken med et færdigt manuskript, som ingen vidste han havde skrevet. Det endte med at FPJ hjalp med at få den udgivet.

İmage

Den næste er en bog om Reverso, udgivet i anledning af 90 års dagen i 2021. Så vild en bog - og se lige omslaget.
İmage
İmage

Den sidste en bog om vilde lommeure fra en samling ejet af F. P. Journe. Den skal jeg nu genlæse takket være denne tråd!
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Jens, MichaelA, Miwes
Svar
#3
"The Marine Chronometer" af Rupert Gould
"Watchmaking" af George Daniels
"The Ship's Chronometer" af Marvin Whitney
 In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.”
[-]
  • cfnissen, Miwes
Svar
#4
Super og glæder mig over de skønne bøger du viser Claus Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
The problem with most books about watch brands,is that they are nearly always written
by people who love the brands they write about.That in my opinion makes their opinions
biased.Most of them end as nothing more then a advertisment for the brands in them.
But they do have pretty pictures in them,and you can learn some of the history of
the brands even with the bias.I prefer to read everything i can about all brands and ,
mostly written by people who are very critical.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • royalduck
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)